خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موگابه: به کارم ادامه می‌دهم!

رابرت موگابه که منابع خبری پیش‌تر خبر استعفای وی از ریاست‌جمهوری زیمبابوه را منتشر کرده بودند، در یک سخنرانی گفت که به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، موگابه در این سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای بر خلاف اعلام برخی منابع آگاه و گزارش‌های رسانه‌ها، سخنی از کناره‌گیری به میان نیاورد و گفت که به کار خود به عنوان رئیس‌جمهوری زیمبابوه ادامه خواهد داد.

وی گفت که دولتش در قبال بهبود وضعیت معیشتی و اجتماعی مردم این کشور متعهد است.

رئیس‌جمهوری زیمبابوه که پیش‌تر گفته شده بود از ریاست حزب حاکم این کشور نیز برکنار شده است، اظهار کرد که نشست این حزب طی هفته‌های آینده برگزار خواهد شد و وی ریاست این نشست و فرآیندهای مربوطه را برعهده خواهد داشت.

موگابه تصریح کرد، در جریان نشستی که با رهبران نظامی داشته، از مسائلی که لازم است در زیمبابوه مورد توجه قرارگیرد، اطلاع یافته است.

وی اضافه کرد، اقدام اخیر فرماندهان ارتش متأثر از نگرانی‌هایی بود که از خوانش آنها از وضعیت کشور و حزب حاکم برخاسته است. وی دغدغه‌های فرماندهان نظامی را مبتنی بر روحیه صداقت و از روی حس میهن‌پرستی قلمداد کرد.

رئیس‌جمهوری زیمبابوه تأکید کرد که لازم است اوضاع این کشور به حالت عادی باز گردد و در عین حال ستون‌های کشور همچنان کارآمد هستند.

موگابه اذعان کرد که در شرایط فعلی اقتصاد زیمبابوه در مسیر دشواری قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا