خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اذانی نیمه شبی به شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان

«علی صارمیان آستانه» روزنامه نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان اذانی نیمه شبی به شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان نوشت:

ریاست محترم شورای سیاست گذاری! سلام. قبل از آنکه عرضم را به عنوان یک روزنامه نگار متمایل به آن شورا برسانم بدون نام بردن از فرد حقیقی اتفاقی که دوسه روز پیش موجب تعجب و پناه بردن به خدا شد برایتان می گویم.

یک خانم دکتر حقوقدان خوشفکر و بیانی که روزگاری همکلاس بودیم بعد از چندسال این بی نوا را پیدا کرده بود و فی البداهه گفت:
آقای آستانه. لطفا مقاله ای بنویس که من را غیر مستقیم وارد لیست شورای اصلاح طلبان تهران کند.

باور کنید شوکه شدم. گفتم خانم دکتر نه من، که جای اعلایی چون آن شورا متاثر از وزیر و وکیلش نیست. اگر نفوذ کلمه ای هم باشد بسیاری بر شما تقدم دارند.
گوشه اسکناس نشان داد. متغیر شد حالم از بی شرمی این بزرگوار.

گفتم خانم. بخدا خون دلها خورده شده که یک شورا ی اصلاح طلبی در امنیت خاطر دورهم بنشیند. بعد هم این لیست تا حالا بسته شده. دیر امدید.

دو روز گذشت و لیست را این بزرگوار تشنه خدمت دیده بود. گفت استانه لااقل بروم لیست دوم.

گفتم بولعجب لیست دوم چیست؟ تهران یک لیست دارد. گفت نه.

بعد ادامه داد که کسانی که در لیست شورای اصلاح طلبانند می خواهد دو سه لیست بدهند. گفتم که چه شود؟

گفت :خوب شاید ما اصلاح طلبان واقعی مظلوم بردیم. شاید این لیست دوم برنده شدند!

گفتم والا دخالت نمی‌کنم.

حالا دیشب آن بزرگوار آمده بود و می گفت: آنجا هم پارتی بازی کردند و اسم مرا نگذاشتند. چه کنم؟ راستی لیست اصولگرایان نمی توانی سفارش کنی؟

دیگر تلفنم را خاموش کردم. از اینکه دلال تلقی شوم برآشفته می شوم. اما عمق فاجعه این نمونه های بزرگوارست که بدون پالایش و خون دل ؛می خواهند فردا شهردار انتخاب کنند. بعد فردا روزی شهردارشان برای ریاست جمهوری بنویسد.

بزرگواران!
طولانی شد. پوزش می طلبم. اما اقتضا دارد که این لیست تهران با رضایت نسبی بسته شود و طوری نشود که هر یک از ما بصورت حق به جانب و ناراضی تا بعد انتخابات بمانیم.

قطعا نیاز به پا گذاشتن بر نفس و ایثار است. اصلاحات مهمتر از اشخاص است. با این وضعیت فعلی لیست جنجالی رای نمی‌آورد. خوبست که برای هویت بخشی به لیست دو نفر شخصیت ملی سالم و مظلوم در لیست باشند. چند نفری از همین لیست واقعا لایق و گمنامند که بودنشان ارزش است.

بقیه هم که به علت حدود نفرات؛ درک می کنند وضعیت را؛ خدا خیرشان دهد انصراف دهند تا اصلاحات نفسی بکشد.

فرصت خدمت هم لیست نیست. فردا هم هست.

مردم رفتار ما را می بینند. رفتار من نویسنده را هم که چون فلان کس که غرض شخصی با او دارم ولی سوای کدورت من، آدم قوی و خوش نامی است؛ را هم می بینند که چشم بسته ام و بر او شمشیر می کشم و رقیب هم می بیند.

ما اگر لیست تهران را توجیه پذیر، جرح و تعدیل کنیم و تفقد بر کسانی که ایثار کرده اند یا نادیده انگاشته شده اند؛ داشته باشیم؛ با کیمیای محبت و رفق همه چیز حل می شود.

همه آرام می گیرند و این لیست واحد بدون بوی قدرت طلبی و با افتخار تهران را در می نوردد و روحانی را هم با خود بالا می برد .

دوستان اهل رسانه هم مراقبت کنند. ما نباید ابزار زید و عمر باشیم. ما ابزار نیستیم. ابزار هم باشیم؛ باید نفسانیت را کنار بگذاریم. شاید من دوست داشته باشم عبدالله مومنی در لیست باشد. اما ترجیح میدهم او لیست ساز و اعتبار بخش باشد و شورا فردا بی مشکل کار کند تا اینکه یا لیست واحدی نباشد یا اتحادی پشت لیست توجیهمان نکند.

امیدوارم این اذان نیمه شب از دلسوزی؛ خوبی؛ نگاری به دست دوستان رسانه و شما و آقای ریاست عالی برسد …

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا