خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان کمتر از بانک سرمایه نیست!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مشابه حقوق‌های نجومی در صندوق ذخیره فرهنگیان با رقم‌های درشت فراوان است اما ای کاش فقط حقوق نجومی بود! آنچه وجود دارد، این است که خارج از چارچوبِ افراد، سوءاستفاده صورت گرفته‌ است.
جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو خبرگزاری فارس در خصوص نتایج جلسه عصر دیروز اعضای کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان با کارشناسان دیوان محاسبات در ادامه بررسی تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: پیش از این بر تخلفات بانک سرمایه متمرکز بودیم اما بعد از فرافکنی مسئولان و معوقه دانستن اختلاس‌های صورت گرفته در بانک سرمایه و همچنین این موضوع که وزیر آموزش و پرورش معتقد بود تخلفات بانک سرمایه ربطی به صندوق ذخیره ندارد، بر تخلفات خود صندوق متمرکز شدیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته گزارش‌ها به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و دستورات مدیرعامل آن و تخلفات شرکت‌های وابسته به آن اختصاص داشت، افزود: نتایج گزارش‌ها نشان دهنده تخلفات گسترده در صندوق ذخیره و شرکت های وابسته به آن است و تخلفات خود صندوق ذخیره کمتر از بانک سرمایه نیست.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: تا پایان بررسی و نهایی شدن گزارش، مجاز به افشای آن نیستیم اما آنچه مبرهن است کارشناسان، تخلفات و سوء استفاده‌های گسترده در خود صندوق را تأیید می‌کنند.

وی ادامه داد: مشابه حقوق‌های نجومی در صندوق ذخیره فرهنگیان با رقم‌های درشت فراوان است اما ای کاش فقط حقوق نجومی بود! آنچه وجود دارد، این است که خارج از چارچوبِ خود افراد سوءاستفاده صورت گرفته‌ است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: وقت آن رسیده است که دولت بابت به کارگماردن افراد نااهل در صندوق ذخیره و ناتوانی در نگهداری از امانت فرهنگیان که باعث ایجاد این سوء استفاده بزرگ شده است، از مردم و فرهنگیان عذرخواهی کند.

وی، ادعای مرتبط بودن مدیران متخلف با دولت قبل را رد کرد و اظهار داشت: برای روشن شدن این موضوع کافی است تا فقط اسامی افرادی که در رابطه با تخلفات صندوق ذخیره بازداشت شده‌اند را بررسی کرد تا مشخص شود که اکثریت آنها مدیران همین دولت هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا