خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ عارف درباره‌ی بودجه‌های بی‌نظارت: تا حدودی حل شده

«محمدرضا عارف»، رییس فراکسیون امید درباره‌ی بخش‌هایی از بودجه که تحت نظارت مجلس نیست، گفت: خوشبختانه این مساله که مساله‌ی جدی بود در برنامه‌های گذشته تا حدودی حل شده است.

خبرنگار انصاف نیوز در نشست خبری آقای عارف که صبح امروز در دفتر بنیاد امید ایرانیان برگزار شد، پرسید: «مجلس در حال بررسی لایحه‌ی بودجه است و بخش‌هایی قابل توجه از بودجه‌ی کشور هم به بخش‌هایی تعلق دارد که مجلس روی آنها نظارتی ندارد، از جمله بخش فرهنگی. برنامه‌ی فراکسیون امید برای تحت نظارت درآوردن این بخش‌ها از طریق کنترل بودجه‌ی آنها چیست؟»

عارف در پاسخ گفت: البته این بخش قابل توجهی از بودجه نیست، بلکه بخشی از بودجه‌ی فرهنگی اینچنین است. در آن موارد هم دولت و مجلس بر آن بخش از بودجه‌های دولتی‌اش دارند. خوشبختانه این مساله که مساله‌ی جدی بود در برنامه‌های گذشته تا حدودی حل شده و تقریبا الان مجلس بر همه‌ی امور و همه‌ی بخش‌ها نظارت دارد و می‌تواند نظارت خودش را دنبال کند.

[لینک به گزارش تصویری این نشست]

رییس فراکسیون امید همچنین درباره‌ی  برنامه‌ی این فراکسیون در مجلس در این زمینه گفت: دو وظیفه مهم بر عهده‌ی مجلس است، یک قانون گذاری و دیگری نظارت. فراکسیون امید در قانون گذاری جدی است و خوشبختانه هفت کارگروه در فراکسیون امید تشکیل شده که با توجه به اولویت‌ها و مطالبات مردم تا حد ممکن با کمک دولت لوایحی را که نیاز است تهیه می‌کند و اگر طرحی لازم باشد تقدیم مجلس خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر روی وظیفه‌ی نظارتی هم جدی هستیم و آن را به صورت کامل دنبال می‌کنیم و با توجه به شعارمان که «آرامش و امید» است، سعی می‌کنیم تا حد ممکن بدون رسانه‌ای کردن، وظیفه‌ی نظارتی خود را دنبال کنیم و این راهبرد اصلی ماست که با تذکر دادن، جلسه گذاشتن، و در صورت لزوم با سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح آن را پیگیری می‌کنیم.

گزارش تصویری | کنفرانس خبری محمدرضا عارف

زیباکلام: سرانه بودجه شهری در خارج چقدر است، در ایران چقدر؟

خروجی؟! | سهم مساجد، اوقاف و حوزه‌های علمیه از بودجه ۹۶

وزیر ارشاد: نهادهای فرهنگی غیردولتی پاسخ‌گو نیستند

پیشنهاد قطع بودجه نهادهای فرهنگی موازی وزارت ارشاد

بودجه فرهنگي كشور كجا هزينه مي‌شود؟ [+جدول]

پزشکیان: صاحبان منبرها باید پاسخ‌گوی وضع فرهنگی باشند نه دولت

چرا «وزارت ارشاد منحل شود»؟

گزارش تفریغ بودجه ۹۰: اختصاص بودجه های میلیاردی به افراد و موسسات خاص

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا