خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید سازمان ملل و موگرینی بر پایبندی به برجام

سازمان ملل متحد در پیامی بمناسبت سالگرد اجرایی شدن توافقنامه هسته ای از عزم راسخ طرفین بر اجرای این توفقنامه ابراز خرسندی کرد و خواستار ادامه پایبندی همه طرفین در اجرای مفاد آن شده است.

به گزارش ایرنا ، فرهان حق قائم مقام سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز دوشنبه اولین سالگرد اجرایی شدن برجام این توافق را یک دستاورد تاریخی میان ایران و کشور های جهان توصیف کرد و مراتب خرسندی و استقبال این نهاد بین المللی را از برجام ابراز کرد.

سخنگوی گوترش در ادامه توافق هسته ای را تاکیدی بر اهمیت تلاش های دیپلماتیک برای اطمیان از صلح امیز بودن برنامه های هسته ای ایران و تضمین صلح و امنیت منطقه خواند و از این که همه طرفین این توافقنامه بار دیگر با شرکت در نشست روز دهم ماه جاری میلادی در وین بر عزم راسخ خود در جهت اجرای موثر آن تاکید ورزیده اند، ابراز خرسندی و امیدواری کرد.

وی بر ضرورت ثمر بخش بودن نتایج اجرای این توافقنامه برای همه طرفین آن بخصوص بهره مندی مردم ایران از نتایج آن تاکید وِیژه کرد و افزود که سازمان ملل در چهارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت این سازمان و سایر تصمیم گیری های این شورا در رابطه با توافقنامه مذکور باتمام قوا از اجرای این توافقنامه از سوی همه طرفین حمایت می کند.

موضع موگرینی

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه خود در سالگرد اجرای «برجام» تاکید کرد توافق هسته ای ایران و غرب به کل جامعه جهانی تعلق دارد و فرصت های سودمندی را برای بهبود همکاری منطقه ای برای همه فراهم می کند که باید مغتنم شمرده شود.

به گزارش ایرنا، در بیانیه موگرینی که امروز 27 دی ماه (16 ژانویه) در تارنمای رسمی اداره «سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا» منتشر شد، آمده است:«16 ژانویه اولین سالگرد اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) است که اتحادیه اروپا، چین، آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و ایالات متحده و ایران بر سر آن به توافق رسیدند. یک سال بعد از آغاز اجرای برجام، واضح است که برجام برای همه جواب داده است.»

موگرینی در بند دوم بیانیه خود گفته است: «طی یک سال، طرف های برجام همگی تعهد کامل خود را به احترام به توافق و اجرای آن نشان داده اند. جدیتی که آنها به خرج داده اند پیام اطمینان بخشی را مبنی بر پایبندی کامل ایران به برنامه هسته ای غیرنظامی با اهدافی منحصرا صلح آمیز، به جامعه بین المللی می رساند. همچنین پیام مهم و دلگرم کننده ای را نیز به دولت و مردم ایران می رساند.»

در بند سوم این بیانیه آمده است: «بنا به چهار گزارش «آژانس بین المللی انرژی اتمی»، ایران به تعهدات هسته ای خود عمل کرده است و اکنون این یک رکن کلیدی از دستور کار بین المللی منع اشاعه است که تقویت شده است.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا نیز به نوبه خود و بر اساس توافق، تحریم های اقتصادی هسته ای را لغو کرده اند و در نتیجه، تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه با ایران افزایش یافته که به ایجاد چشم انداز بهتری برای زندگی که به نفع همه است، کمک می کند.»

موگرینی سپس تاکید کرده است: «اجرای تمام و کمال و کارآمد برجام طی تمامی دوره آن ضروری است. اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده « کمیسیون مشترک» و از طریق ایفای نقش «نماینده عالی»، آشکارا بر تعهد راسخ خود برای تحقق این هدف تاکید کرده است.

اجرای دقیق و سختگیرانه تعهدات از سوی تمامی طرف ها بهترین راه برای تداوم اعتمادسازی، تقویت برجام و فائق آمدن بر موانعی است که بخشی از همه توافق های جامعی هستند که دستیابی به آنها دشوار و بعید است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است: «برجام یک تلاش چندجانبه است که با ابزارهای دیپلماتیک حاصل و با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تایید شد. این توافق حاصل تلاش های گروه 1+5 و «نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا» و ایران بود اما اکنون به کل جامعه جهانی تعلق دارد.

وی ادامه داد: برجام برای همه سودمند است و فرصت های بهبود همکاری منطقه ای را فراهم می کند که باید از سوی همه مغتنم شمرده شود. اتحادیه اروپا به کار با تمامی آنهایی که مایل اند برای اجرای تمام و کمال برجام و دستیابی به اهداف آن که ما را کنار هم گردآورده است کمک کنند، ادامه خواهد داد.»

به گزارش ایرنا ، 27 دی ماه نخستین سالگرد آغاز اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان) موسوم به «برجام» (برنامه جامع اقدام مشترک) است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. پس اين دلواپسان منافع ملى چى ميگن انصاف؟! مگه ميشه بانو فدريكا دروغ بگه؟! اينكه ميگه همه چى آرومه!

    چه ميدونم والله؟ يا «فرهان خان و فدريكا خانوم» فرافكنى مي كنند يا فلانی و بهمانی قدرتاً الى الله مشغول بصيرت بخشى انتخاباتى اند! ترامپ هم با اينكه بدجورى نمك گير مهمون نوازى هاى پوتينه هر از گاهى يه خط و نشون حسابى براى برجام ميكشه! ما مونديم و بى قرارى هاى برادران پايدارى!

    مشغول الذُمبه منيد اگر گزافه بافى هاى گماشتگان محموت را رصد نكنيد. براى نمونه نشست خبرى پروفسور عليرضا بهمانی از اهالى دلاور دروازه دولاب را بخونيد چند بار تا بفهميد پيمانكارى ايشون در زمان فتنه براى سازمان تبليغات پر بيراه نبوده! سخنان اين دانشمند جامع الاطراف و متخصص فريب افكار رو بررسى كنيد تا ببينيد چطور براى برجام (2.5) ریال سياه هم ارزش قائل نيست! خيال كرده رياضياته بنده خدا! توصيه اش هم جالبه، كه: اگر ميخواهيد برجام منافعى داشته باشه بايد مشاوران و مذاكره كنندگان را عوض كنيم!

    مى بينى انصاف؟! اينها انگار از زمان مذاكره و طول كشيدنش عقده ها دارند، اگر ظريف دليرى / دلبرى نه / مي كرد و هر بار كه با بانو موگرينى و اتحاديه اروپا نشست داشت يكى دو تا از بچه هاى پاك نيت پايدارى را با خودش همراه مي كرد الان لازم نبود اين معركه گيرى هاى مسخره ادامه داشته باشه، مگه اون حميدشون نيست؟! هر وقت كه از فنلاند بر مي گرده مدتها شنگوله بنده خدا، انگار روزى يه مشت كپسول ديا گرام / نوعى آرامبخش / ميندازه بالا!

    حيف كه روحانى همون روزهاى اول به پيشنهاد من / اعزام همه دلواپسان عزيز به عنوان سفير به اقصى نقاط دنيا / عمل نكرد وگرنه الان لازم نبود اينهمه جنگ اعصاب و … ادامه داشته باشه! قبول داريد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا