خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام خاتمی برای سالگرد حسن حبیبی

سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق کشورمان در مراسم افتتاح بنیاد فرهنگی امیر کبیر در پیامی به شفیقه رهیده همسر زنده یاد حبیبی ضمن تجلیل از آن زنده یاد تاکید کرد جای بزرگی چون دکتر حبیبی در عالم علم و ایمان و فرهنگ و انسان دوستی و فضیلت به سادگی پر نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، در پیام سید محمد خاتمی که عصر جمعه در آیین گرامی داشت یاد آن مرحوم قرائت شد آمده است : هنوز داغ فراق عزیز گرامی حضرت آقای دکتر حبیبی که رحمت خدا بر او باد دلمان را می سوزاند و همواره خواهد سوزاند .
مرگ او برای همه آنان که فضیلت ، نیکی ، پاکی و سربلندی انسان را پاس می دارند خسارتی بزرگ است و تنها لطف ویژه حضرت پروردگار می تواند آن را جبران کند .
بسیار علاقه مند بودم که در مراسمی که در روز جمعه و در سالروز رحلت آن عزیز برگزار می شود حضور یابم و نسبت به شخصیت آن گرامی ادای احترام کنم ، متاسفم که به علت قرار و برنامه ای که لغو آن میسر نشد از این فیض محروم شدم و انشاء الله دراولین فرصت خدمت خواهم رسید و از موزه دیدن خواهم کرد.
مراتب تسلیت مرا بپذیرید و همدردی مرا خدمت عزیزه نجیب فاضل و موقرمان سرکار خانم دکتر آزاده حبیبی نیز ابلاغ فرمایید .
با احترام سید محمد خاتمی
دکتر حسن حبیبی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد ایران شناسی دوازدهم بهمن سال 91 به علت ایست قلبی درگذشت. 
وزیر فرهنگ و آموزش عالی ، نخستین رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، معاون اول رئیس جمهوری ، عضو هیئت امنای فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران و عضو هیئت امنای کتابخانه مجلس شورای اسلامی از سوابق اجرایی مرحوم دکتر حبیبی بود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا