خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دوازده دلیل برای رای به روحانی در انتخابات دوازدهم

«هادی یاسمنی» عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی دلایل رای به حسن روحانی در انتخابات دوازدهم نوشت:

کسانی که دل در گرو جناح‌های حاکم ندارند، احتمالا در خاطرشان نکات منفی مشترک یا مختص هر کدام از آنها وجود دارد. بخشی از ایشان به دلیل ندیدن تفاوت بین نامزدها میلی به رای دادن ندارند یا اگر هم بنای به رای دادن باشد، تصمیم مشخصی گرفته نشده است. در این نوشته، دوازده مورد که می تواند دلیلی برای رای به حسن روحانی باشد برای این افراد می آید که ناگفته پیداست تاثیری در نظر هواداران نامزدها یا جناح ها ندارد.

اول – کاهش فساد:

اصلی ترین و کافی ترین دلیل، فارغ و ورای همه دلیل ها، همین مورد است. چرا که عموم نهادهای انتصابی در اختیار جناح رقیب دولت فعلی است. اگر فرض هم بر این گذاشته شود که هیچ کدام از طرفین نیت خیری در سر نداشته باشند، برای خیر خود هم که شده، هم از خود مراقبت خواهند داشت که بهانه برای ضربه زدن رقیب فراهم نشود و هم چهار چشمی مراقب رقیب که به محض دیدن پا کج گذاشتنی، یقه اش را بگیرند. به همین دلیل ساده، دولتی که در اختیار رقیب نهادهای انتصابی باشد در مقابل فساد مصون تر خواهد بود. ولی اگر دوست انتصابی‌ها انتخاب شود، نزدیکی و هم قبیلگی مانع دیدن فسادهای ریز و بعضا درشت خواهد شد؛ بزرگترین ضربه فساد بر مردم وارد می شود.

دوم – آرامش در متن جامعه:

میزان نوسانات وارده ناشی از مدیریت این دولت در جامعه به میزان کمتری است. یک مصداق این مساله، کنترل قیمت‌ها و درگیری کمتر ذهن خریداران بابت تغییر هزینه‌هاست. نفع این امر متوجه همه مردم است.

سوم – جذب سرمایه گذاری خارجی:

این دولت نسبت به رقیب‌هایش، شانس به مراتب بالاتری در این مساله دارد. به ویژه آنکه اکثر متقاضیان خارجی این امر هم در انتظار انتخاب مجدد این دولت هستند و به غیر آن منصرف خواهند شد. تحقق این امر می تواند با وام گیری کمتر از تورم، به کاهش رکود کمک کند و بخشی از نفع آن به مردم خواهد رسید.

چهارم – توجه بیشتر به اقلیت‌ها:

اثبات این امر با مشاهده نتایج انتخابات پیش رو و حمایت اقلیت‌ها از این دولت انجام خواهد شد. آرامش و رضایت بیشتر اقلیت‌های قومی و مذهبی، عامل مهمی در تقویت و حفظ امنیت کشور محل زندگی مردم است.

پنجم – پیگیری حقوق زنان:

یکی از جسورترین افراد ممکن جهت این امر با توجه به محدودیت‌های تعریف شده و نشده، همین معاون فعلی رییس جمهور در امور زنان است. تقویت این حقوق موجب تعالی مردم است.

ششم – هنر بالا در دیپلماسی:

در میان تمام دولت‌های بعد انقلاب، بیشترین امتیاز در این حوزه را این دولت دارد. خارج کردن ایران از ذیل بند هفتم سازمان ملل از مهم ترین مصادیق این مساله است. سایر کشورها با شرایط مشابه، تجربه جنگ، هرج و مرج و سقوط نظام را داشتند. دور کردن این خطرات از کشور، تقویت کننده امنیت مردم است.

هفتم – آسایش بیشتر برون مرزی:

در میان تمام نامزدها، برای بخشی از مردم که به واسطه‌های مختلف تحصیلی، تجاری، تفریحی و غیره با خارج از مرزها سر و کار دارند، تداوم این دولت کمترین آسیب را دارد.

هشتم – پرهیز از وعده‌های مخرب اقتصادی:

این دولت برای پیروزی و تداوم کار خود بر خلاف رقیبانش، کمترین اتکا را به وعده‌های مخرب اقتصادی دارد. وعده‌هایی که در صورت اجرا، دود تبعات آن مستقیم به چشم بسیاری از مردم می رود.

نهم – رفع برخی از تحریم‌ها:

این دولت سابقه‌ی خوب و کم نظیری در رفع برخی از تحریم‌های حاکم بر کشور دارد. ضمن آنکه دولتمردان فعلی به دلایل مختلف بهترین زمینه را برای استفاده از این موقعیت دارند. بهره استفاده از فضای رفع تحریم شامل مردم هم خواهد شد.

دهم – همراهی بهتر با مجلس فعلی:

به دلیل نزدیکی دولت با دیگر نهاد انتخابی با وجود سلایق مختلف، امکان پیشبرد امور کشور با سرعت بیشتر وجود دارد. عدم اطاله تصویب و اجرای برخی قوانین و انتخاب‌ها برای مردم درگیر با آنها، آسیب کمتری دارد.

یازدهم – توسعه کیفیت فضای مجازی:

به دلیل مخالفت دولت با محدودسازی مضاعف فضای مجازی که دلیل اصلی آن با توجه به ساز ناکوک پایگاه‌های سنتی رسانه‌ای مانند صدا و سیما می‌تواند قرارگیری پایگاه اصلی اطلاع رسانی دولت در آن باشد و تسهیل نسبی کیفیت خدمات مجازی، فواید و مزایای بسیاری متوجه بخش قابل توجهی از مردم می شود.

دوازدهم – مخالفت با تندروی های غیر قانونی:

شرایط امروز سیاسی به گونه‌ای است که نیروی افراط گرایی و عامل به اقدامات مخرب غیرقانونی در جبهه‌ی مخالف دولت قرار گرفته است. تحکیم دولت فعلی می‌تواند توانی را برای جلوگیری و شناسایی این اقدامات قرار دهد که یک نمونه از آنها حمله به سفارت خانه‌های خارجی است. تبعات چنین اقدامات مخربی قطعا دامان بخشی قابل توجهی از ملت را به صورت جدی خواهد گرفت.

این دوازده دلیل از مهم ترین دلایل برای رای به حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری برای کسانی است که دل در گرو جناح‌ها و بازی‌های سیاسی ندارند. دلایلی که ناشی از تفاوت و تمایز میان نامزدهای فعلی است و قطعا برای بسیاری بعضی از این دلیل‌ها اهمیتی ندارد. مجدد و موکد ذکر می‌شود، در کنار دلایلی که برای هر کس ممکن است مهم باشد، اصلی ترین و کافی ترین دلیل همان مورد اول یعنی کاهش فساد است که شرحش آمد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر این دوازده مورد ادعایی واقعیت داشت که تکلیف انتخاب مردم مشخص بود مشکل اینجاست که تقریبا هیچ کدام از این ادعاها واقعیت ندارد !!!! مصادیق واقعیت نداشتن این ادعاها انقدر وجود دارد که دیگر نیازی به برشمردن نیست !!!!

    4
    8
    1. مجبور نیستی خود آزاری کنی و بیای تو سایتهای مشروط
      حامی دولت !! برو تو فارس و تسنیم هر چی لعن و نفرینه
      نثار دولت روحانی کن !

      1. جلال جان بنده احساس خود ازاری نمی کنم و از اینکه در تنها سایت اصلاح طلب ، اصولگرا ، و اعتدالگرا که همه نظرات را منعکس می کند پرسه می زنم لذت می برم اما اگر این حضور من باعث احساس ازار برای شما شده به عنوان یک هموطن که تنها با جنابعالی هم نظر نیستم از شما عذر خواهی می کنم .
        ضمنا من به عنوان یکی از هواداران دکتر احمدی نژاد خیلی بیشتر از شما از سایت فارس و تسنیم متنفر هستم چرا که حتی مخالفان را می شود تحمل کرد اما خائنان را خیر !!! و اما در خصوص نظر قبلیم باور کن متلک نگفته و الکی موضع نگرفتم با تمام وجود همه دلایل را شوخی دیدم !!!! همین !!!

    2. آقای محترم شما که همه جا حاضرید ونظر میدین اگر هم مردم در انتخابات شرکت نمی کنند دسته گلهایی است که امثال شما طی هشت سال دروغ وتوهین وفساد به آب داده اند شما بروید تو تلویزیون میلی و سایتهای خودتان نظر بدین!!

  2. لطفا وقتی این موارد رو میاین برای انتخاب یک فرد برای ریاست جمهوری میزارن دلایل کافی و مستندات خوبی هم براشون ارایه بدین چون مردم خر نیستن که شما بنویسی آسایش بیشتر برون مرزی و یا پیگیری حقوق زنان و مردم باور کنن اونم وقتی که خودشون دارن میبینن که ناموس ایرانی رو برهنه میکنن اینها میشه حقوق زنان!!!!!!!!!!
    خیلی واقعا آدم باید وقیح باشه که اینا رو بنویسه

    1
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا