خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی از سیاست‌های سپاه است»

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) همدان مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی به ویژه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین مراقبت از خطوط قرمز نظام را از سیاست های سپاه عنوان کرد و گفت: به عنوان نماد و بازوی ولایت اجازه نمی‌دهیم کسی از این خط قرمزها عبور کند.

به گزارش ایسنا، سردار مظاهر مجیدی شامگاه گذشته در نخستین نشست هم‌اندیشی خود با اصحاب رسانه و مدیران مسئول و سرپرستان رسانه‌های استان همدان، ضمن تقدیر و تشکر از سردار ابوحمزه فرمانده اسبق سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان و اشاره به خدمات ارزنده او، اظهار کرد: تغییرات در سلسله سپاه امری عادی است و جابجایی فرماندهی سپاه همدان و انتقال سردار ابوحمزه به کرمان نیز در این راستا بوده و هیچ ارتباطی به انتخابات ندارد.

وی ضمن اشاره به توانمندی‌های فراوان سردار ابوحمزه برای فرماندهی سپاه استان بزرگی چون کرمان، به بیان روش‌‌ها و سیاست‌های آینده سپاه پراخت و عنوان کرد: به طور قطع اصول کلی را فرمانده کل سپاه تعیین می‌کند و ما در راستای فرامین ایشان انجام وظیفه خواهیم کرد اما مباحثی هم در استان و در ارتباط با دستگاه‌های دولتی وجود دارد که باید به عنوان سپاه استان روشی را برای خود ترسیم کنیم.

مجیدی چهار گزینه را اولویت سپاه برشمرد که با تعامل و همراهی با دستگاه‌های اجرایی به منظور استفاده از ظرفیت‌های استان قابل اجراست و افزود: باید از پتانسیل بزرگ موجود در استان که بعضا مورد غفلت واقع می‌شود، نهایت استفاده را ببریم؛ به عنوان مثال شاید هنوز ظرفیت بسیج برای بسیاری ناشناخته باشد بنابراین باید از این ظرفیت برای کمک به دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به مأموریت مشترک سپاه و دستگاه‌های اجرایی و با بیان اینکه بسیاری از این مأموریت‌ها به دستگاه‌های دولتی برمی‌گردد، ادامه داد: امسال قرارگاه پیشرفت و آبادانی راه‌اندازی می‌شود که عملیاتی شدن آن به طور قطع و یقین به همکاری و کمک دستگاه‌های اجرایی نیازمند است تا در 3 دهستان واقع در 3 شهرستان عملیات محرومیت‌زدایی و حل مشکلات محقق شود.

مجیدی با تأکید بر اینکه ابتدا به ساکن تعامل دوطرفه با دستگاه‌های اجرایی در رئوس برنامه‌های سپاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های کاری سپاه انتقاد سازنده از دستگاه‌های دولتی و تمام سیستم‌های اجرایی و ارائه راهکار برای رفع آنها است به طوریکه در این راستا 22 قشر تشکیل شده و در این اقشار مجامعی وجود دارد که موضوعات مبتلابه مطرح و راهکارهایی ارائه می‌شود.

مجیدی در ادامه گفت: به عنوان نیروی انقلابی رسالت و وظیفه بیشتری داریم که مطالبات در راستای ارزش‌های اسلامی را از مسئولان طلب کنیم.

فرمانده سپاه همدان در بخش دیگری از سخنانش به انتظارات سپاه از رسانه‌ها اشاره و اظهار کرد: سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بنابراین این سوال پیش می‌آید که چقدر تحقق این مهم از دستگاه‌های اجرایی مطالبه‌گری شده است؟ آیا دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی وظیفه و رسالت خود را انجام داده‌اند؟

وی در ادامه با اشاره به وجود 17 هزار شهید ترور در استان عنوان کرد: می‌توان بر روی شناساندن تمام این شهدا کار کرد، لزوما پرداختن به شهدا، شناساندن آنها و برگزاری یادواره و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منحصر به سپاه نیست اما خوب است بدانید سپاه سالانه 400 یادواره برگزار می‌کند، حال سوال این است آیا دستگاه‌های دیگر در این زمینه سهم ندارند؟ نباید به وظیفه و رسالت خود عمل کنند؟ بنابراین رسانه‌ها می‌توانند سهم دستگاه‌ها را مطالبه‌گر باشند.

وی یادآور شد: به طور قطع آن طور که باید و شاید نتوانستیم بر روی شناساندن شهدا کار کنیم و جای کار زیادی دارد اما باید تمام دستگاه‌های دولتی هم پای کار بیایند.

مجیدی در ادامه با بیان اینکه قسمت اعظمی از کار خود را در زمینه فضای مجازی برنامه‌ریزی کرده و انجام خواهیم داد، اعلام کرد: یکی از دلایل عقب‌ماندگی در استان ترجیح دادن موضوعات سیاسی به سایر مسائل است در حالیکه مشکلات مردم با مسائل سیاسی رفع و رجوع نمی‌شود بلکه گرفتاری موجود در استان و کشور باید با اقتصاد مقاومتی حل شود.

فرمانده سپاه همدان در پایان با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان‌نور دارای اثرات بسیار فوق‌العاده‌ای است به طوریکه فرهنگ جهاد و شهادت در این اردوها به خوبی قابل انتقال است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند با همراهی این کاروان‌ها خاطرات راویان 8 سال دفاع مقدس را منعکس کنند به طوریکه اثرگذاری این کار بسیار زیاد بوده و لازمه نسل امروز و چهارم جامعه است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان نیز با بیان اینکه هر کس در مسیر تبلیغ تلاش کند رسالتش پیامبرگونه است، اظهار کرد: تمام رسانه‌ها باید اهدافی برای خود ترسیم کرده و در راه رسیدن به آن هدف متعالی ضمن درنظر گرفتن مقتضیات، زمان و مکان، درک مردم و چگونگی انتقال مفاهیم، هنرمندانه و باظرافت کار کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات و اطلاعات هستیم بنابراین باید هنرمندانه وارد عرصه شد، عنوان کرد: مهمترین بازیگران دنیای ارتباطات به عنوان دنیای پیام‌گیر و پیام‌ده، رسانه‌های جمعی هستند که خود هم فرهنگ بوده و هم فرهنگ را انتقال می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه رسانه باید دقیق و مطالبه‌گر باشد، افزود: متأسفانه شاهدیم گاهی در برخی رسانه‌ها مسائل فرعی به جای مسائل اصلی مطرح می‌شوند که این موضوع به نفع جامعه نبوده و نخواهد بود.

گنجعلی با تأکید بر اینکه رسالت رسانه انقلابی در این عرصه بسیار سنگین است و باید در مسير تحقق مطالبات رهبري مقتدرانه حركت كنند، عنوان کرد: رسانه در این موقعیت حساس سه نقش خبری، تشریحی و آموزشی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب را رسانه آغاز شد، افزود: نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف و طرح تبادل آراء و افکار در جامعه رسالت رسانه از دیدگاه مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: رسانه‌های انقلابی در قبال دین و خدا، امام و رهبری، خون شهدا و مجاهدت‌های ایثارگران در عرصه جهاد مسئول هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بفرمایید چی از سیاست های شما نیست؟ همه چیز هست. کار اقتصادی هست، کار نظامی هست، کار رسانه ای هست، کار سیاسی هست… ماسالله همه فن حریف. از همه هم مطالبه دارید کسی هم متقابلا مطالبه ای مطرح کنه میشه هجمه و حمله و تضعیف و حقش گذاشته میشه کف دستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا