خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت عمادالدین باقی از روحانی

عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر گفت: همین که رئیس جمهور کسی باشد که بخاطر آن ادبیات سخیف رئیس دولت های نهم و دهم و یا بخاطر کارنامه و سوابق تاریک او من احساس توهین و تحقیر نکنم برایم خیلی اهمیت دارد. رئیس جمهور باید کسی باشد که مایه سرافکندگی شهروندانش نباشد و در دنیا آبرو و وجهه ای داشته باشد. از این منظر من حتی از نامزدی برخی افراد احساس توهین و تحقیرمی کنم و به همین خاطر به روحانی رای می دهم.

به گزارش انصاف نیوز، این استاد دانشگاه در گفت و گو با سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی- با اشاره به مناظره  اخیر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت روحانی در دوره اول  ریاست جمهوری اش چنان درگیر مذاکرات برجامی و پسا برجامی بود که آنچنان که  فرصت پرداختن ازبه مباحث دیگر را  رسما از دولت گرفت. فراموش نمی کنیم چندین ماه تمام مردم ایران و دنیا به روند لحظه به لحظه مذاکرات چشم دوخته و این ماراتن نفسگیر را دنبال می کردند.

وی ادامه داد: دشواری مسایل پسابرجامی هم کمتر از خود مذاکرات هسته ای نبود چون در داخل ایران دلواپسان هر روز تنشی آفریده اند تا برجام را به شکست بکشانند و نگران بودند موفقیت یک دولت اصلاح طلب باعث شود که آنها بدون اینکه بخواهند خود را تغییر دهند و با منافع ملی هماهنگ کنند شانس خود را برای همیشه در بازگشت به قدرت از دست بدهند. در آمریکا هم جناح های تندور همسو با اسراییل به پروژه  این دلواپسان کمک می کردند. بنابراین دولت در دوره اول فرصت انکه در حوزه اجتماعی کار چشمگیری انجام دهد نداشت ولی همین که کشور را از جنگ دور کرد از نظر اجتماعی اتفاق مهمی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، منشور حقوق شهروندی را از جمله اقدامات مهم روحانی در حوزه اجتماعی برشمرد و گفت:روحانی با ارائه منشور حقوق شهروندی گام اول را برداشته است و منتظر گام های عملی او در دوره دوم دولت اش هستیم.آنچه مهم است اینکه او در حال حاضر تنها نامزدی است که رسما و علنا از پایبندی به حقوق شهروندی و حقوق بشرسخن می گوید و نامزدهای زقیب نه تنها سوابق شان نسبتی با حقوق بشر و شهروندی ندارد بلکه حتی در شعارهای انتخاباتی شان هم حاضر نیستند در حد شعار از این مقولات و لزوم ترویج آنها و سازوکارهای عملی تحقق حقوق شهروندی و بشر بگویند.

وی درباره حمایت خود از حسن روحانی نیز خاطر نشان کرد: همین که رئیس جمهور کسی باشد که بخاطر آن ادبیات سخیف رئیس دولت های نهم و دهم و یا بخاطر کارنامه و سوابق تاریک او من احساس توهین و تحقیر نکنم برایم خیلی اهمیت دارد. رئیس جمهور باید کسی باشد که مایه سرافکندگی شهروندانش نباشد و در دنیا آبرو و وجهه ای داشته باشد. از این منظر من حتی از نامزدی برخی افراد احساس توهین و تحقیرمی کنم و به همین خاطر به روحانی رای می دهم.

باقی ادامه داد: دیگر اینکه روحانی جنگ را ازاین کشور دور کرد و شعارهای جنگ طلبانه نمی دهد. فرمانده کل سپاه هم چند ماه پیش رسما اعلام کرد که قبل از برجام خطر حمله نظامی به ایران وجود داشت. افزون بر اینها همین که روحانی مانند رقبایش وعده یارانه نمی دهد که نوع آشکارخریدن رأی مردم امابه صورت نسیه است و با این وعده ها شخصیت مردم را تحقیر نمی کند بر سایرین ارحج است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا