خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گردهمایی کودکان کار به تعویق افتاد

انجمن حمایت از کودکان کار اعلام کرد که گردهمایی خود به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه کارکودک را که قرار بود در تاریخ جمعه 19 خرداد در محل پارک شهید هرندی دروازه غار برگزار شود به تعویق انداخت.

به گزارش انصاف نیوز، متن اطلاعیه‌ی این انجمن در پی می‌آید:

در جهانی هستیم که بیش از یک و نیم میلیارد نفر از جمعیت آن در کشورهای تحت تاثیر منازعه، خشونت و ناامنی زندگی می‌کنند و هر ساله حدود دویست میلیون نفر از این حوادث متاثر می‌شوند. حداقل یک سوم از این جمعیت را کودکان تشکیل می‌دهند. این منازعات تاثیری مخرب و بعضا غیرقابل جبران بر زندگی افراد دارد. آنها را مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌کند، معیشت آنها را نابود می‌کند، آنها را به سوی فقر و گرسنگی می‌کشاند و در شرایطی قرارشان می‌دهد که حقوق اصلیشان پایمال می‌شود. در این میان سرنوشت کودکان بیش از دیگر گروه‌های اجتماعی دستخوش آسیب می‌شود. زیرا مدارس تعطیل و خدمات اجتماعی پایه مختل می‌شود. کودکان بسیاری در داخل کشورشان آواره می‌گردند و یا به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند و در معرض قاچاق انسان، کار کودک و انواع بهره‌کشی‌ها قرار می‌گیرند. از این رو تلاش برای منزوی نمودن زیاده‌خواهی و خشونت‌گرایی، بسط و گسترش ادبیات انسانی و استقرار صلح پایدار، وظیفه ایست خطیر برای همه‌ی افرادی که به جهانی بهتر می‌اندیشند تا خود را بدان موظف بدانند.

انجمن حمایت از کودکان کار، به عنوان نهادی اجتماعی و انسان دوستانه که فارغ از هر گونه تبعیض و محدودیت به جهانی عادلانه و انسانی برای همه‌ی کودکان می‌اندیشد. ضمن محکوم نمودن اقدامات تروریستی صورت گرفته امروز و نیز محکوم نمودن کلیه اقدامات مشابه در سطح جهانی به منظور حفظ امنیت کودکان و مهمانان و در راستای هماهنگی با تلاشگرانی که بی‌وقفه می‌کوشند از گسترش دامنه‌ی این اقدامات غیر انسانی بیشگیری کنند گردهمایی خود به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه کارکودک را در تاریخ جمعه 19 خرداد را که مقرر بود در محل پارک شهید هرندی دروازه غار برگزار نماید به تعویق می‌اندازد و امیدوار است روزی برسد که سرنوشت هیچ کودکی با کار، خشونت و نابرابری گره نخورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا