خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فیلم | علیرضا علوی‌تبار: نیروهای سیاسی گفت‌و‌گو کنند تا یک جریان میانه به‌وجود بیاید

علیرضا علوی تبار، نظریه‌پرداز و فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور اسبق سید محمد خاتمی می‌گوید: یکی از مشکلات این است که کسی وارد گفت‌و‌گو با این‌هایی که از راست رادیکال به چپ رادیکال بدل شده‌اند نمی‌شود. به نظرم برچسب افراط و تفریط وقتی قابل قبول است که یک گفت‌و‌گوی انتقادی در هر دو جریان صورت گرفته باشد. 

او در گفت‌وگویی با انصاف نیوز افزود: متاسفانه گفت‌‌وگو تا حد زیادی تعطیل است و یک علتش هم ملاحظات است. مثلا می‌گویند در میان دانشجویان جلسه‌ای بگذاریم و رفتار دموکراتیک فلان شخص را نقد کنیم طرف منتقد می‌گوید سمت مدافع رفتار آن شخص خب آزادی دارد اما این سمت منتقد آن آزادی‌ را ندارد. البته این توجیه نمی‌تواند باشد چون امکانات فضای مجازی در این مورد بسیار است. 

به اعتقاد علوی تبار، مشکل دیگر گفت‌و‌گو «برهه‌ی حساس کنونی»ست؛ همین که ما همیشه در برهه‌ی حساس کنونی هستیم. فرصت را برای حرف زدن محدود می‌کند. تا می‌آییم در مورد یک موضوع حرف بزنیم موضوع مهم‌تری پیش می‌آید. 

متن کامل این گفت‌وگو که درباره‌ی اصلاح طلبی و بهبود خواهی از دیروز تا امروز است را در این [لینک] بخوانید و فیلم کامل را در پایین ببینید:

نسخه کامل این گفت‌و‌گو را در یوتیوب انصاف‌ نیوز ببینید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا