خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنایه‌ی بلاگر احمدی‌نژادی به رفیق خود در صدای آمریکا

داریوش سجادی، بلاگر ایرانی آمریکایی مقیم آریزونا، در یادداشتی با عنوان «دوستانه با مسعود سفیری!»، به مجری یکی از برنامه های صدای آمریکا که با وی رابطه ی رفاقتی دارد نکاتی را یادآوری کرد.

به گزارش انصاف نیوز، آقای سجادی که چند سالی است از لحاظ سیاسی با جریان احمدی نژاد همسو شده، نوشت:

پیرو یکی از گزارش های سایت خبری «رسانه ایران» تحت عنوان «خشم مجری VOA از انتقاد مخاطبان نسبت به انتخابات آمریکا» فرصتی دست داد تا بعد از مدت ها بخشی از برنامه VOA را ملاحظه کنم.

مطابق کلیپ موجود در سایت «رسانه ایران» که ناظر بر برنامه ای است تحت عنوان «روی خط» با موضوع انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، وقتی بیننده ای از روی خط تلفن به ایرانیان مقیم آمریکا پیشنهاد رای ندادن به هر دو کاندیدا را می دهد و می گوید نباید به کسانی رای داد که اهل جنایت و کشتار آدم های بیگناه و اهل دخالت در امور کشورهائی هزاران کیلومتر دورتر از کشور خودش است. (اشاره به هیلاری کلینتون) متعاقب این اظهارات آقای مسعود سفیری مجری برنامه ضمن ممانعت از ادامه اظهارات فرد مزبور می فرمایند:

شما حق بیان چنین اظهاراتی را در این برنامه ندارید چون چنین اظهاراتی ایراد اتهام است و مطابق قوانین موجود در آمریکا این اظهارات جرم محسوب می شود و می توانند شما را بدین خاطر محاکمه کنند(!) نقل به مضمون.

به اعتبار آشنائی و رفاقت دور با مجری برنامه روی خط محترمانه خدمت ایشان معروض می دارد:

مسعود جان!
این حرف ها ا از کجا آورده ای؟ شما اگر اشتباه نکنم وارد هشتمین سال اقامت تان در ایالات متحده شده اید و به عنوان کسی که سابقه ژورنالیسم داشته و اکنون نیز بنا به هر دلیلی جلوی دوربین VOA عهده دار اجرای برنامه شده پسندیده نیست چنین بی محابا ادعاهائی نامستند و غیر قابل وثوق را بنام خود مطرح کند.

این قانون مزبور را از کجای قوانین آمریکا استخراج کرده ای؟

بعد از سالها اقامت در ایالات متحده حداقل توقع از فردی در قامت ژورنالیسم سیاسی آن است که تاکنون با مقدمات و بدیهیات حقوقی آمریکا آشنا شده باشد.

خیر مسعود جان!
اظهارات آن تلفن کننده مزبور در آمریکا جرم حسوب نمی شود و تندتر از این ها را نیز مطرح کردن در آمریکا جرم محسوب نمی شود و این سیستم تا این حد تولرانس در استماع اظهارات شهروندان دارد و برای اعمال سانسور راه های حرفه ای تر و پیچیده تری را اعمال می کند که یکی از آنها توسل به «راک اند رول گیم» است.

حتی نگاهی سطحی به روزنامه ها و رسانه های تصویری و شنیداری و مجازی آمریکا می تواند به شما نشان دهد سطح تحمل سیستم خیلی بیشتر از آنی است که شما در برنامه تان لحاظ می فرمائید.

دوستانه و مشفقانه معتقدم صرف نظر از همه نابلدی ها و ناحرفه ای گری های موجود و مشهود و محسوس در VOA اکنون که از فرصت نشستن در مقابل دوربین آن شبه رسانه برخوردار شده ای تلاش کن تا کاریر شغلی ات را از کارنامه ای حرفه ای گرانه آکنده کنی تا اگر احیاناً روزی قرار شد از VOA خداحافظی کنی در آن صورت تا آن اندازه تبحر پیدا کرده باشی که آنک رسانه های حرفه ای به دنبالت بیآیند. موفق باشی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا