خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«یک توضیح به نامزدها در مورد سند ۲۰۳۰ یونسکو»

«رضا نصری» کارشناس حقوق بین الملل در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی سند ۲۰۳۰ یونسکو نوشت:

پس از بیانیات مهم رهبر انقلاب در مورد «سند آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو» [لینک]، برخی از منتقدان همیشگی آقای روحانی فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا با تحریف واقعیت‌ها، انواع اتهامات و افترائات عجیب را به این بهانه متوجه دولت کنند. عده‌ای می‌گویند دولت روحانی پذیرفته که با اجرای این سند مستشاران خارجی بر آموزش و پرورش ایران نظارت کنند؛ یا مدعی شده‌اند دولت روحانی می‌خواهد مطابق تعهداتی که سپرده، نظام آموزشی ایران را با ارزش‌های لیبرآل و نئولیبرال تطبیق دهد و یکی از عوارض آن هم حذف متون و آموزه‌های دینی از مدارس کشور خواهد بود!

اما شگفت‌‌انگیزتر از همه اینکه یکی از نامزدهای انتخاباتی نیز با اشاره به رویکرد دولت روحانی نسبت به سند آموزشی یونسکو ۲۰۳۰ گفته است «چرا رفته‌اند زانو زده‌اند؟!»

اما حقیقت این است که رویکرد و عملکرد دولت در قبال سند مذکور، هیچ تناقض و تعارضی با منویات رهبری و عزت ملی نداشته است و در هیچ مقطعی نمایندگان کشور در برابر نهادهای بین‌المللی «زانو» نزده‌اند:

برعکس، با وجود اینکه این سند ماهیتاً یک سند الزام‌آور حقوقی نیست، وزارت امور خارجه دولت روحانی در مواجههٔ با آن تمهیدات مکملی نیز برای پیشگیری از هرگونه سوءتعبیر و سوءاستفاده از آن در نظر گرفته است.

به واقع، وزارت امور خارجه در برابر این سند به صراحت و رسماً این شرط حقوقی را قید کرده است که: «جمهوری اسلامی ایران نسبت به آن بخش‌هایی از [سند آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو] که به هر نحوی ممکن است مغایر با قوانین ملی و اولویت‌ها، باورهای دینی و ارزش‌های فرهنگی جامعهٔ ایران قابل تفسیر باشد، هیچ تعهدی نمی‌سپارد».

متن بیانیهٔ رسمی ایران در این رابطه – همراه با شرط مذکور – در سایت یونسکو قابل مشاهده است؛ و لازم است کسانی که قید چنین شرط محکمی را به «زانو زدن» تعبیر می‌کنند، با دقت به آن مراجعه فرمایند. [لینک]

رهبری: ایران تسلیم سند ۲۰۳۰ یونسکو نخواهد شد [+فایل صوتی]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تخریب هایی که نسبت به روحانی در این مدت صورت گرفته است نشان میدهد که روحانی دزدی نکرده است و آدم هم نکشته است که مومنین به امثال سند یونسکو گیر میدهند !

    8
    6
    1. جناب حاجی زاده، از ديد خودتان ، شما بر حق هستيد و لذا خود را برحق ميدانيد که نفرين و لعنت کنيد! اما آيا مخالفين هم ميتوانند به همان دليلي که شما خود را محق ميدانيد، خود را برحق دانسته و ما را نفرين و لعنت کنند!!؟

      1
      2
  2. انشالله به امید روزی که دشمنان ولایت فقیه از رو زمین برداشته بِشَوَند وَ به دَرَک واصِل بِشَن

    انشالله به حق پَنج تَن فتنه گران همگی یکجا همزمان به درک واصل بشن

    الهی آمین

    7
    8
  3. دولت دروغگویان

    اینم ترفندشونه کتابی که در این رابطه چاپ شد واقعیات رو مشخص کرد به فرضم که بند اخرو اضافه کرده باشن ولی خود دولت بی دینه وگرنه رعایت اسلامو میکرد
    ضمنا فرانسه و خیلی کشورای دیگ از نظر خود شماها مهدتمدنن و آزادی اما امضا نکردن سند رو و اعلام کردن با کشور ما جور نیست
    پس یه جای کار میلنگه

    اگ قراره نظری داده بشه رو حرفتون بمونین آزادی بیان هم برا شما هم ما

    1. کتابی در مورد تایید هولوکاست چاپ شده با عکس و دلیل ..آیا هولوکاست واقعیت دارد؟
      تریبون هم برای شاعران ما هم برای شاعران شما

    1. حالا چرا این قدر عصبانی؟! استفاده ابزاری از همه چیز برای رسید ن به قدرت، ذات و انحصار محافظه کاران اقتدارگرا است!!!؟
      در فضای امروز، دیگر اثری از سند کذایی هست؟ نیست!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا