خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرقت خبری خبرگزاری تسنیم

برای اولین بار خبر مربوط به انصراف تحصیل دانشجوی افغانستانی در گفت‌وگویی که «همدل»، سایت دانشجویان افغانستان، با «مهدی جعفری» و دیگر رتبه‌های برتر کارشناسی ارشد انجام داد، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، این مساله باعث شد مسوول سایت دانشجویان افغانستان این خبر را با «فائزه حمزه‌ای» خبرنگار «تسنیم» مطرح کند و از او بخواهد تا گزارش مربوط به انصراف مهدی جعفری را در تسنیم هم منتشر کند. حمزه‌ای در ادامه می‌گوید: «یک سؤال ایشان به دلیل هزینه‌های بالا از ارشد باز ماندند؟» که با پاسخ «به خاطر هزینه تحصیل انتخاب رشته نکردند» مواجهه می‌شود به همین دلیل شماره تماس این دانشجوی انصرافی را از او می‌خواهد.

در ادامه خبرنگار تسنیم به مسوول سایت می‌گوید: من هم پیگیرم که اگر بشه ایشون مشکلش برای همین امسال حل شه و بتونن برن، شما هم اگر در تهران شماره‌ای از مسوولان دارید که میشه پرس و جو کرد بفرستید.

بعد از آن شماره‌ی همراه «ناصری» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش، «امیر فاضلی» کارشناس رسانه‌ی سازمان سنجش و «حسین توکلی» سخنگوی سازمان سنجش را مدیر این سایت به تسنیم می‌دهد.

بعد از این ماجرا تسنیم هم به این موضوع می‌پردازد و به این ترتیب روزنامه‌ها و رسانه‌های زیادی به بازتاب خبر انصراف این دانشجویان پرداختند. بدین ترتیب بی بی سی در مطلبی به تاریخ یکم تیرماه 96 درباره‌ی گزارش انصراف این دانشجوی رتبه‌ی یک نوشته است: «ظاهراً، برای نخستین بار خبرگزاری تسنیم این موضوع را گزارش کرده است.»

حالا تسنیم بعد از گذشت چند ماه و تلاش افراد و رسانه‌های مختلف از جمله انصاف نیوز، تمام این تلاش‌ها را به نام خود تمام کرده و حتی در آخرین خبر خود می‌نویسد: «سرانجام پس از پیگیری‌های تسنیم و بازتاب گسترده‌ی آن در رسانه‌های داخلی و خارجی به وضعیت «مهدی جعفری» و دیگر نخبگان افغانستانی حائز رتبه‌ی یک و دو رقمی رسیدگی و از سوی وزارت علوم به آنها بورسیه تحصیلی اعطا شد».

در ادامه، خبر مربوط به اعطای بورسیه‌ی تحصیلی دانشجویان افغانستانی که در آزمون کارشناسی ارشد موفق به کسب رتبه‌های زیر صد شدند، ظهر امروز – سه شنبه – به صورت کاملا اختصاصی توسط انصاف نیوز منتشر شد [لینک] اما باز هم این رسانه با بازنشر آن، خود را منبع حبر اعلام کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا