خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طبقه متوسط پاشنه آشیل اصولگرایان

«علی رضا ایمانخانی» در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «طبقه متوسط پاشنه آشیل اصولگرایان» نوشت:

حال که چند روزی از فضای هیجانی انتخابات خارج شده‌ایم دیگر می‌توان به حواشی و ریشه‌های آن پرداخت. نکته‌ای که قطعا با کمال تاسف باز هم در اردوگاه اصولگرایان به چشم می‌خورد آسمان و ریسمان به هم دوختن در تحلیل علل شکست در انتخابات است و مسائل و مواردی از جمله تخلف و استفاده از رانت دولتی و جدیدا موردی بس عجیب مانند حمایت رسانه‌ی ملی هم مزید بر علت شده است و تنها موردی که به آن پرداخته نمی‌شود و اتفاقا به زعم نگارنده دلیل اصلی شکست است گسست و فاصله‌ی مابین اصولگرایان و خواسته‌های طبقه‌ی متوسط شهری به ویژه جوانان است.

با مقایسه‌ی آرای جناب رئیسی و دکتر روحانی در کلانشهرها و شهرهای بزرگ در بیشتر شهرها به جز مشهد و قم آرای اصولگرایان نزدیک به نصف آرای روحانی است؛ البته در مورد مشهد هم از منظر دیگر می‌توان نگریست زیرا هر پانزده نامزد اصلاح طلبان در شورای شهر برنده شدند و می‌توان نتیجه گرفت که آرای جناب رئیسی چندان ریشه دار هم نبوده است.

اصولگرایان متاسفانه هنوز به درستی نمی‌دانند که نسل جوان چه مقدار با شعارهای آنها فاصله داشته و دارد و آنها در این مدت هنوز نتوانسته‌اند جذابیتی برای این نسل داشته باشند.

نسل جوان و طبقه‌ی شهری آنها را مسبب انواع و اقسام اقدامات سلبی، فیلترینگ، رابطه‌ی منفی با جهان خارج، لغو کنسرت‌ها، محدودیت‌های اجتماعی، تحریم‌ها و… می‌دانند. حال چقدر این موضوع واقعیت دارد یا به ناحق بر گردن اصولگرایان افتاده این ایراد به خود آنها برمی‌گردد که یا با رفتارشان این شرایط را تایید کردند یا از خود دفاع مناسبی نکردند.

از دیگر ایرادات وارده به اصولگرایان عدم درک صحیح از فضای مجازی است. آنها غافلند که دیگر دوران حبس خبر تمام شده و رسانه‌ی ملی از نظر انتقال خبر به رتبه‌ی درجه‌ی چندمی به نسبت فضای مجازی سقوط کرده و امروز فضای مجازی با چهل میلیون مشترک اخبار را به سرعت منتقل می‌کند.

اگر جان کلام شعارهای تبلیغاتی نامزد اصولگرایان را افزایش یارانه‌ی پرداختی به نیازمندان بدانیم ظاهرا غیر از روستاهای چند استان در دیگر روستاها هم خریداری نداشته و مردم یا آن را فریب دانسته و یا در بهترین حالت این موضوع را انجام نشدنی ارزیابی کردند که ظاهرا کف جامعه این مهم را از خواص اصولگرایان بهتر متوجه شده‌اند.

در نهایت اصولگرایان اگر واقعا خواهان پیروزی در انتخابات آینده در شرایط رقابت برابر هستند از امروز باید به فکر تغییر راهبرد باشند که فردا دیر است و در اولین گام باید راه خود را از تندروها جدا کرده و زعامت خود را به عقلای اصولگرا بدهند زیرا هر دو جناح به مثابه بالهای جامعه هستند، هیچکس خواهان تحقیر جناح اصولگرا نیست و اتفاقا رقابت سالم است که باعث رقابت دو جناح در راه خدمت رسانی به مردم در کشور است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اصولگراها خود را انقلابیونِ وارثان انقلاب میدانند کی گفته انقلابیون تا آخرِ عمرشان باید در سکانِ قدرت و ثروت بمانند آیا نود میلیون ایرانی دیگر در مقابل چند هزار انقلابی عقل و تعهد و مسلمانی وفکرشان ازآنها کمتر است اگر ما بسیجی ها که در لیست انقلابیونِ نیستیم مملکت را بهتر از انقلابیون دفاع نکردیم مثلا ابوالمشاغل … و فرزندانشون و…. که ادعای انقلابی دارند در دوران جنگ در کدام سوراخ مخفی شده بودند یک دفعه مثل کشورِ چین بگویند اعضای حزب حاکم
    چرا پیرِ مردانِ … تا دمِ مرگ دست از قدرت و ثروت و … بر نمیدارند
    انقلاب مالِ آنها نیست که اسمش را مصادره کردید
    اگر مَردند یک حزب درست کنند نه اینکه از منابع و ساختارِ قدرتِ نظام، برای خود تا دمِ مرگ پست و درآمد بتراشید
    خودتان را تحمل میکنیم ولی چرا برخی مثلِ حکومت شاهنشاهی فرزندان و دامادان و عروسان و فرزندِ زنِ دومشان را دارند در کارها دخالت میدهند
    حرفشان با عملشان در بحث وحدت متفاوت است همین طیف جمنا با فرستانِ کاندیدایی برای کسب جایگاه رئیس جمهوری، ارزشهای انقلاب و مسلمات احکام اسلام را زیر پا له کرد و همشون خوراک دروغها را بهش دادند. الان هم ول کن نیستید انواع کارشکنی ها و تخریب را برای فعالیت دکتر روحانی انجام میدهند. کجای اسلام گفته تنها شماها فقط تا دمِ مرگتان مسوولیت دستِ شماها باشد مگر نود میلیون جمعیت ایران مغز و ایمان ندارند اینها چند نفر هستند؟!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا