خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از کشتی گیران آمریکایی تا جامعه مدنی آمریکا

به گزارش انصاف نیوز، «یدالله اسلامی» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده ی اسبق مجلس در یادداشتی تلگرامی به بهانه ی مساله ی کشتی گیران آمریکایی در پی حواشی سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ نوشت:

دادگاهی در ایالت واشنگتن آمریکا موقتا دستور اجرایی دونالد ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود مسافران از هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی را در سراسر آمریکا معلق کرده است.

چه کسی باید لغو روادید آمریکاییان را تعلیق کند

برسد به دست دست اندرکاران وزارت خارجه

🔺خبرگزاری رویترز: در پی صدور این حکم اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به خطوط هوایی گفته است مسافران این هفت کشور را به مقصد آمریکا سوار کنند.

پس از گسترش دامنه اعتراضات به فرمان اجرایی ترامپ برخی از دادستان ها رای به تعلیق این حکم دادند و با همین احکام کسانی که در فرودگاه های آمریکا دچار مشکل شده بودند اجازه ی ورود به آمریکا پیدا کردند.

بیشتر احکام صادره به تعلیق بخشی از فرمان اجرایی می پرداخت ولی حکم صادره کنونی همه فرمان اجرایی را لغو می کند.

در آمریکا توان و قدرت و استقلال دستگاه قضایی درشرایط کنونی به کمک ایرانیان آمده است و با تعلیق فرمان اجرایی، روند ورود ایرانیان دارای روادید را به آمریکا تسهیل کرده است.

جامعه ی مدنی و دانشگاهی آمریکا نیز دست به کار شده و از همه ی توان خود برای برخورد با این فرمان دست به کار شده اند.

مشاوره های رایگان و اطلاع رسانی و توصیه های لازم به دانشجویان ایرانی، بخشی از این تلاش مدنی و انسانی بوده است. در برخی دانشگاه ها حتی برای آسیب های روانی ناشی از این تصمیم برای دانشجویان امکان مشاوره را فراهم کرده اند.

در برخوردهای خود سعی کرده اند که دانشجویان و وایرانیان برخورد ترامپ را برخورد آمریکاییان ندانند.

پرسش این است در ایران کدام نهاد باید دست به کار شود و لغو روادید ورزشکاران آمریکایی را به حالت تعلیق درآورده و امکان مسافرت و شرکت در مسابقات ورزشی را برای آنها فراهم کند.

پیشتر در یادداشت هایی از پرهیز از امر عمل متقابل در این مورد مطالبی نوشتم. کاربران فضای مجازی هم به لغو روادید ورزشکاران باور نداشتند. اساتید دانشگاه شریف و برخی از نهادهای مدنی هم خواستار حضور و تسهیل روادید برای آمریکاییان شدند ولی گویا گوش کار گروهی در وزارت خارجه به این پیشنهادها بدهکار نبوده است.

حالا هم باز زمان عمل متقابل است چون دستگاه قضایی آمریکا به تعلیق فرمان اجرایی حکم داده است پیشنهاد می شود که وزارت خارجه به سرعت به سهولت ورود ورزشکاران آمریکایی به ایران اقدام کند.

جامعه ی مدنی و دادگاه ها و دادستان ها و وکلایی آمریکایی در این روزها سخت دست به کار بوده اند که مشکلات را از میان بردارند و بسیار موفق عمل کرده اند. حتی برای دلجوی از بستگان کودکی که برای عمل جراحی امکان ورود به آمریکا را از دست داده بود نه تنها راه وارد شدن کودک و والدینش را هموار کردند بلکه پزشکان آماده ی انجام جراحی رایگان شده و هزینه ی رفت و برگشت آنها به نیویورک هم از سوی سازمان های مدنی تامین شده ست.

خوب ما باید در برابر این رفتار انسانی و مدنی دستگاه قضایی و دانشگاهیان و پزشکان و جامعه ی مدنی آمریکا چه کنیم؟

اصل عمل متقابل می گوید باید جواب نیکی را با نیکی داد. دیدگاه ترامپ دیدگاه همه ی مردم آمریکا نیست. همین جامعه ی مدنی می تواند در صورت لزوم برای مخالفت با رفتار خشن به میدان بیاید. پس فرصت را در یابیم و راه را برای ورود ورزشکاران آمریکایی به سرعت هموار کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا