خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی و اعدام‌های سال ۶۷

یکی از کانال های هوادار یا وابسته به ستاد حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به نام «رئیسیّه» در یادداشتی به نام «جواد حبیبی» با عنوان «رئیسی و اعدام‌های سال ۶۷» تحلیلی درباره ی آن ارایه کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این یادداشت در پی می آید:

🔴از زمانی که اسم آیت الله رئیسی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، که با استقبال توده های گوناگون مردم روبرو شده است مطرح شد، عده ای که از به خطر افتادن نان و نام و میز خود می ترسند، حامی منافقین شدند و مدام از اعدام های دهه۶۰ سخن می گویند.

🔹خوش باورانی هم که از این ماجرا اطلاع کافی ندارند، قضاوت های ناجوانمردانه از اعدام منافقین در دهه ۶۰ می کنند. حال تصمیم گرفتم، سوالاتی را مطرح کنم که افکار عمومی جامعه قضاوت کند:

✳️و اما سوالات:

۱_ آیا می دانید که منافقین در دهه اول انقلاب ۱۷۰۰۰ نفر را ترور و ۱۷هزار خانواده را داغدار کردند؟

۲_ اگر منافقین یکی از عزیزان شما (پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند) را به صورت ناجوانمردانه ترور بکند، حاضر هستید او را ببخشید و با اعدام این حیوانات مخالفت کنید؟

۳_ چرا در این اعدام ها فقط اسم آیت الله رئیسی مطرح شد و اسمی از سران اصلاح طلب همانند موسوی خویینی (دادستان کشور در سال ۶۷) مرحوم موسوی اردبیلی (رئیس شورای عالی قضایی کشور در سال ۶۷)، موسوی بجنوردی (عضو شورای عالی قضایی در سال ۶۷ و پدرخانم سیدحسن خمینی) علی فلاحیان (جانشین وزیر اطلاعات در سال ۶۷) محمداسماعیل شوشتری (رئیس سازمان زندان ها در سال ۶۷) و… مطرح نمی باشد؟

(با این توضیح که این آقایان در سال ۶۷ در تصمیم گیری های قضایی، بانفوذتر از آقای رئیسی بودند)

۴_ آیا از منافقینی که شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، طالقانی، دستغیب، مدنی، صیادشیرازی و…. را مظلومانه و به طور فجیع به شهادت رساندند، نباید اعدام و مجازات شوند؟

۵_ آیا می دانید سیدمهدی هاشمی (برادر داماد آیت الله منتظری) اعتراف به عضویت در گروهک‌منافقین و قتلهای مختلف من جمله قتل دختر ۴ ساله، نموده است)

۶_ آیا می دانید رادیو آمریکا لقب گربه نره به آیت الله منتظری داده بود و از زمانیکه مرحوم منتظری با انقلاب زاویه پیدا کرد، دیگر از این لقب استفاده نکرد؟

۷_ آیا می دانید عبدالله نوری (وزیر خاتمی و از سران اصلاح طلب) در سال ۶۶ بیت آیت الله منتظری را خانه فتنه می دانست و اعتقاد داشت باید این خانه ویران شود؟

۸_ آیا می دانید مرحوم هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات خود تعداد اعدام شدگان در سال ۶۷ را کمتر از هزار نفر می داند؟

۹_ آیا می دانید در ۵ الی ۷ مرداد سال ۶۷ در حمله منافقین به کرمانشاه ، ۳۰۴ نفر از جوانان ایران شهید شدند؟

۱۰_ چرا دشمنان مردم ایران از تندروی های برخی افراد در دهه ۶۰ سخنی به میان نمی آورند؟

۱۱_ آیا می دانید حسن روحانی خواستار برگزاری مراسم اعدام ها در نماز جمعه در مقابل دیدگان مردم بود و دستورالعمل حجاب اجباری در ادارات را تنظیم و ارسال کرد؟

۱۲_ آیا می دانید اکبر گنجی از سران اصلاح طلبان به دلیل اینکه پونز در پیشانی دختران بدحجاب فرو می کرد، به اکبر پونز ملقب شده بود؟

۱۳_آیا می دانید سیدمحمدخاتمی (وزیر ارشاد و رئیس جمهور سابق) در اواخر دهه۶۰ شهیدآوینی را به دلیل یک انتشار عکس جوان رپ بوسنیایی با سربند الله اکبر در مجله سوره، مجازات و توبیخ کرد؟

۱۴_آیا می دانید قدرت علیخانی (از فعالان اصلاح طلب و از روسای کمیته)، به دلیل پخش روزنامه رسالت توسط برخی شهدا من جمله شهید کریم اصغری، تهمت منافق می زد و جوانان حزب اللهی را، شکنجه و زندانی و حتی به خانواده آنان هم رحم نمی کرد؟

🔴کلام آخر:

از اینگونه سوالات تا بخواهید در سینه ما موجود می باشد.

🔸اما حقیقت آن است که منافقین داخلی و خارجی من جمله بی بی سی (شبکه مورد حمایت ملکه انگلیس) از حضور آیت الله رئیسی در قامت کاندیداتوری ریاست جمهوری، وحشت زده شده اند و از ایشان یک چهره غضبناک و آدم خوار ترسیم می کنند، اما مردم ایران هوشیار و اهل تحقیق هستند. می دانیم و بدانید که هیچگاه بیگانه، از پیشرفت ملت ایران راضی نخواهد شد.

🔻والسلام


بخش دوم: اعدام‌ها حکم حضرت امام (ره) بود یا رئیسی؟

🔻همزمان با تجاوز منافقین به خاک ایران از مرزهای زمینی عراق در سال ۱۳۶۷، برخی از منافقینی که در زندان بودند به‌طور تاکتیکی اعلام توبه کردند و به آشوب و آتش زدن زندان‌ها دست زدند تا به گمان خود با رسیدن منافقین، اشغال تهران را کامل کرده و کار را یکسره کنند.

🔸 در پی این اقدام امام(ره) صراحتا فرمودند آنهایی‌که بر سر موضع هستند مهدورالدمند و باید محاکمه و مجازات شوند. به‌دنبال نظرخواهی از امام(ره) ایشان حکمی به این شرح صادر فرمودند:

«از آنجا که منافقین خائن به‌هیچ‌وجه به اسلام معتقد نبوده و هرچه می‌گویند از روی حیله و نفاق آن‌هاست و به اقرار سران آن‌ها از اسلام ارتداد پیدا کرده‌اند، با توجه به محارب بودن آن‌ها و جنگ کلاسیک آن‌ها در شمال‌ و غرب و جنوب کشور با همکاری‌های حزب بعث عراق و نیز جاسوسی آن‌ها برای صدام علیه ملت مسلمان ما و با توجه به ارتباط آن‌ها با استکبار جهانی و ضربات ناجوانمردانه آنان از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاکنون، کسانی‌که در زندان‌های سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند محارب و محکوم به اعدام می‌باشند و تشخیص موضوع نیز در تهران با رای اکثریت آقایان حجت‌الاسلام نیری قاضی شرع و آقای اشراقی دادستان تهران و نماینده‌ای از وزارت اطلاعات می‌باشد. گرچه احتیاط در اجماع است، و همین‌طور در زندان‌های مراکز استان رای اکثریت آقایان قاضی شرع، دادستان انقلاب یا دادیار و نماینده وزارت اطلاعات لازم‌الاتباع می‌باشد، رحم بر محاربین ساده‌اندیشی است، قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردیدناپذیر نظام اسلامی است، امیدوارم با خشم و کینه انقلابی خود نسبت به دشمنان اسلام رضایت خداوند متعال را جلب نمایید، آقایانی که تشخیص موضوع برعهده آنان است، وسوسه و شک و تردید نکنند و سعی کنند اشداء علی الکفار باشند. تردید در مسائل قضایی اسلام انقلابی نادیده گرفتن خون پاک و مطهر شهدا می‌باشد. والسلام.»

🔹 با صدور حکم امام(ره) تردیدی در وضعیت نهایی برخی از اعضای منافقین که روزهای پایانی زندان خود را می‌گذراندند و این‌که وضعیت این افراد آیا با منافقین جدید دستگیرشده در نامه امام(ره) صدق می‌کند یا نه ایجاد شد. این تردید تا جایی پیش رفت که مرحوم حاج سید احمد خمینی طی نامه‌ای از امام(ره) در خصوص افراد یادشده سوال می‌کند و این‌گونه پاسخ می‌گیرد: «بسمه‌تعالی در تمام موارد فوق هرکس در هر مرحله اگر بر سر نفاق باشد حکمش اعدام است. سریعا دشمنان اسلام را نابود کنید. در صورت رسیدگی به پرونده‌ها در هر صورت که حکم سریع‌تر اجرا گردد همان موردنظر است.»

🔹امام‌خمینی(ره) اول بهمن‌ماه 1367 در نامه‌ای به شورای عالی قضایی چنین نوشتند: «کلیه پرونده‌هایی که تاکنون در آن شورا با کمال تعجب راکد مانده است، و اجرای حکم خدا تأخیر افتاده است، در اختیار حجج اسلام آقایان نیری و رئیسی قرار دهید تا هرچه زودتر حکم خدا را اجرا نمایند که درنگ جایز نیست. به آقایان نیری و رئیسی هم سفارش اکید می‌نمایم که جهات شرعیه را کاملا رعایت نمایند.» [لینک به پرتال امام خمینی]

⤴️بدین‌ترتیب ملاحظه می‌شود که حکم برخورد با منافقین و محاکمه آن‌ها مستقیما از سوی امام(ره) صادر شده و دستگاه قضایی مجری حکم رهبر کبیر انقلاب بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. من از منافقین متنفرم

    اگه غالب اومده بودن سیستمی که الان دارنو اجرا میکردن و ایران میشد یک پادگان اشرف بزرگ…

    اگه آقای روحانی فریبکاری و سواستفاده از اصلاحات رو بذاره کنار ناچار به او رای میدم

    54
    99
  2. نوشته ای پر از بغض و کینه و نفرت و خشم و آلوده به انواع تهمت ها و جانبداری ها و بعضا دروغها که در حد حوصله ام پاسخ تعدادیشو عرض میکنم و امیدوارم انصاف نیوز مثل بعضی از مطالب قبلیم سانسور نکنه. خودم در حد امکان رعایت محدودیت ها و خطر قرمزهای بی شماری که اتفاقا فقط برای ما هست نه اونها خواهم کرد:

    1- یکی از سوالاتی که درباره این اعدامها مطرح است و امیدواریم پاسخ داده بشه اینه که اگر این افراد در آن دست داشتند چرا دستگاه قضایی همین کشور به آنها حکم حبس داده بود که منجر به اعتراض مرحوم آیت الله منتظری شد و به آن جلسه انجامید؟ ضمن اینکه وقتی گروهک تروریستی منافقین خیانتهایی چون عملیات فروغ جاویدان و بعضی ترورها را رقم زدند این افراد مدتها بود در زندان بودند و در این ترورها دست نداشتند و در حبس هم نمیتوانستند مرتکب جرم جدیدی شده باشند که احکام حبسشان را ناگهان به اعدام تغییر دهند.

    2- هیچ اصلاح طلبی در میان هیات 5 نفره ای که در آن جلسه حضور داشتند وجود نداشت. شاید یکیشان بعدا دیدگاه های اصلاح طلبانه پیدا کرده باشه. آن زمان همه از یک جریان بودند. و اما علت اینکه از میان این افراد فقط نام حجت الاسلام رئیسی بر سر زبانها است این است که فقط این شخص کاندید ریاست جمهوری شده. هر کدام از آن افراد چنین قصدی کنند طبیعتا گذشته اشان بر سر زبانها خواهد افتاد.

    3- مرحوم آیت الله منتظری که انگار میدانست چه اتهاماتی به او وارد خواهید کرد در ابتدای اون جلسه یاداوری میکنه که فرزندش رو منافقین کشتند و از اینها بیش از ان 5 نفر ضربه خورده. بنابر وصله حمایت از منافقان به ایشان نمیچسبه.

    4- واژه های سخیف و رکیکی چون گربه نره را امثال جنابعالی که قلبشان پر از کینه و نفرت نسبت به مرحوم منتظری بود استفاده کردند و صدای آمریکا هم لابد پوشش خبری داده. چنین توهینهایی را هم کم در حق مرحوم هاشمی روا نداشتید. ضمن اینکه توهین به یک مرجع تقلید که از دنیا هم رفته با استناد به فحاشی های دیگران کاری ناشایست و دور از اخلاقه.

    5- فرضا روحانی در آن زمان چنین حرفی هم زده باشه. آیا فقط برای شما معیار حال افراده؟ آنچه امروز روحانی بر زبان میاره و انجام میده مورد تایید بسیاری از ما قرار دارد.

    6- عجب! سیدمحمدخاتمی چنین برخوردی کرده بود؟ شخصا نمیدانستم سیدمحمدخاتمی هم روزگاری یک اصولگرای دو اتشه بوده!

    126
    163
    1. کینه و بغض و عداوت رو در نوشته شما میشه دید و فهمید.
      و فقط آدم عنود و پر از کینه و بغضی مثل شما میتونه اینطور از منافقین حمایت کنه.

      ان‌شاالله که با هم محشور بشید. نباید مشکلی با این دعا داشته باشی البته.

      133
      81
    2. وقتی جای جلاد و شهید رو عوض کنند و کد غلط به مردم بدن این که امثال جنابعالی اینگونه دفاع ناحق انجام میدی

      105
      42
      1. الان کد درست رو شماها دریافت کردید که به روحانی جونتون رای دادین و یه ملت رو به خاک سیاه نشوندید ؟؟؟ حالا خیلیاتون هنوزم طلبکارید . واقعا نمی دونم چرا ؟؟؟؟؟؟؟

        112
        35
    3. امثال جنابعالی نه تاریخ بلدید نه اصلاح طلبان رو میشناسید کسانی که 17000 نفر بی گناهو به خاک وخون کشیدن چرا باید ازاد میشدند اصلاح طلبان بازماندگان منافقینند

      76
      33
  3. اون منافقینی که اعدام شدند توی زندان بودند حکم حبس داشتند ازاد نبودند که اسلحه دست بگیرند کسی که حکم 5سال حبس داشت رو یکدفعه اعدام کردند

    171
    139
    1. یك منافق همیشه منافقه. حتی اگه سلاح نداشته باشه در اولین فرصت ضربه میزنه، یكی از نزدیكترین افراد ب من عضو همین گروهه و واقعا میتونم بگم تا جایی كه بتونه میخواد ب نظام ضربه بزنه اینا حتی ب نزدیكهای خودشون رحم ندارن و مهر و عاطفه هم توی قلبشون خاموشه فقط و فقط میخوان این نظام نباشه، اعدام سال 67 بهترین كار بود

      230
      134
      1. شما مسلمانی؟! به خداوندی خدا که نیستی.خدا میگه من میبخشم تو میگی نه؟!یک منافق نمیتونه توبه کنه نمیتونه عوض بشه؟شما در زندگیت اشتباه نکردی؟ازش درس نگرفتی ؟ایا اون اشتباه رو تکرار کردی؟
        اگر منافقین با جمهوری اسلامی مخالف بودن تو کلا با خدا مخالفی که حرف خدا رو نقض میکنی.ننگ بر کسی باد که گفته ی خدا رو تحریف میکنه و اسم مسلمان داره اما از هم شیطانی رذل تره

        101
        60
        1. منتقدین اعدام های 67 مثل اینکه سواد خواندن ندارن
          خود امام خمینی (ره)دلیل حکم اعدام زندانیان رو توضیح داده و کاملاً منطقی هست
          چطور این اراجیف رو به زبون میارن؟؟؟
          وقتی طرف همزمان با حمله منافقین، توی زندان اغتشاش کرده و همسو بودن خودشو با منافقین و مخالفت با جمهوری اسلامی اعلام و اثبات کرده، چرا نباید اعدام بشه؟؟؟
          اول توبه کردن که اعدام نشن، وقتی فکر کردن منافقین دارن پیروز میشن بازم باطن خودشونو رو کردن
          به محض آزادی راه خودشونو ادامه میدن و تهدید امنیت ملی هستن
          کدوم عاقل اینارو آزاد میکنه؟؟؟؟

          106
          53
        2. ما بطور کلی با سه رویکرد می توانیم به بررسی مسائل بپردازیم:
          1- بدبینانه
          2- خوشبینانه
          3- واقع بینانه
          در رویکرد بدبینانه نیمه خالی لیوان و در رویکرد خوشبینانه نیمه پر لیوان نگریسته می شود اما در رویکرد واقع بینانه فرد سعی میکند با مطالعه، تحقیق و پژوهشی بدون عینک های رنگی به شناخت یک پدیده برسد، البته واقع بینی و واقع گرایی دو چیز متفاوت هستند، انسان نباید واقع گرا باشد زیرا هر واقعیتی حقیقت نیست.
          اشکال شما در استنباط مهربانی خدا آن است که یک رویکرد خوشبینانه دارید و فکر می کنید خدا هیچکس را به هیچ وجه مجازات نمی کند در صورتی که خداوند در قرآن علاوه بر وعده بهشت و نعمت های آن به مومنان، از جهنم و عذاب های آن نیز گفته است. برای مثال:

          هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ ۖ فَالَّذِينَ كَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيَابٌ مِنْ نَارٍ يُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُءُوسِهِمُ الْحَمِيمُ
          این دو گروه (مؤمن و کافر) مخالف و دشمن یکدیگرند که در (دین) خدای خود باهم به جدال برخاستند، و کافران را لباسی از آتش دوزخ به قامت بریده‌اند و بر سر آنان آب سوزان جهنم فرو ریزند.

          البته هیچکس نمی تواند منکر رحمانیت خدا شود اما به قول معروف خندان با دوستان، سرسخت با دشمنان.
          نکته دیگر آنکه خداوند به دلیل عدالتی که دارد تنها می تواند حق خود (حق الله) را ببخشد اما بخشش حق مردم (حق الناس) با خدا نیست. در دین اسلام به شدت بر روی حق الناس تاکید شده، حق الناس فقط اختلاس نیست; همین که در صف نانوایی بدون نوبت نان بگیری یا قوانین ترافیکی را رعایت نکنی یا تولید صداهای آزاردهنده بکنی حق‌الناس را پایمال کرده و خویشتن را در عقوبت قرار داده‌ای! حالا “کشتن 17000 آدم مسلمان بی گناه از بچه تا پیر که منافقین انجام دادند حق الناس محسوب میشه”؟! نه بابااااااااااا، اینا یه عده اعدام شده مظلوم هستن. اه اه اه لعنت بر حکومت
          شیخ های دیکتاتور، لعنت به این زندگی، اشکم درآمد.

          44
          12
        3. عزیز من حکم امام رو دقیق تر بخونم بارها گفت و تاکید کرد اونهایی که بر سر نفاقشون موندن نه همه… کسایی که به قول شما توبه نکردن

          27
          10
      2. جواب یک سوال رابدهید .ایاهمین احزاب به ظاهرمنافق زمانی دوست شمانبودند وایا اززمانی منافق شدند که به اون چیزایی که ازانقلاب کردنشون میخواستن نرسیدن یعنی اولاسرشون کلاه رفت ثانیا انگ منافق و… هم چسباندن .من طرفدارهیچ کدوم ازایناهم نیستم بی خیال کشورهای صلح طلب چطورزندگی میکنن چرااینجا اینجوریه خدااااا چرااینجادودستگی وچنددستگی هست بس کنید

    2. جناب آی کیو منافقین را در خانه های امن تیمی عموما طی مبارزه مسلحانه می گرفتند عده ای هنگام درگیری کشته می شدند و یا با خوردن سیانور خودکشی می کردند زندگان بازداشت شده نیز در صورت امضای یک برگ توبه نامه و در صورت عدم اثبات جرم(قتل و یا جرح)نجات پیدا می کردند. کسانی که توبه نامه امضا نمی کردند مابین 7مردادتا5مهر سال67 در پی تجمع مردم درب زندان ها محاکمه واعدام شدند. خاطرات نماز جمعه 14مرداد67هاشمی را بینیدکه موسوی اردبیلی(رئیس وقت قوه قضاییه)می گوید که بدون محاکمه اعدام کنید هنگام سخنرانی هاشمی در نماز جمعه مردم یک سره شعار زندانی منافق اعدام باید گردد می دادند.
      حاکم شرع وقت حسینعلی نیری بوده.
      حکم امام هم مربوط به بهمن ماه و دستگیری منافقین جدید مرصادی و باقی ماندگان است.

      53
      18
      1. در هر حال کار بدی کردن که این همه آدم رو اعدام کردن انشاالله بانی و باعث این جنایت در پیشگاه خداوند جوابگو خواهد بود

        34
        22
    3. مشکل امثال شما اینه که فکر میکنی منافق یه جیب‌بر خیابونی بوده که حالا یه غلطی کرده داره حبسش رو میکشه…
      طرف در بازجویی اعلام حمایت و تعلق به منافقین کرده. رفقای منافقش هم داشتن مسلحانه بر علیه کشور اقدام میکردن. اون وقت شماها بجای اینکه قدردان امنیتی که بخاطر اقدام درست و به موقع مسئولین قضایی مملکت در اون زمان باشید، نشستید و از جنایتکارها حمایت میکنید؟! بخدا که این امنیت بر شما حرامه. نمک میخورید و نمکدون میشکونید.

      95
      36
      1. میشه بفرمایید کدوم‌امنیت و کدوم اسایش‌؟ بله‌برای شماها که جیره خور اربابهایتان هستید امنیت اسایش و رفاه کامل هستش ولی اونم تا زمانی که خودشون باشند وقتی احساس خطر کنندشما تبدیل به یک پر کاه میشوید برایشان

        37
        32
        1. به یه ماهی گفتن آب چیه، گفت: “آب چیز خاصی نیست، همه جا هست” بعد گرفتن از آب انداختنش بیرون تا متوجه معنی آب بشه.
          دقیقا مثال شماست که دارید در امنیت عالی و آسایش نسبی زندگی می کنید اما متوجه نمی شید
          کی متوجه میشد؟ زمانی که از دستش بدید.
          پیامبر اكرم(ص) فرموده اند: «نعمتان مجهولتان الصحه و الامان» دو نعمت اند كه قدرشان مجهول است: سلامتی و امنیت.

          52
          23
    4. مشکل اصلی اینه که تعداد زیادی از جوانان مملکت از خانواده های مذهبی بودند و به ویژه برادر شهید جهان آرا بدون محاکمه. درد این است. و یکی از تحریم های اصلی ایران به همین مسئله باز میگردد

      32
      23
    5. داعشی هایی که تو سال ۹۶ گرفتن ادامه ی همون سال۶۷هستن اعدام کاملا منصفانه بوده
      و اینکه شما میگید زندانی بودن و یک دفعه اعدام شدن کاملا طبیعیه داعشی هایی که الان دستگیر کردن ممکنه چند سال دیگه اعدام کنن اونوقت باید بگیم اونا داعشی نبودن؟؟برای رای جمع کردن قرار نیست کاندید دیگه رو به زور خراب کنید.که البته تموم شد رفت ولی……

      54
      39
      1. میگه حکمشون زندان بوده. مثلا یکی که براش حکم 7 سال زندان داده بودند، چطور شده که یه باری حکمو به اعدام تبدیل کردند؟

        35
        17
    6. مدارکی همراه منافقین دستگیر شده پیدا شد که نشان دهنده هماهنگی زندانیان جهت شورش و اقدام هماهنگ با عملیات بیرون زندان بود که به اطلاع امام رسانده شد و کسانی که از منافقین اعلام بژائت کردند آزاد شدند و فقط کسانی که بر منافق بودنشان تاکید کردند محکوم به اعدام شدند.

      40
      21
    7. حکم اعدام، به خاطر کار جدیدشون بود که در زندان شورش کرده بودند و با کسانی که عملیات فروغ جاویدان رو می خواستن انجام بدن، همدست بودند و به واسطه خانواده های منافقین، با زندان ها در ارتباط بودند. لذا برخی منافقین در زندان ها که از شکست عملیات فروغ جاویدان بی اطلاع بودند در همان ساعت مقرر، در زندان ها دست به شورش زدند. مثل اینه که یک نفر دزدی کرده باشه و به دو سال حبس محکوم شده باشه بعد به خاطر کرونا مرخصی رفته باشه و در همین حین مرتکب دزدی دیگه ای شده باشه خب معلومه که دو سال دیگه هم به محکومیتش اضافه میشه.
      ضمن اینکه خود کسانی اعدام شدند که به سازمان منفور مجاهدین خلق، اعلام وفاداری کردند و در حکم حضرت امام هم این آمده که اگر هنوز هم بر حمایتشون از سازمان، اصرار دارند باید اعدام شوند.

      21
      7
    8. حکم منافقین اعدام بود ولی با گذشت( یا همان حکم تعزیری اعدام) حکم آنها زندان شد به شرطی که تعدی و دشمنی نکنند ولی هنگامی که منافقین که در عراق بودن به ایران حمله کردن منافقین در زندان هم شورش کردن و خسارتی به زندان وارد کردن که حکم اعدام اجرا شد که به حق حکم عادلانه ای بود اگر اینها آزاد میشدند هزاران زن و کودک بی گناه به دست آنها کشته می شدند همانطور که ۱۷۰۰۰نفر زن و کوک و مرد کوچه و خیابان بی گناه را کشته بودند.

    1. پس معتقدی قاتل قاتله ارع؟ اگه جگر گوشه خودت رو عزیز دلت رو می کشتند میذاشتی قاتلش آزاد باشه ارع؟پس اگر امامان ما با یزیدیان و دشمنان اسلام رو کشتن هم قاتلن؟؟؟ کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو بخواب زده نه…

      86
      24
      1. قصاص قبل از جنایت در اسلام نداریم. هر وقت کشتند میتونستن اعدام کنن. چه استدلالی واقعا!! قاتل قاتله!!! خوب شاه هم همینو میگفت. حضرت علی کی کسی را به احتمال اینکه ممکنه ادم بکشه اعدام کرد. بلکه می جنگید و در این جنگ ممکن بود خودش هم کشته شه نه اینکه با امکانات اعدام کنه.

        45
        26
        1. میخوای داداشی ها را آزاد کنند .اونا هم مسلمانند..حکم حضرت علی را الان داری میاری جلو..لیاقتتون هممونه..

  4. سروته را بهم چسبانده اونیکه دوران محکومیتش را می گذراند چگونه عنوان محارب پیدا میکند؟وضمنا درخواست محاکمه چه ربطی به اعدام دارد؟خب اگر این بقول نویسنده مسئولین اصلاحطلب نیز درامور قضایی شرکت داشتند والان نیز از جریانات ان سالها تبری می جویندوتائبندکه انشاالله ماجورندرا با کسانیکه هم اکنون با اعمال وسکنات فعلی همراهی وهمگامی وموید انها هستند را یکسان نمیگیرنداین فرد 38 سال که 8 سالش دردوران ان مرد رفته مسئولیت قضایی داشته نسبت به مفاسد ان دوران چه کرده است؟

    32
    28
  5. درانتخابات سال ٨٤ گزارشاتي ازمموتي دركردستان و ماجراي سفارت أمريكا منتشرشدكه بهرحال مورداعتنا قرارنگرفت وشد انچه نبايدميشد مواظب باشيم وباشيدكه ازيك سوراخ چندباره به هلاكت نسيم

    17
    22
  6. اعدامها دهه ٦٠ هم بيخيال اگر راست مَي گه تا قبل از انتخابات با روابطي كه داره سعي در آزادي زندانيان كه خودش ميدونه برانداز نيستن و فقط دنبال عدالت اجتماعي هستن بكند تا درستيش به مردم ثابت شده / اين گوي و اين ميدان

    51
    33
  7. اصلا کی گفته در سال 67 فقط منافقین شدند و غیر منافقین مثلا کمومنیست ها و برخی گروههای دیگر در میان انها نبودند

    46
    17
  8. سلام در پاراگراف یکی مانده به آخر کلمه “باسمه تعالی” به اشتباه به صورت چسبیده نوشته شده که باید جدا از هم و همراه با الف نوشته بشه

    22
    14
  9. سلام همه ى شمایی که نظر گذاشتید اگه به قیامت و خدا معتقدید وعدل خدا رو باور دارید باید با سعه صدر و تفکر بیشتری صحبت کنید اگر آقای رییسی [آنچنان] بودند رهبری معظم انقلاب ایشان را به عنوان تولیت آستان مقدس امام رضا انتخاب نمیکردند شاید حتم به یقین رهبرمان از ما آگاه تر و داناتر هستند قضاوت را به عهده ى خدا ى آن محکومین بگذارید و به خدا از وسوسه های شیاطین پناه ببرید و با بصیرت در انتخابات شرکت کنید

    121
    91
      1. امام هم انسان هایی شبیه ما بودن که درجه ای از انسانیت و پاکی رسیدن ما هم میتونیم مثل اونها معصوم باشیم، حقیقت اینه که آخرالزمانه همان زمانی که آدمهای معصوم رو کسی قبول ندارع

        38
        24
    1. رهبر انقلاب عبد الله نوری، میرحسین موسوی و … را هم به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب کرده بودند

      52
      26
    2. چرا مشخصات طرفو میخواهید.من غلط میکنم نظر بدم(البته بلا نسبت خوانندگان عزیز)فقط اینو بگم که لابلای سوالات مطرح شده ابتدا خیلی چیزا میشه پیدا کرد فقط چشم سر و دل باز میخواهد برادر و خواهرعزیز.و من یک سر نخ میدم یک جواب براش پیدا کنید..از رفسنجانی تا الان کدام رئیس جمهور تونست حریف نانواهای این کشور بشه که یک نون خوب تحویل مردم بده.والله تالله بالله.مادر زمان طاغوت نانی خوردیم اما الان حسرتشو میخوریم…

      16
      10
    3. نمیدانم چه جوابی بتو بدن همین قدر بس که شما همه مردمو کودنگ.یا کرو لالو کور فرض کردی. که هرکه […]

      8
      4
  10. یه سوال اگه ما الان سه هزار ایرانی با تفکر داعشی تو زندانامون داشته باشیم و همه شون اعلام ندامت کنند و بعد خبر دار بشن که دوستای تو موصلشون به ایران حمله کردنو میخوان با کمک اونا تهرانو فتح کنن اونا هم با شنیدن این خبر دست به اشوب تو زندان بزنن و دوباره برگردن سر موضع قبلیشون اون وقت ما باهاشون چیکار باید بکنیم….

    117
    23
    1. بر اساس قانون چون یک بار محاکمه شدن و در حال سپری کردن دوران مجرمیت خود هستند،لذا بر اساس اصل بر برایت است مگر اینکه خلافش ثابت شود دادگاه حق محاکمه ی مجدد را ندارد و غیر قانونی است …

      41
      46
      1. محاکمه مجدد آنها به خاطر جرم ثانوی بود . چون محرز شده بود که این افراد در داخل زندان قصد مشارکت در عملیات فروغ جاویدان رو دارند و منتظرند تا دوباره توسط منافقین آزاد شده و بر روی مردم اسلحه بکشند لذا این مسئله جرم ثانوی شمرده شده و دوباره محاکمه شدند .در این محاکمات بر هیئت سه نفره محرز شد که این افراد قصد توبه و بازگشت و پشیمانی رو ندارند .حالا اگه عملیات فروغ جاویدان موفق بود و منافقین زندان کرمانشاه رو تصرف می کردند و همون زندانیان اسلحه به دست می گرفتند و مردم رو قتل و عام می کردند می گفتین چرا اعدامشون نکردن

        33
        13
  11. مجاهدین جنایت های بزرگی کردند درست… اما این جنایات رو سران این گروه انجام میدادند…بچه های کم سن و سال زیادی اعدام شدند که عضو مجاهدین شده بودند صرفا به دلیل خامی دوران جوانی… این بیچاره ها هیچ نقشی تو جنایات مجاهدین نداشتند…

    58
    55
    1. بله ولی متاسفانه این بچه ها آلت دست سران منافق بودند. بسیاری از همین بچه ها در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرده و به دستور سرکرده های بیرحم خود , هم وطنانشان را کشتند. بعد از شکست عملیات همین بچه های شدند اسرایی غمگین در اردوگاه اشرف . در واقع سرنوشت هر فردی که از مسعود رجوی اطاعت کرد همین شد. یا کشته شدن در جنگ یا اسارت در اشرف. ای کاش ضجه والدینی را که پشت اشرف فریاد میزدند تا فرزندانشان را بینند , بشنویم . تا بدانیم که برای این بچه های فریب خورده آینده ای وجود نداشت.
      من مادرم . اگر به من بگویند بچه ی فریب خورده ات را بکشیم یا سالها او را زندانی کنیم در یک جای نامعلوم و تو هم حق نداری او را ببینی؛ من اولی را با دلی پر خون انتخاب میکنم.

      19
      10
    2. خیلی جوونها و نوجوونها هم توسط همین منافقین لعین شهید شدن!! گناه اونا چی بود؟!!

      33
      12
    3. دوست عزیز داری در مورد منافق حرف میزنی
      در مورد ترور آدم های بیگناه
      در مورد جیب بری و دزدی و قاچاق و اعتیاد که نمیگی
      آدم کشتن متوجهی؟؟؟
      زندانی منافق اعدام باید گردد
      اینا شعار های ملت دهه ۶۰ بوده
      خام و جوون بودن؟؟
      هرکی جوونو خامه باید ادم بکشه؟؟
      از فردا هرکی جوونه حکم دیووانگی بهش بدن بیفته تو خیابونا ملتو بکشه بعدم بگن جوونه و جاهل ازادش کنید
      جوونه ک نشد دلیل
      اتفاقا اشتباهه اقای رییسی و همکاراشون این بوده که عده ای رو ازاد کردن اگر اون موقع اعدامشون میکردن سال ۹۶داعشی تو ایران نبود

      22
      10
  12. حالا میشه بگید پس چرا وقتی احمد منتظر فایل صوتی سخنرانی ایت الله منتظری در مورد اعدام سال 67 را منتشر کرد محکوم شد و به زندان انداخته شد؟ خب.شما که میگید اعدامیا حقشون بود اعدام بشن.اگه حق با شماست چرا فرزند ایت الله منتطری باید زندانی شه؟ کافی بود جواب اون فایل صوتی داده میشد.

    57
    28
    1. برادر عزیز همیشه با اطلاع دقیق صحبت کن؛
      فرزند آیت الله منتظری بخاطر پرونده دیگری که سالهاست درحال بررسی است دستگیر شدند

      25
      13
  13. این که منافقین آدم کش بودن و باید اعدام میشدند شکی نیست ولی سوال اینه که همه اعدامی ها قاتل بودن ؟

    50
    18
    1. شما در حق و باطل خط وسطی ندارید یا طرف امام حسین هستید یا یزید هرکه با حسین نیست قطعا یزیدیست (باز دوستمون نگه ما حضرت اقا رو معصوم میدونیم )

      28
      16
    2. تروریست…..
      شاید شما دهه ۶۰ نبودید
      از قدیمی ها نپرسیدید اشکالی ندارد
      خودتان مقایسه کنید
      داعش امروز
      آیا قاتل نیستن؟
      ۴۱نفری که امروز تو سال۹۶ دستگیر کردن آیا نباید اعدام بشن؟؟؟
      چون عملیاتشون رو نتونستن اجرایی کنن و قتل هاشون نافرجام بوده قاتل نیستن؟؟
      حالا دهه ۶۰ که بماند…

      20
      6
  14. ول کنید این چرت و پرت های گذشته رو .امنیت بچسپ محکم ولش نکن .حضرت علی (ع)میگه :قدر دو چیز موقع که ندارید میفهمید یک :سلامتی وقتی که بیماری .دو:امنیت وقتی که ناامنی وجود داره.zxx

    56
    11
  15. خواهشا با این نوشته ها سعی نکنین که افکارتون رو به مردم القا کنین وخودتون رو تبرعه کنین .مردم رو نادان فرض نکنین.قاتل قاتل هست دیگه

    35
    45
    1. امثال شما ریختن تو جامعه و گند زدن به اسم ادم و ادمیت
      مث کشک نشستی رو صندلی دولا عرضت حکم میدی بعد از اجرای خلاف قانون حرف میزنی

      13
      15
    2. شما طرفدار حذب اصلاح طلب هستید؟
      خب باشید برای همیشه هم به اصلاح طلبان رای بدید
      اما چه اصراری دارید به اینچنین خواندن اقای رییسی؟
      کافیه شعار های مردم درسال ۶۷ رو از روزنامه های قدیمی پیدا کنید
      زندانیه منافق اعدام باید گردد درضمن اقای رییسی شاهد ماجرا بوده نه قاضی پرونده به عقلتون رجوع کنید
      اگر آنچنان بود صلاحیت نمیگرفت
      اینا رو منافقین میگن و به گوش شما ها میرسه همونایی که داعشیایی که به هلاکت میرسن رو شهید میدونن رییسی رو و امثال اونو قاتل میدونن چرا نمیخواید اینو بفهمید؟؟
      اصلاح طلبو اصولگرا هرچی باشن اخرش ایرانین
      اینا میخوان بین ملت ایران تفرقه بندازن هرچیزی رو سریع باور نکنید

      21
      5
  16. هر کدوم از اعضای مجاهدین خلق قتلی انجام داده باشند حکمشون اعدامه اما اگه کسی قتلی انجام نداده باشه چرا باید اعدام بشه؟

    27
    25
    1. دوست عزیز طبق قانون جمهوری اسلامی کسی که دست به مبارزه مسلحانه علیه نظام اسلامی بزند محارب است و نظام در مرحله اول شاید به اونایی که دقیقا معلوم نبود قاتلن یا نه تخفیف داد و لی وقتی طرف ازش سند پیدا میشه که میخواد دوباره علیه نظام بجنگه امام نظام میتونه تخفیفو پس بگیره طبیعتا

      18
      6
    2. امروز ۲۰خرداد ۹۶تعداد۴۱ نفر داعشی که عملیات ترورشون رو نتونستن شروع کنن دستگیر شدن
      اگر اینا رو باید جدا کنیم ازهم تا قاتل و غیر قاتل رو شناسایی کنیم
      اونارو هم باید جدا میکردن
      چرا متوجه نیستین؟؟منافق.تروریست.قتل.اینا همه هدفشون کشتن بوده.سال ۶۷ عده ای که توبه کردن ازاد شدن که الان شدن داعشی
      بخاطر انتخابات این حرفارو نزنید که دولت امروزم این داعشیارو جدا کنه از هم و توبه بگیره ازشون این وحشیا مگه توبه حالیشونه؟؟اینا منافقن .امروز میگن توبه فردا میشن داعش.

      15
      4
  17. شماها لیاقتتون همینه که داعش(منافقین قدیم و الان) بریزن رو سرتون و آرامش و آسایش و تن پروری و مفت خوریتون رو ازتون بگیرن ..
    شما لیاقت این رهبری و آسایش واین مملکت رو ندارید..
    آخه منافق این همه سنگ به سینه زدن داره..

    73
    32
    1. مردک لیاقت ماایرانیهابهترین زندگیهاست ماایرانیهابایدخیلی بیش ازاینهالیاقت داشته باشیم اگربه این قانعی ازفهم خودته

      18
      20
  18. اونایی که میگین قاتل قاتله آیا شهدای ما که عراقی هارو میکشتن معصومین ماهم دشمنان اسلام رو میکشتن قاتل بودن؟
    بعدش اونی که میگی اونا زندان بودن چطور یکدفعه حکم اعدام دادن بهتره متن رو دوباره بخونی که دست به شورش زده ها حکم محاربه با اسلام گرفتن و اعدام شدن نه همه.

    47
    14
  19. اونایی که میگین قاتل قاتل است آیا معصومین ماهم که دشمنان اسلام را میکشتن ویا شهدای ماهم قاتل هستن؟
    اونی که میگه توی زندان چرا حکم اعدام دادن بهتره بری متن رو دوباره بخونی که دست به شورش زده ها حکم محاربه و اعدام گرفتن نه همه.

    30
    10
  20. همین مونده یه عده بیان از منافقین هم طرفداری کنن ؛
    اون از رسانه های بیگانه که علنا دارند از فتنه و فتنه گر و نامزدشون حمایت میکنن , این هم از دارو دسته ی اصلاح طلب که میگن عزیزان فتنه گر ما در حصر بسر میبرند !
    ” اگر دشمن از شما تعریف کرد بدانید که اشتباه کرده اید “

    56
    21
    1. توهمه روبدیددشمن اسلام تعریف میکنی بعدفکرکردی توخوداسلامی نه بابابفهم اسلام وقران گفته توبه کردن ولشون کن مگه شماازخودتون جایشودراورده باشین

      14
      21
      1. شما چرا متوجه نیستی که عده ای که توبه کردن ازاد شدن که الان شدن داعش اون عده ای که اعدام شدن تو زندان هم فکر ترور بودن و به هم ریختن نظم زندان و فرار و…

        11
        6
  21. شماهایی که میگید قاتل قاتله… اگه یکی از اون 17000 هزار آدم بیگناهی که به دست همین افراد منافق کشته شدند کشته میشد بازم میگفتید که نباید قصاص بشن؟!

    29
    13
  22. در مورد اینکه آیا اونا همشون قاتل بودند یا نه اولا هیچ مجرمی صریحا به جرم خودش اعتراف نمیکنه و فقط اضحار بیگناهی میکنه دوما اگه بیگناه بودن چرا وقتی از انجام عملیات فروغ جاویدان مطلع شدن با آشوب تو زندان ها سعی فرار و پیوستن به منافقین رو داشتن؟!

    32
    6
  23. بعضی از حکم ها مثل جراحی یک غده سرطانی میمونه ، بیمار رنج زیادی متحمل میشه و دکتر هم راضی به رنج بیمار نیست ولی برای نجات بیمار از دردب مهلک بخشی از بافت سالم رو هم بر میداره و شاید نیاز به شیمی درمانی هم پیدا کنه، اگه امروز امنیت داریم نتیجه تصمیمات قاطع و به موقع در مقاطع حساس قبل و حال هستش

    32
    10
    1. کدام امنیت. رادیو پخش ماشینم رو دزدیدن، دوچرخه ی خودم رو دزدیدن، زاپاس و جک ماشینم را دزدیدن، موتور کولر آبی ام را دزد برد، سیم تلفن و جعبه تقسیم تلفن را دزدیدند و ۴ ماهه تلفن نداریم، تخت فلزی روی پشت بام را دزدیدند، لوله ی ناودان کوچه را دزدیدند ، در چدنی منهول فاضلاب کوچه را دزدیدند، آیفون در خانه را دزدیدند./همه اش طی ۲ سال اخیر. به روح پدرم قسم ، هیچ دروغی نگفتم.خودم کارمند قراردادی ام با مدرک مهندسی از دانشگاه دولتی و بدون سهمیه با ۲۳ سال خدمت،به من ۱۲ میلیون تومان درماه حقوق میدهند و هنوز در خانه ی مادرم زندگی میکنم.

  24. جناب رئیسی صحبت با شماست بنده اول بگم که رأی نخواهم داد ، چون از نظر بنده هیچ ۶ نامزد صلاحیت رییس جمهوری را ندارد اما شما عجیبه که اینقدر از مالیات صحبت میکنید چطور با این درآمد میلیاردی استان قدس ۱ قرون مالیات پرداخت نمیکنید ؟ ۳ برابرشو مسکن نمیخواد بسازی برادر شما مالیات بده مثل بقیه

    23
    32
    1. هیچ جای دنیا موسسات خیریه مالیات نمیدن…بعدشم اینکه حکم امامه ( به درخواست واعظ طبرسی) که آستان قدس از مالیات معاف بشه…بعدشم مگه قبل از رییسی آستان قدس مالیات میداد که الان که رییسی هست بده…رییسی ۱ سال و اندی که تولیت آستان رو به عهده گرفته همچین سابقه ای نداره که ازش اشکال میگیرید…بعدشم هرحرفی رو میزنن رو هوا قبول میکنی…یه درصدم فک نکردی چرا دم انتخابتت دارن این حرفا رو میزنن…معلومه قصد تخریب چهره دارن

      15
      6
    2. شما معلومه که اصلا تو باغ نیستی دوست عزیز اولا معافیت آستان قدس در زمان تولیت آقای طبسی توسط امام خمینی داده شده و ولی فقیه که هم امام هم رهبر انقلاب حکم به معافیت آستان دادن اما بدون که استان قدس از زمان آقای رییسی داره مالیات بر ارزش افزوده خودشو پرداخت می کنه

      4
      2
    3. ببخشید اینسوال چرا هیچوقت درباره مالیات حرم امام ره نکردن؟حالا خوبه برای امام رضا ع مردم پول میدن مالیاتم ندن ک ندن…اما حرم امام ره ک دولت پولشو میده چرا هیچوقت این سوال نشده..شما دلیلشو میدونی

      2
      2
    4. بهتره برید مطالعه و تحقیق کنید قدس رضوی منبع درآمدش فقط نذر ها ی مردمیه که بعد از پرداخت حقوق خادمین و… مازادش به حکم امام خمینی و بعد از رحلت ایشون به حکم آیت الله خامنه ای به کمیته امداد و بهزیستی داده میشه چون قدس رضوی شرکت تولیدی که نیست

      17
      6
      1. شما خودت بیشتر نیاز به مطالعه داری و نشون میده متاسفانه اطلاعاتت بسیار پایینه
        آستان قدس دهها هتل و کارخونه و هزاران زمین و هلدینگ داره
        حال به چه صورتی انقدر قدرت پیدا کرده؟
        مردم پول دادند که کارخونه زده بشه و کاسبی برای خودشون راه بندازند؟
        این نذرها داده شده که به افراد فقیر داده بشه و خرج مردم بشه نه اینکه کارخونه زده بشه و به مردم اجناس فروخته بشه؟!! و سودهای کلان بکنند
        مگر استان قدس بنگاه اقتصادی هست؟ به هیچ کسم پاسخگو نیست مگر کشور قانون نداره؟ این پولها کجا خرج شده؟ یکبار هم گفته شده و با سند به مردم نشان داده شده؟؟

        3
        2
    5. دوست عزیز استان قدس ربطی به اموال اقای رییسی نداره استان قدس مالیات بخش تجاریشو هتل هاشو پرداخت میکنه شما بهتره قانون مالیات رو مطالعه کنید متوجه میشید فقط چند تا تبصره هست که نذورات مردم شامل مالیات نمیشه و هیچ جای دنیا ندیدیم که نذر مردم بشه درآمد و ازش مالیاتم بگیرن.در ضمن اقای رییسی مسول استان قدس رضوی هستن حرم امام رضا که ارث پدریشون نیست امروز ایشون مسوله فردا شخصه دیگه ای مسوله
      نکته دیگه اینه که قانون مالیات از خیلی نهاد ها و موسسات مالیات دریافت نمیکنه

      4
      5
      1. برین اول تاریخ در خصوص الئمه معصومین بخوانید که کدوم یک از امامان ما صاحب این همه ثروت بودن.اقا امام رضا تا کسی نبود که با امام سر سفره بشیند غذا نمیخورد و ناراحت بود حالا با این همه ثروت مردمیاری از نذورات گرفته تا وقفیات و ثروتمندترین واحدیست که در ایران مدعیست..بیا ببین چقدر […]هست اونم در مشهد کدوم امام معصوم راضی به این امر بودن که حالا شما بحث مالیات میکنید.یا اینکه احادیثی که من در طول50سال شنیدم همه دروغ بوده

  25. آقای انصافنیوز چرا نظرات رو به سلیقه خودت ناقص پخش میکنی
    همین نشون میده که با انصاف تناسبی نداری .

    7
    12
  26. گوشه هایی از جنایات گروهک تروریستی منافقین :

    سازمان تروریستی منافقین گروهی است که از سال ۶۱ تا ۶۷، ۱۵ هزار بیگناه را در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها ترور می‌کردند. منافقین کسانی بودند که در سال ۵۸ و ۵۹ جنگ‌های تجزیه‌طلبانه‌ای را در کردستان، آذربایجان، ترکمن‌صحرا و دیگر شهرها به راه انداختند و اینها همان کسانی بودند که در ماه رمضان یکی از سال‌های اوایل دهه ۶۰ با حمله به خانه یک فرد بسیجی که تنها جرمش حزب‌اللهی بودن و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود، سر سفره افطار، سر فرزندانش را با تیغ موکت‌بری بریدند. یک بار در عروسی فرزند یکی از فئودال‌های وابسته به منافقین، تعدادی از جهادگران انقلاب که عموما از دانشجویان مسلمان و انقلابی بودند را در مقابل عروس و داماد، به جای گوسفند سر بریدند.

    منافقین ضمن جاسوسی برای صدام در جنگ تحمیلی و نیز برخی دیگر از جنایت‌های ددمنشانه آنها از جمله به گلوله بستن مجروحان در بیمارستان‌ها و نیز به شهادت رساندن ۷۲ تن از بهترین نیروهای انقلاب، از سال ۶۰ و ۶۱ تا آخر جنگ در خیابان‌ها می‌گشتند و هر دختر و پسر حزب‌اللهی را بدون اینکه حتی بدانند این شخص کیست به مسلسل می‌بستند و حتی در مغازه‌هایی که عکس امام (ره) بر روی دیوار آن نصب بود، نارنجک می‌انداختند.

    شکنجه‌هایی که منافقین روی نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی انجام می‌دادند، روی ساواک را نیز سفید کرد.»

    11
    3
  27. با سلام اگر نامزدها ریاست جمهوری از مسائلی از جمله عملکرد نادرست دولت آقای روحانی آگاه باشند وملت نمیدانند را افشا نکنند به نظر بنده خائن به ملت وکشور عزیزم ایران هستند وصلاحیت ندارند و در پایان امیدوارم که هرشخصی رئیس دولت شد پشتیبان ولایت فقیه وبه راه امام راحل را دنبال نماید

    22
    10
  28. کسانی که در اون زمان نبودند و شرایط کشور رو در اون برهه ندیدند چطور به خودشون اجازه ی قضاوت میدن. شما میدونید شرایطی که منافقین با گرفتن دستور مسلحانه از رجوی خائن ، چه به روز ما ملت آوردن؟ از طرفی حملات هوایی و زمینی دشمن بود و از طرفی بمب گزاری های منافقین که می خواستند از درون نظام رو فلج کنن و کمکی به جانیان جهانی صدام و کشورهای عربی خلیج و امریکا کرده باشن. میدونید شرایط اون روز مثل امروز عراق بود ما بدون وصیت بیرون نمی رفتیم چون معلوم نبود زنده برگردیم، هر روز بمبی در بازار و اتوبوس و خیابان متفجر میشد. بچه رزمنده های فعال رو شناسایی میکردن و وقتی بر می گشتن ترورشون میکردن. ۱۷۰۰۰ هزار شهید از بالاترین مقام های کشوری تا بچه ی ۴ ساله و مردم عادی کوجه و خیابان. امروز امنیت رو مدیون امثال رئیسیها هستیم. بماند که آیةالله رئیسی معاون دادستان بودند و صدور حکم طبق قانون بعهده ی قاضیست و رئیس قوه ی قضائیه ی وقت مرحوم موسوی اردبیلی بودن. لعنت به کسانی که امروز با منافقین کوردل داعشی هم صدا شدن و سنگ اون جانیان رو برای دو روزه ی دنیا به سینه میزنند.

    11
    4
  29. حکم اسلام را جاری کردند در مورد کسانی که اگه دوره زندانشون تموم میشد و آزاد میشدند دوباره دست به قتل بیگناهان میزدند بدتر از داعش و توبه هم نکرده بودند و وحشیگری خودشون رو افتخار میدانستند لطفا دست از دشمنی بردارید چار درصدها

    22
    5
  30. اینکه رأی بدی یا ندی خودت مسئولی آقای محترم اما خوبه آدم قبل ازهرنقد سیاسی اطلاعاتشو دراون ضمینه بالاببره ویکم تحقیق کنه وجوری نباشه ک سخن هرکسی ب راحتی روش تاثیربذاره وبهش جهت بده وبیخود آروق روشنفکری بزنه،طی دستور وحکم شرعی امام خمینی تمام دارایی ها واملاک آستان قدس ازمالیات معاف شده برادر چون نذورات مردمیه و درحکم خمس وزکات ک ب مستحقش تعلق میگیره.

    4
    3
    1. نه تمام دارایی و املاک آستان قدس نیست
      از املاکی که درآمد کسب میشه مثل هتل ها و ساختمان های تجاری مالیات دریافت میشه و فقط نذورات مردم شامل مالیات نمیشن که اونم بعد از کسر هزینه های حرم و خادم ها به خیریه ها و …داده میشه
      شاید بخشی رو هم صرف تجارت کنند و ساختمون تجاری بسازن
      ولی کمی عقل رو به جریان بندازید میبنید که بازهم اون بخش شامل مالیات میشه و مشکلی نداره

      2
      2
  31. اونی که میگه قاتل قاتله کاملا درسته…
    حسن روحانی قاتل فرهنگی،حسن روحانی قاتل اقتصادی،حسن روحانی قاتل قشر فقیر جامعه،اون سری اعدام ها واس سی سال پیش بود…الانو بچسب که حسن مملکتو داره میبره سمت فساد..
    خیلی سخت است فهماندن چیزی به کسی که،مناغعش در نفهمیدن است…

    32
    12
  32. یه عده جوون کم سن و سال مرفه که خوشی امنیت و فراوونی زده زیر دلشون و تنها آرزو و خواسته شون از رییس جمهور مملکت بازگذاشتن روسری دخترا و برگزاری هرچه آزادتر کنسرتهاست، بدون اطلاع از شرایط بحرانی اون زمان، بدون توجه به کشته شدن ۱۲۰۰۰ نفر ایرانی بیگناه، بدون توجه به همدستی این گروه با تمام دشمنان ایران، بدون توجه به عضویت اقشار مختلف در شورای تصمیم گیری از جمله خود اصلاح طلبان و من جمله شخص آقای روحانی، و بدون آگاهی از جزئیات این اتفاق، بدون فکر و تحلیل دنباله حرف ناجوانمردانه دیگران رو میگیرن و نمیدونن که رفاه، آزادی و امنیت امروزشون مدیون همین تصمیم های سخت اون زمان بوده که اگه نبود، امروز ایران شرایطی بهتر از لیبی، مصر، تونس، پاکستان، افغانستان و عراق انقلاب کرده نداشت. باید تاسف خورد که اکثریت این قشر تحصیل کرده هم هستند و به اندازه یک تریلی ادعای تحلیل و اطلاعات هم دارن. شاید رضاخان راست میگفت که ایرانی جماعت باید همیشه گرسنه و تحت فشار عدم امنیت باشه تا قدر امنیت رو بدونه و برای دفاع از کشورش آماده باشه. کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد، اما کسی که خودشو زده به خواب هرگز…

    11
    3
  33. خب!شماها!شماها!همین که نظر من رو تایید نکردید خودش نشون دهنده ی ترستون از حرف حقه!چی بگم؟اصلا چی میشه گفت؟

    4
    10
  34. هرکسی که علیه امنیت ملی اقدام کنه بایستی اعدام بشه.حالاچه قاتل باشه چه نباشه..دفاع ازمنافق اون زمان مث دفاع ازداعش الانه…هرکی قبول نداره،دلیلشو بگه…

    25
    8
  35. تعداد از منافقین بعد از شروع جنگ مسلحانه علیه انقلاب در سال60 و ریختن خون مردم، دستگیر و به اعدام محکوم شدند.اما تعداد زیادی از آنها که جرم کمتری داشتند به زندان افتادند و در طی چند سال در زندان توبه کردند و تعداد زیادی از انها به مرور ازاد شدند. در مردادسال 67 منافقین با کمک و پشتیبانی صدام به کشور حمله (عملیات فروغ جاویدان) و طبق برنامه خودشان قرار بود در عرض چند روز به تهران برسند که با عملیات مرصاد نقشه شومشان شکست خورد و تعداد زیادی از انها کشته شدند.در میان کشته شدگان ، افراد زیادی بودند که قبلا در زندان توبه کرده بودند(توابین) و ازاد شده بودند ولی خیانت کرده و دوباره به جمع منافقین در عراق پیوسته بودند. شهید لاجوردی گزارش این خیانت را به امام دادند و امام فرمودند دیگر رحم کردن بر این روباه صفتان حرام است و باید سریعا مجازات شوند.

    6
    1
    1. بله مردم نگویند چیزها
      ولییییی
      مردم
      نه منافقین
      منافقینی که ب تروریست های داعش میگن شهید
      به اقای رییسی هم میگن قاتل بگذریم که ایشون قاضی نبوده
      امثال شما هم که برای تخریب رقیب ترجیح میدید باور کنید
      یا اینکه‌.‌‌…

      3
      2
  36. حالا اگرم اعدام كرده كليپش كه هست اقاي روحاني ميگن در نماز جمعه اعدامشون كنن حالا رئيسي شد بد روحاني شد خوب
    البته ببخشيد اگر اون منافق به شما و ناموس شماهم تعرض كرده بود بازم ميگفتين نبايد اعدام ميشد؟

    20
    6
    1. اقا مجتبی اون کلیپی که اقای روحانی گفتن باید اعدام بشن که ماجراش فرق میکنه
      موضوع اقای روحانی برمیگرده به نظامی های زمان قبل انقلاب که بعد از انقلاب به خدمت نظام در اومدن و آقای روحانی در مجلس اعلام کردن که این ها منافقن و باید اعدام بشن و اقای فکر میکنم چمران در پاسخ به ایشون گفتن که خیلی از نظامی ها الان تو جبهه از سرداران وفادار به نظام هستن و حتی از شهید صیاد شیرازی نام بردن
      اقای رییسی معاون دادستان بوده و به دستور قاضی و رهبر و خیلی های دیگه و درخواست مردم و تظاهراتشون پای حکم رو امضا کردن
      ولی اقای روحانی ……

      3
      2
  37. بسیاری از اعضای مجاهدین جوان و اغفال شده بودند… لعنت بر مسعود و مریم رجوی که جوانان مردم را اغفال میکردند…

    12
    4
  38. این برخورد روحانی با چندتا دانشجوی اخلال گره که میگه تکه تکه و قطعه قطعه شون کنید… انتظار دارید با منافقینی که ۱۲۰۰۰ نفر رو به بدترین و فجیع ترین شکل قتل عام کردن چه برخوردی بشه؟ کسانی که از کرده خودشون پشیمون نبودند و اگه باز ازاد میشدن، دوباره دست به همین کشتارها میزدن! سوزاندن آدم ها با خالی کردن دیگ آب جوش روی آنها، فروکردن میله های داغ سربی در بدن، سوزاندن چشم ها با سیم سرخ شده، قطع دست و پا با تبر، آویزان کردن افراد از دیوار با کوبیدن میخ به استخوان دست و پا و … و … اگر برای خانواده خود شما اتفاق میافتاد و قاتل اظهار پشیمانی هم نمیکرد، چه حکمی میدادید؟؟؟ میبخشیدید؟ امروز جمهوری اسلامی تنها انقلاب خاور میانه است که بعد انقلاب، تونسته امنیت رو در کشورش حفظ کنه! چشماتونو باز کنید و موج گوش هاتونو به جایی غیر از شبکه این دروغگوی باادب خنده رو هم بچرخونید تا حقیقت رو دریابید. شمایی که شایعات بی اساس رو پخش میکنید، شما که امنیت، اقتدار، اشتغال و خودکفایی رو فدای بازشدن جلوی مانتو و لخت کردن سر و سوارشدن ماشین های ملیاردی عده ای دزد و رانت خوار میکنید، روزی تاریخ از شما به ننگی و خواری به نام “حاج ابراهیم خان کلانتر” نام خواهد بود که دروازه های شیراز را بر پادشاه مقتدر زندیه بست و مملکت را به دست قوم قاجار سپرد! روزی ایران، اقتدار، خودکفایی، توانایی های بومی و اقتصاد از دست رفته خود را نتیجه خیانت شما به این کشور خواهد دانست و آن روز، باز خواهید دید که روس از شمال، انگلیس از جنوب و آمریکا از شرق و غرب سگ های خود را در این مملکت رها خواهند کرد تا شما به آنها احترام بگذارید و برای نان شب خود، پس مانده غذای الاغ ها و حیوانات خانگی آنها را جستجو کنید. وای به شعور شما اگه روزی فکر کنید آمریکا و اسرائیل و انگلیس ذره ای در گوشه برنامه های خود، منافع شما رو در نظر میگیرند! وای به غیرت شما اگر از تاریخ صدساله گذشته این استعمارگران درس نگیرید.

    8
    3
  39. جدی اسم خبرگزاریتونو گذاشتید انصاف نیوز؟هر چیزی که برخلاف عقاید خودتون باشه رو تایید نمیکنید.از حرف حق میترسید:)متاسفم براتون

    7
    9
  40. داستان خیلی متفاوت تعریف میشه، ای کاش میشد واقعیتو نوشت، البته همه اینها با پیشرفت تکنولوژی فراهم میشه و پرده دروغ از روی حقیقت کنار میره

    6
    3
  41. کاملا درسته منافقین خیلی ها رو کشتند امااااا برای من اصلا این قضیه قابل پذیرش نیست و باز بیشتر که دفاع هم میکنند از این عمل…

    5
    5
    1. جنگ مسلحانه محارب و محکوم به اعدام هست چه منافق چه انقلابی و چه دولتی و چه مردم عادی کاش برای دزدی و اختلاس و ظلم به مردم و دروغ و پارتی طبق شرع اسلام حکم میدادند نه سلیقه ای خخخخ

      6
      1
  42. داداشایی که طرفداری میکنند از این جریان یا بستگانشون تو این گروهک بودند یا میترسن اگه یه زمانی خودشون شبیه به این عوضیها دست از پا خطاکردن کارشون به اعدام بکشه یا اینکه به قول برخی دوستان 2واحد حقوق تو دانشگاه علی اباد کتول پاس کردن که با اعتماد به نفس میان نظر میدن..کاش یه کم میتونستی فقط تصور کنی داعش رسیده به تبریز..اونوقت اینجوری راحت نمیشستی دم از حقوق منافقین تو خونه ی گرم و نرمت پشت سیستمت بزنی..امام

    4
    4
  43. بزرگترین قاتل هم دادگاهش ممکنه ماهها طول بکشه حق اعتراض داره حق گرفتن وکیل داره و دهها حق و حقوق دیگه…. انسان باشید و تفکر یک انسان رو داشته باشیدو بدونید بهترین و والاترین دین, همون دین انسانیته

    6
    4
  44. خدا ی متعال بعد از ذکر محاربه با خدا و رسول خدا می‌فرماید:
    «…وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا»[۱۴]
    «…و در روی زمین دست به فساد می‌زنند و(و با تهدید به اسلحه به جان و مال و ناموس مردم حمله می برند)»
    این جمله به ما می فهماند که منظور از محاربه با خدا و رسول، إفساد در زمین از راه اخلال به امنیت عمومی و راهزنی است، نه مطلق محاربه با مسلمانان؛ چون رسول خدا(صلی الله علیه و آله) با اقوامی که از کفار با مسلمانان محاربه کردند، بعد از آنکه بر آنان پیروز شد و آن کفار را سر جای خود نشانید، با آنان معامله محارب نکرد، یعنی آنان را محکوم به قتل، دار زدن، مثله و یا نفی بلد نفرمود و این خود دلیل بر آن است که منظور از جملهٔ مورد بحث، مطلق محاربه (هر نوع جنگی) با مسلمین نیست؛ علاوه بر این، استثنایی که در آیهٔ بعدی آمده، [۱۵] خود قرینه است که مراد از محاربه، همان به فساد کشیدن زمین با راهزنی و اسلحه کشیدن و ناامن کردن راه‌هاست[۱۶].
    حکم محارب
    خدای متعال در سورهٔ مبارکهٔ مائده، چهار حکم برای محارب بیان می‌فرماید:
    «…أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلَافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ»[۱۷].
    «…این که إعدام شوند، یا به دار آویخته گردند یا (چهار انگشت از) دست راست و پای چپ آن‌ها بریده شود و یا از سرزمین خود تبعید گردند»
    کشتن و به دار آویختن
    کلمات “تقتیل”، “تصلیب” و “تقطیع” از باب تفعیل است که شدّت و زیادت در معنای قتل، صلب و قطع را می‌رساند؛ پس این کلمات به معنای کشتن، دار زدن و بریدن به شدت است[۱۸].

    5
    3
  45. واقعا خوشی زده زیر دلتون اگه الان‌امنیتی داریم وبا این همه اسایش زندگی میکنیم ومهمتر از همه ارامش بخاطر همین تدبیرهای به موقع است وگرنه اونا هم یع گروه چریکی میشدن هر روز بمب گراری و خبر مرگ عزیزانمون حالا خدارو شکر که مثل سگ سقط شدن قاتلا جانی

    4
    3
  46. منافق همیشه منافقه! کسانی که هیچ اطلاعاتی از اسلام ندارن و مردم بیگناه رو کشتن و به بچه های بی گناه هم رحم نکردن حالا دنبال حکم شرعی اسلام هستن!!! و اگه آزاد بودن مثل اون منافق لعنت شده ای که توی حرم امام رضا ع بمب منفجر کردن و صدها زایر بی گناه رو شهید کردن باز هم این کارهارو تکرار میکردند همون بهتر که اعدام بشن. اینایی هم که میگن وای چرا اعدامشون کردن و… همونهایی هستن که میگن بچه های فلسطین و یمن و … بمیرن به ما چه ربطی داره یا میگن چرا اراذل و اوباش قمه به دست اعدام میشن و همونایی هستن که نه قانون میفهمن چیه و نه اسلام!!! شماها مثل قوم بنی اسراییل هستید که همیشه از پیامبرشون ایراد میگرفتن چرا چون نمیخواستن حق و حقیقت رو بپذیرن. خواهشا کمتر ادا و اطوار در بیارید که اعتقاد امثال شما هیج ارزشی نداره!

    6
    3
  47. با سلام خدمت هموطن گرامی که درآمد آستان قدس را فقط نذورات می دانند.بهتر سری به فهرست دارایی های آستان بزنید تا لیست کاملی از کارخانه های تولیدی همچون نان رضوی ، کارخانه قند آبکوه، چاه های عمیق و املاک کشاورزی، مجتمع های تجاری در شهر مشهد، شرکت های نفتی و …در شهرستان های مختلف را ببینید. هولدینگ های آستان قدس رقیب بخش خصوصی شده اند و یک قران مالیات نمی دهند. موسسات خیریه در جهان کار اقتصادی انجام نمی دهند.

    6
    4
    1. دوست عزیز ی نگاه بنداز به قانون مالیات اتفاقا اینا شامل مالیات میشن و فقط نذورات معاف هستن چرا واقعا انقدر راحت حرف میزنید

      4
      1
      1. مالیاتشو به تو میده که طرفداری میکنی؟
        کجا و در کدوم سایت گفته شده که مالیات داده میشه و نذورات کجا خرج میشه
        مردم وقتی مالی به عنوان نذر میدهند باید بدانند کجا خرج میشه
        این افراد خودشون میگن که مالیات نمیدیم چون کار ما اقتصادی نیست شما این وسط دقیقا چی میگی
        وقتی این همه موسسه و سازمان دولتی هست دقیقا آستان قدس برای چه دخالت در اقتصاد کرده
        بنا به چه مکانیزمی؟ به هیچ جا هم پاسخگو نیست

        2
        3
  48. دوستان توجه کنید توبرنامه جهان ارا مهمان برنامه گفت که عفوعمومی به کسانی که غافلانه عضو گروهک منافقین شدن خورده وکسانی که واقعا توبه کردند ازاد شدن حتی بهشون وام دادن حتی فیلمهای مستندی از کسانی که توبه کردن ازصداوسیما پخش شد واقعا نظام تا جایی که راه داشت ازاعدام پرهیزمیکرد حتی یکی ازشهدای عزیزما تو زندان های منافقین کرسی ازاداندیشی میگذاشت وانجا بحث میشد وکسانی که نا اگاهانه به دام افتادند روشن میشدندوبرمیگشتندبه دامان انقلاب حتی توبرنامه جهان ارا میگفت یه کارگردان معروف هم عضوسازمان بود ولی برگشت میتونید برنامه را ازسایت دانلود کنید و حقایق را بشنوید حجم اعدامها اینقدری که دشمن میگه نبود و واقعا کسانی اعدام شدن که حقشون اعدام بود

    8
    5
  49. در سطح کلان کسی نمی‌تونه از مجاهدین دفاع کنه و از نحوه‌ی برخورد نظام با اون‌ها بد بگه.
    اما…
    اشکالاتی وجود داشته در دادگاه‌های اون سال‌ها، و نحوه‌ی اجرای احکام، که در هر صورت با جان بعضی آدم‌ها بازی شده متأسفانه. ای کاش به جای بحث‌های احساسی و تلاش برای اثبات حرف‌مون، به جزئیات این دادگاه‌ها پرداخته می‌شد، و بعد از تشکر از نظام اسلامی بابت برخورد قاطع با منافقین قاتل، از اون خانه‌واده‌هایی که حق درموردشون به طور کامل رعایت نشد (و بعد از اعدام هم برخورد درستی باهاشون صورت نگرفته) عذرخواهی می‌شد. شاید شما ندونید که چه دشمنی خفته‌ای تو دل این خانه‌واده‌ها با نظام هست…

    7
    2
  50. به نظر بنده منافقین جنایتکار میبایست محاکمه شوند و کشتن و ترور بیش از 17000 نفر مساله ای نیست که به راحتی از کنار آن گذشت.
    ضمنا در هر کجای دیگر دنیا اگر چنین جنایاتی انجام میشد ، قطعا با آنها به شدت برخورد میکردند.
    و از طرف دیگر وقتی فقیهی همچون امام ره چنین دستوری داده اند و به صراحت موارد شرعی و قانونی را تاکید میکنند ، جای اما و اگری باقی نمیماند
    خدا رحمت کند امامی را که نظیر ایشان را کشور ایران در طول تاریخش ندیده است ، شخصیتی که از نظر سواد بی نظیر بود ، چرا که بیش از 70 سال درس خواند و درس داد ….

    1
    7
  51. چقد باعث تاسفه که برای ما جوانان ایرانی یه عده اونور اب بشینن تصمیم بگیرن که به کی بگیم قاتل به کی بگیم شهید !!!
    لعنت به اونایی که از وحشت و ترور حمایت میکنن. و به اونایی که دارن از خودشون و ملتشون حمایت میکنن هزار جور انگ بچسبونن.
    وای بر ما که فریب بخوریم وای برما!!!
    جناب روحانی چرا واقعا چرا اینقد سازش کردید چرا اینقد کوتاه اومدید چرا !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟باید جواب ایرانو بدی باید بگی که چرا فعالیتهای هسته ای رو خوابوندی به چه بهایییییی؟؟؟؟ آینده راجبه شما قضاوت خواهد کرد.
    جناب رئیسی انسانی ساده زیست هستند من راجبه ایشان تحقیق کردم و برمن مسلم شد. همین بس در حقانیت ایشان که دشمنان ما را سخت به وحشت انداخت کاندیداتوری ایشان.
    افسوس که در زمان انتخابات واقعا جای جلاد و شهید عوض شد افسوووس

    7
    10
  52. حتما امام چیزی در وجود آقایان رئیسی و نیری و اشراقی دیده بودند که با وجود دستگاه قضایی و مجتهدانی چون موسوی اردبیلی در راس آن ، اعدامها را به این جوانان برومند (در سال 67 ) محول کردند !

    2
    6
  53. کسانی که از منافقین حمایت میکنند اگر یکی از خانواده ی خودشان هم توسط منافقین شهید یا شکنجه میشد آیا بازهم حمایت میکردند؟تورو خدا یه کم مطالعه کنید و ببینید اونهایی که ادعای حمایت از خلق داشتند چطور همان خلق را شکنجه میکردند و میکشتند..به نظرم همه ی زندانی ها فرصت داشتند زنده بمانند اگر توبه میکردند ولی وقتی خودشان میگفتند “وقتی آزاد شویم باز هم آدم میکشیم و شکنجه میدهیم” خدایی چه کسی اینارو آزاد میکنه؟منصف باشید

    5
    6
  54. خب یه باره عنوان خبر رو میذاشتی حمایت از رئیسی
    البته منم دوست دارم رئیسی رئیس جمهور بشه تا اونایی که میخوان بهش رای بدن هم مثل یه عده که به رئیس جمهور فعلی رای دادن و پشیمون هستن هم بدونن این طبل هم صداش از دور خوشه

    8
    3
  55. باسلام
    حکم امام به دلیل شورش ها و وضعیت امنیتی کشور بود و حکم این بود سریعا برای تمام مجرمان دادگاهی جدید برگزار شود توسط یک کمیته که بعدا به کمیتع مجازات معروف شد . بعد از این حکم احتمال وقوع عملیات منافقین و شورش های داخل زندان ها کمیته مجازات نامه ای به امام می نویسد و اعلام میکند برای دادگاه دوباره وقتی نیست در ان زمان امام بیماری شون شروع شده بود سید احمد هم در خاطرات خود از این نامه اظهار بی اطلاعی کردند ولی هم نامه دراسناد هست هم جواب اش که گفته شده بدون دادگاه اعدام کنید
    نکته جالب اینجاست دست خط دو نامه یکی است یعنی یک نفر یا همه اعضا کمیته مجازات خودشان برای امام نامه نوشتند و خودشان هم پاسخ دادند وان را جای حکم امام برای اجرای اعدام ها استفاده کردند که بعد از این موسوی نخست وزیر به دلیل عدم اطلاع از نامه دوم و عدم هماهنگی در اعدام ها از سمت خود استعفا می دهد نکته نامه دوم بسیار مهم و قابل تامل است که نویسنده این نامه و پاسخ اش کیست

    1
    1
  56. مجاهدین و ده ها حزب و گروه دیگر در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند.باید بعد از انقلاب به همه ی این گروه ها اجازه ی رسمی میدادند که حزب ناسیس کنند و در مجلس و قانون اساسی نوشتن،نقش داشته باشند.چرا روحانیون همه را کنار زندند و فقط خودشان صاحب انقلاب شدند. مطلب دیگه اینست که در جنگ ، اسیر را اعدام نمیکنند،حتی اگر قاتل صد نفر هم باشد،خب چرا در عملیات مرصاد ،ما اسرا را با طناب از پل هوایی و درخت و… آویزان کردیم و کشتیم. کسانی سال ۶۷ در زندان اعدام شدند که ۶ ماه به پایان حبسشون مانده بود. ضمنا ۱۷هزار نفر مقتول الزاما ۱۷ هزار نفر قاتل نمی خواهد.راستی قبرشون کجاست؟ در مورد آقای رئیسی هم باید گفت که ایشان مامور بود و معذور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا