خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ارتباط با رهبری» یک استراتژی اصلاح گرایانه یا ترفند ریاکارانه

«جهانبخش خانجانی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی تلگرامی درباره ی ارتباط با رهبری در دوران پس از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که پدر معنوی حزب کارگزارن بود، نوشت:

رهبری در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر وظایفی که در قانون اساسی معین شده به نوعی هماهنگ کننده قوا و در عین حال شخصیتی فراجناحی است که همه ی جناح های سیاسی ضرورت دارد که دیدگاههای سیاسی خود را با ایشان در میان گذارده و ضمن بهره مندی از دیدگاهها و رهنمودهای کلان ایشان، در مواقعی گلایه ها و درخواستهای خود را با ایشان در میان بگذارند و هر جا حکمی از ایشان صادر شود همه پذیرا باشند.

بعداز ارتحال امام راحل تا سال 88 به نوعی این ارتباط به صورت مستمر بین جریان های اصلاح طلب با ایشان برقرار بود. لیکن وقایع سالهای پس از 88 و بی کفایتی دولت وقت و بی تدبیری اصلاح طلبان سبب شد که این پیوند مستحکم تا حدودی دچار خسران شود و به نوعی ادبیات مفاهمه آمیز بین رهبری معظم انقلاب و اصلاح طلبان به گونه ای مطلوب پیش نرود. اگرچه دیدارهایی توسط تعدادی از بزرگان اصلاح طلب با رهبری معظم انقلاب صورت می پذیرفت و یا حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی چه به لحاظ فردی و یا حقوقی این وظیفه را تا حدودی به عهده می گرفتند. لیکن ارتحال ناگهانی ایشان و خلا ایجاد شده سبب می شود که حلقه های ارتباطی با رهبری گسترده تر و منسجم تر شود.

تصمیم سازی و تصمیم گیری در موقعیت های مختلف نظام سیاسی کشور و دلبستگی بیش از پیش اصلاح طلبان به روند توسعه یابی و پیشرفت میهن اسلامی ضرورت روز افزون این ارتباط را فرونی می بخشد.

چه اینکه اصلاح طلبان بخش عظیمی از اقشار و گروههای مختلف جامعه ایران را تشکیل می دهند و نتایج انتخابات سالهای 92 و 94 نشان داد که این جریان سیاسی تاثیر به سزایی در فرایندهای مختلف کشور دارد لذا حذف این جریان مهم سیاسی و اجتماعی در معادلات کلان کشور به نفع آینده کشور نیست.

اصلاح طلبان نیز ممکن است در شرایط نامطلوب ایجاد شده بی نقش نباشند لیکن پذیرش اشتباه از هر سو علاوه بر اینکه ضرری را متوجه آنان نمی کند بلکه مسیر همدلی و همگرایی برای همراهی امت و امامت امت را فراهم می کند.

رهبری نقش پدری مهربان برای همه جریانات سیاسی و آحاد مردم را دارد، لذا آنانی که در مسیر این همدلی خدشه ایجاد می کنند قطعا دل در گروه آینده رو به رشد کشور ندارند بلکه می خواهند با افزایش فاصله بین رهبری معظم انقلاب و اصلاح طلبان سود خویش بجویند.

اصلاح طلبان با پذیرش ضعف های خود در این سالها برای ارتباط صمیمی تر و گسترده تر با رهبری گام نخست را در این زمینه برداشته اند.

تجربه های پیشین ارتباط همدلانه با امام امت و رهبری معظم انقلاب در کوران حوادث انقلاب اسلامی تجربه هایی خوش و دلنشین است.

این استراتژی یک ضرورت برای پیشبرد اهداف کلان انقلاب اسلامی در سالروز انقلاب است و یک اقدام ریاکارانه نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نه یک استراتژی اصلاح گرایانه نه یک ترفند ریاکارانه، بلکه یک تقلای عاجزانه برای ماندن در صحنه. باعث تاسفه که جریانی دارای پایگاه مردمی بالا برای ماندن در صحنه به درویزگی بیفته. انقلاب قرار بود متعلق به تمام ملت باشد نه فقط بخشی از آن.

  2. مثه اینکه خوب تونستن آقای خانجانی را در مدتی که در زندان بوده شستشو مغزی بدن، اگه هم بی تدبیری بوده از جانب عناصر فرصت طلب و بدلی مثه آقای خانجانی بوده نه اصلاح طلبان واقعی

  3. ضمن تأیید مطلب سه نقطه (…)، معتقدم اون اصلاح طلبانی که به دریوزگی افتادن، بخش کوچکی از اصلاح طلبان مردمی اند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا