خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه جمعی از همراهان ابراهیم یزدی به رییس جمهور درباره حصر

جمعی از همراهان سیاسی دکتر «ابراهیم یزدی» وزیر خارجه‌ی دولت موقت، درباره‌ی موضوع حصر آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد به رییس جمهور نامه نوشتند.

به گزارش انصاف نیوز، در این نامه خطاب به دکتر حسن روحانی، با اشاره به پایان اعتصاب غذای مهدی کروبی «خوشبختانه با دستور و دخالت نمایندگان جنابعالی در بیمارستانِ محل نگهداری»، اما بر تسریع «برداشته شدن حصر» و نیاز به «وفاق ملی و حمایت همه جانبه قاطبه ملت از نظام سیاسی و دولت منتخب» تاکید کرده است.

نویسندگان، ادامه‌ی حصر «سه تن از دلسوزان نظام» را با «این توجیه که نتیجه طی روال قانونی و تشکیل دادگاه می‌تواند وضعیت این عزیزان را به مراتب بدتر از وضع موجود نماید»، قابل قبول نخوانده‌اند.

در ادامه‌ی نامه با اشاره به وضعیت حقوقی این حصر، از رییس جمهور پرسیده شده است: «اگر کسی از جنابعالی در این موارد سؤال کند، به راستی شما چه پاسخی به او خواهید داد؟ شما به عنوان یک انسان، مسوولیت اخلاقی و به عنوان یک روحانی تکلیف شرعی و به عنوان رییس جمهور و مسوول اجرای قانون اساسی، وظیفه‌ی قانونی دارید که با آن‌چه در کشور [با این شرایط] صورت می‌گیرد، رسیدگی و اقدام کنید».

در پایان این نامه آمده است: «جنابعالی به خوبی آگاهید که نه تنها رفع حصر پایه‌های اقتدار نظام را تقویت می‌کند، بلکه موقعیت جمهوری اسلامی را در صحنه بین‌المللی بهبود خواهد بخشید و اعتماد مردم به نظام سیاسی را نیز افزون خواهد ساخت. اقدام مؤثر و پیگیر جنابعالی به عنوان ریاست توامان دو نهاد رفیع دولت و شورای امنیت ملی در رفع موانع حقیقی و حقوقی که به حصر و حبس صاحبان اندیشه و دلسوزان حقوق ملت انجامیده‌است، افزون بر یک اقدام انسانی و مبتنی بر حقوق مسلم شهروندی، در ارتقای جایگاه حقوق بشری ایران نزد افکار عمومی جهان و توفیق هرچه بیشتر دولت دوازدهم در دستیابی به توسعه پایدار و همه‌جانبه در پرتو تعامل با سایر ملل و افزایش ضریب ثبات داخلی کشور اثرگذار بوده و به عنوان اقدامی پیشگیرانه در مهار بحران‌های قابل پیش‌بینی آینده، ارج نهاده خواهد شد.

ابوالفضل بازرگان، عماد بهاور، صفا بیطرف، غلامعباس توسلی، محمد توسلی، ابوالفضل حکیمی، امیر خرم، احد رضایی، هاشم صباغیان، محمد طاهری قزوینی، بیژن گل افرا، غفار فرزدی، علی اصغر غروی، مهدی معتمدی مهر، خسرو منصوریان، محمد مهدی هادیزاده یزدی، علیرضا هندی و ابراهیم یزدی، امضاکنندگان این نامه هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. جناب ايران، ما هم اجازه نخواهيم داد هرگز که فتنه گران 88 و قبل و بعد از آن را تطهير کنند! بالاخره روزي يقه آنها را خواهيم گرفت و بايستي به مردم جواب پس بدهند و بگويند که چه کرده اند و چرا؟

      2
      1
  1. نمی دانم ایران خانمی یا آقا.علی ایحال بهتر از همه می دانی که متخصص جنگ روانی وسر دسته فتنه 88 راست راست دارد راه می رود ؟؟!!!! وهر روز پستی طلب می کند ویارانش هم در همه جا دم از عدالت وبر چیده شدن نظام مقدس اسلامی هستند(مصاحبه بقایی پس از آزاد شدن از زندان) وسخنرانی سخیف مشایی در خصوص ولایت فقیه در یتوپ بعد شما دنبال کبری وصغرا هستید خدا شفایتان دهد.

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا