خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عامل آلودگی شیر: معاون پیشین غذا و داروی وزارت بهداشت!

یکی از شاکیان پرونده پالم خبر داد: عدم نظارت کافی و عدم صداقت معاون غذا و داروی پیشین منجر به آلودگی شیر به روغن پالم بود.

به گزارش انصاف نیوز، مصطفی ترک همدانی گفت: پرونده موسوم به «پالم» سرانجام پس از سه سال و خرده‌ای در تاریخ 7 شهریورماه رسیدگی شد. هرچند به دلیل مجرمانه نشناختن ترک فعل نظارت، متهمان تبرئه شدند اما در چند جلسه‌ی تشکیلی و تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات از ایشان (1_ معاون غذا و داروی وزارت بهداشت 2_  رییس سابق استاندارد 3_ رییس اسبق استاندارد) مواردی مشخص شد.

وی افزود: اگر رسانه‌ها به ماجرای پالم ورود نمی‌کردند، هنوز نیز باید شاهد وجود روغن پالم در شیر خوراکی خردسال و کهنسال می‌بودیم. دستور وزیر بهداشت در برچیده شدن این بساط، مایه افشای این کار زشت شد. «هرچند که هنوز هم در لبنیات از این روغن مضر استفاده می شود». مورد دوم اینکه متهمان در دفاع از خود صداقت نداشتند و عملا پس از شکایت شکات بالا، اقدام به شکایت و تشکیل پرونده قضایی علیه کارخانجات متخلف لبنی کردند. اما با این وجود متهم ردیف اول که مدیریت سازمان غذا و دارو را به عهده داشت حاضر به اجرای دستور قضایی مبنی بر معرفی متلفان به مردم نشدند.

ترک همدانی در پایان با اشاره به نقص قانون در نظارت بر خوراک و داروی مردم گفت: این در حالیست که بموجب قانون راجع به مواد خوراکی و آشامیدنی، وزارت بهداشت مکلف به معرفی کارخانجات متخلف بود. نکته‌ی مهم اینکه؛ در قوانین کشور این نقص وجود دارد که عدم نظارت و قصور در نظارت بر اموری حیاتی مانند نظارت بر خوراک و داروی مردم را مجرمانه تلقی نمی‌شود ( مانند ماده 688 قانون مجازات اسلامی) و متهمین با این ترفند از چنگ قانون گریختند.

تصویر حکم که آقای ترک همدانی در اینستاگرام خود منتشر کرده است:

SAMSUNG

SAMSUNG

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا