خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قاصدک مهربانی بار دیگر‌ بال و پر باز کرد!

سال‌هاست‌ با وجود تمام سختی‌ها و دشواری‌ها، این قاصدک بال می‌گشاید تا پیغام دوستی و محبت را به سراسر سرزمین محبوبمان ایران مخابره کند. ساعت ۸‌صبح‌ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان غوغایی بود. دست‌اندرکاران‌ و رسانه‌ها جمع شده بودند تا به شایستگی‌ این قاصدک‌ خوش خبر یعنی همان کتابخانه‌های‌ سیار که پشت ماشین‌ها تعبیه شده بودند، را راهی‌ کنند و سرانجام در حرکتی گسترده‌، این قاصدک در ساعت ۱۲:۳۰ هشتم مردادماه با بدرقه‌ی مردم و مسوولان به پرواز درآمد.

در حاشیه‌ی این مراسم، اسماعیلی، روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی تاریخچه‌ی کتابخانه‌های سیار، گفت: یکی‌ از دل مشغولی‌های‌ سازمان بعد از تأسیس در سال ۱۳۴۴، در دسترس پذیر کردن محصولات سازمان‌ بوده است و  بر این اساس از‌ سال ۱۳۴۵، سازمان کتابخانه‌های سیار را روانه‌‌ی استان‌های کشور کرد.

وی با بیان این که «این سازمان در صدد است تا با این کار بتواند کمکی هر چند ناچیز در ارتقای سطح فرهنگی جامعه کند»، اظهار کرد: نمی‌توانیم بگوییم این کاروان‌ها که از سال ۱۳۴۵ به راه افتادند هر ساله میزبان روستاهای کشور بوده‌اند، زیرا مؤلفه‌های بسیاری از جمله بودجه‌ی سازمان و نیاز آن استان مدنظر است، اما اولین کاری که بعد از تولید محصول جدیدی در کانون انجام می‌شود، ارسال آن به شعبات کانون در سراسر کشور است.
اسماعیلی درباره‌ی تعداد کتابخانه‌های سیار گفت: تا قبل از امسال تعداد کتابخانه‌های سیار در کشور 138 واحد بود که با اضافه شدن این 31 کاروان به 169 کتابخانه سیار افزایش پیدا کرد و به این ترتیب تعداد کل کتابخانه‌های کانون در سطح کشور اعم از ثابت، سیار و پستی به یکهزار و 12 واحد می‌رسد. غیر از این نیز در مناسبت‌های مختلف در جای‌جای کشور کتابخانه‌هایی راه‌اندازی می‌کنیم؛ برای نمونه کمتر از یک ماه پیش، دو کتابخانه در زنجان راه‌اندازی شد و چند کتابخانه نیز سال گذشته در خراسان شمالی تاسیس شدند.

وی خاطرنشان کرد: مربیان کانون در سراسر کشور دعوت می‌شوند تا در این طرح بزرگ شرکت کرده و بانی خیر شوند؛ این مربیان که در واقع کاروان‌ها را هدایت می‌کنند در پایگاه‌های خاصی در استان‌های مختلف همچون مدارس یا مساجد یا جاهای دیگر مستقر می‌شوند و در هفته، دو تا سه روز با هماهنگی قبلی و اطلاع‌سانی به روستاهای اطراف آن پایگاه رفته و کودکان و نوجوانان آن روستا را از موهبت وجود کتابهای جدید برخوردار می‌کنند.

به گفته‌ی روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، این مربیان علاوه‌ بر کتاب محصولات آموزشی دیگر کانون را نیز با خود به همراه دارند تا بتوانند کودکان و نوجوانان را با تجربه‌های مختلف آشنا کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا