خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارتباط امارات با تحریم کنندگان انتخابات در ایران

ایمیل‌های هک شده «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا نشان دهنده‌ی ارتباط امارات با تحریم کنندگان انتخابات در ایران است و افشای آن باعث شکل گیری طوفانی توییتری علیه آنها در ساعات گذشته شده است.

نشریه اینترنتی اینترسپت متعلق به «پیر امیدوار» بنیانگذار سایت eBAY است که در سال 2014 شروع به کار کرده است، بخشی از اسناد این هک را منتشر کرده که ترجمه‌ی «مهدی.گ» برای انصاف نیوز از گزارش الجزیره در این باره را می‌خوانید:

ایمیل‌های هک شده «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا نشان دهنده‌ی ارتباط تنگاتنگ امارات با بنیاد حمایت از دموکراسی (FDD) از اتاق‌های فکر حامی اسرائیل در آمریکاست.

هفته گذشته خبر هک شدن ایمیل‌های سفیر امارات در آمریکا منتشر شد. بخشی از این ایمیل‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. به گزارش نشریه اینترسپت در یکی از ایمیل‌ها مارک دوبوویتز مدیر FDD لیست تعدادی از شرکت‌های اقتصادی فعال در ایران را برای تحریم به سفیر امارات در آمریکا ارسال کرده است.

اینترسپت: حساب ایمیل یکی از موثرترین و پر رابطه ترین فعالان دیپلماتیک در آمریکا هک شده است. بخش کوچکی از این ایمیل‌ها طی این هفته به تعدادی از مطبوعات شامل اینترسپت، هافپست و دیلی بیست ارسال شده است و هکرها گفته‌اند بخش‌های دیگر را به مرور منتشر خواهند کرد.

نشریه‌ی اینترسپت می‌تواند تایید کند ایمیل هک شده در دامنه‌هات میل متعلق به یوسف العتیبی سفیر امارات در آمریکا بوده است.

هکرها برای ارسال اطلاعات از آدرس ایمیلی استفاده کرده‌اند که به .ru ختم می‌شود (دامنه‌ی مورد استفاده در روسیه) و خودشان را وابسته به گروه هکری GlobalLeaks معرفی کرده‌اند. هکرهایی که شهرتشان به علت هک کردن سرورهای حزب دموکرات آمریکا و تاثیر در نتیجه‌ی انتخابات شناخته شده است. پیش از این نهادهای اطلاعاتی آمریکا هک شدن ایمیل‌های حزب دموکرات را اقدامی توسط روس‌ها معرفی کرده بودند. این ماجرا نشان می‌دهد که هکرهای ایمیل العتیبه یا با روسیه مرتبط هستند و یا تلاش می‌کنند خود را اینگونه نشان دهند.

روسیه و دولت‌های وابسته به آمریکا در حاشیه‌ی خلیج فارس، مدت‌های طولانی است که در حال رقابت هستند، آنها طرف‌های متضاد را در جنگ سوریه حمایت می‌کنند و در رابطه با موضوع ایران در حال رقابت و برخورد با یکدیگر قرار دارند.

ایمیل‌هایی که در اختیار اینترسپت قرار گرفته است نشان دهنده‌ی ارتباط رو به گسترش امارات و اتاق فکر حامی اسرائیل، بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD) است.

در یکی از ایمیل‌ها که توسط مارک دوبویتز به العتیبه و رونوشت به جان هانا (مشاور ارشد FDD) نوشته شده است. با موضوع «لیست شرکت‌هایی که در ایران سرمایه گذاری می‌کنند برای هدف قرار دادن توسط امارات و عربستان سعودی»، نوشته شده است: جناب آقای سفیر، لیست پیوست جزئیات شرکت هایی است که در حال انجام فعالیت اقتصادی در ایران هستند و با امارات و عربستان سعودی نیز در ارتباط هستند. این لیست شرکت‌ها برای هدف تحریم، یک انتخاب بر اساس مذاکراتی است که پیش از این با یکدیگر انجام دادیم.

ایمیل‌های هک شده نشان دهنده‌ی ارتباطات مخفی برجسته‌ای بین یک اتاق فکر نئومحافظه‌کار حامی اسرائیل و بنیامین نتانیاهو با یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است.

در ایمیل دیگیری جان هانا به العتیبه شکایت کرده است که قطر – یکی از رقبای منطقه‌ای امارات که در ماه‌های اخیر دو طرف در موضوعات مختلفی با یکدیگر برخورد داشته اند- مهمان همایشی از حماس در یکی از هتل‌هایی است که در مالکیت اماراتی‌هاست. عتیبه در جواب می‌گوید دولت امارات در این مساله دخالتی ندارد. اما مساله‌ی اصلی پایگاه نظامی آمریکا در قطر است. چطور است که پایگاه را به قطر منتقل کنید تا ما نیز هتل را تغییر دهیم.

در مکالمات مباحثی در باره‌ی سیاست‌های محتمل مشترک آمریکا / امارات است که می‌تواند بر روی وضعیت بین المللی ایران موثر باشد؛ شامل لیستی از سیاست‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی، جاسوسی و ابزارهای فضای مجازی، که به عنوان راه حل‌های ممکن برای «شکست قدرت منطقه‌ای ایران» نام برده شده‌اند.


حمله‌ها به سعید قاسمی‌نژاد

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، بنیاد حمایت از دموکراسی در انتخابات اخیر ایران جزو حامیان تحریم انتخابات بوده است. شخصیت‌ها و تشکل‌های وابسته به این بنیاد از جمله انجمن دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال ایران، تلاش‌های گسترده‌ای برای تبلیغ تحریم انتخابات کردند و دبیرکل این تشکل به نام «سعید قاسمی‌نژاد» از چهره‌هایی بود که رسانه‌هایی همانند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا به عنوان تحلیلگر حامی تحریم در برنامه‌های مختلف خود دعوت می‌کردند.

پیش از این نیز این تشکل جزو حامیان امضای نامه‌ای به ترامپ برای درخواست تحریم ایران و برخورد مشابه داعش با ایران بود. ایمیل‌هایی که از حساب هک شده‌ی سفیر امارات منتشر شده است عمدتا مربوط به سال 2014 است. انتشار ایمیل‌های اخیر این دیپلمات می‌تواند تاثیر امارات متحده عربی و ارتباطات این کشور با لابی‌های آمریکایی برای تبلیغ ایده تحریم انتخابات را بیشتر شفاف کند.

در 24 ساعت گذشته با انتشار این اخبار، حمله به سعید قاسمی‌نژاد در شبکه‌های اجتماعی شروع شده و او از سوی فعالان سیاسی و اجتماعی ایرانی به خیانت متهم شده است.

او نیز در واکنش با حذف تعدادی از توییت‌های قبلی خود، مدعی شد: «خبر پول گرفتن اف دی دی یا من از امارات دروغ است. گفتگو با تصمیم سازان بین المللی امر عادی است. اگه سندی دارین حتما منتشر کنید. خواستم از همه عزیزان بابت این طوفان توئیتری که راه انداختین تشکر کنم. بیشتر از این کارا کنید، مثلا هفته ای یک بار، ترجیحا به انگلیسی 🙂 چون خیلی کنجکاو هستین: من توئیتهای قبلی رو پاک می کنم، بار اول هم نیست، یک هفته پیش پاک کردم. ترجیح میدم آرشیو توئیتهام فقط دست خودم باشه».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با وجود دشمن داخلی لطفا زحمت نکشید دنبال نفوذی و دشمن خارجی نگردید به نظر می رسه زیر ذره بین بردن عملکرد وزارت کشور و شورای نگهبان در عدم اخذ رای چند میلیون رای دهنده که اواخر وقت آمده بودند برای رای دادن و این دو نهاد … مانع از رای دادنشون شدند شک بر انگیز تر و بسیار بسیار نگران کننده تر و امنیتی تره!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا