خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بلبشویی بی‌حساب و کتاب به نام «کمک به مدرسه»؛ آقای وزیر لطفا!

پس از انتشار فراخوان انصاف نیوز درباره‌ی گرفتن پول در «مدارس دولتی»، تعدادی از کامنت‌های برگزیده مخاطبان در پی ‌می‌آید:

«حامد» در اینستاگرام نوشت: سلام از من بابت یکسال، ۴۰۰هزارتومن برای کلاس چهارم گرفتند؛ بابت کتاب و لباس فرم و ورزشی هم جدا گرفتند.

«عباس» نیز در اینستاگرام نوشت: بله! گرفتند ۱۲۰۰۰۰۰هزار تومان.

«سعید» در اینستاگرام نوشت: کی نگرفتن؛ هر چی یادمونه دارن پول میگیرن!

«میلاد» در اینستاگرام نوشت: اکثر مدارس دولتی سرانه‌ای از دولت دریافت نمیکنن و به همین خاطر توی خیلی از مناطق خود مسوولان آموزش و پرورش به مدیرها مستقیم یا غیرمستقیم توصیه میکنن برای اداره‌ی مدرسه از والدین پول بگیره، این هم که گاهی در اخبار سعی میکنن مدیران رو متخلف جلوه بدن برای پوشش کم کاری خودشون هست، وگرنه مدیر چطور بدون پول مدرسه را اداره کنه؟ من خودم معلم هستم؛ مدرسه‌ی ما بعد از سه سال امسال سرانه دریافت کرده، شاید باورتون نشه، اما فقط صد هزارتومن! معلم‌ها و مدیر خیلی از خرج‌ها را از جیب هزینه میکنن، چون مدرسه در منطقه کم بضاعت هست و والدین هم اکثرا پولی به مدرسه کمک نمی‌کنند.

«غلامحسین» در اینستاگرام نوشت: بله! تقریبا هر ماه کمک زوری از والدین میخوان.موقع ثبت‌نام هم به شرط کمک ثبت‌نام کردم و همون اول ۱۵۰ شیرینی ثبت‌نام گرفتن!

«زهرا» در اینستاگرام نوشت: سلام. دختر و پسر من تا پایان ابتدایی در غیرانتفاعی درس می‌خواندند، اما در راهنمایی و دبیرستان در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ادامه تحصیل دادند و تقریبا معادل غیر انتفاعی هزینه پرداخت کردم . جالب اینجاست که این مدارس تا قبل از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد نه تنها رایگان بودند بلکه غذای رایگان هم داشتند. دخترم امسال پیش دانشگاهی است و بابت مدرسه و کلاس‌های کنکور مبلغ شش میلیون و دویست مطالبه شده که این سوای اردوها است و جالبتر آن که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از استاندارد تعیین شده برای مدارس خاص دولتی است. نمی‌دانیم گریه کنیم یا بخندیم.

«امیر» در اینستاگرام نوشت: لعنت بر کسانی که در این چند سال آموزش و پرورش رو سیاسی کردند.

«میرزایی» در اینستاگرام نوشت: یکی از ابتکارات مدارس برای گرفتن پول کوتاهی در آموزش به دانش‌آموزان است که بعدا اعلام می‌کنند فلان مبلغ بیارید برای کلاس تقویتی؛ گر چه این کلاس‌ها هم فقط برای پوله و هیچ تقویتی نیست. واقعا وضع آموزش اسفناکه بچه‌ها بی‌سواد دارن بار میان و همینطور الکی نمره داده میشه خدا به داد آینده این مملکت برسه اگه پدر مادرا تو خونه با بچه‌ها کار نکنن بچه چیز زبادی تومدرسه یاد نمی‌گیرن و معلم‌ها اکثرا بی‌خیال بچه‌ها هستند؛ البته با احترام نسبت به معلمهای با وجدان و دلسوز که تعدادشون نسبت به قبل خیلی کمتر شده.

«مهدی» در اینستاگرام نوشت: واقعن جای سواله که بعد تقریبا میشه گفت 6 سال هنوز واسه خانواده‌های ایرانی سواله که مدارس پول میگیرن یا هزینه مدارس از اولیا گرفته میشه سرانه مدارس خیلی وقته قطع شده و مدارس یه جورایی خودگردان اداره میشه و فقط وزارت خونه حقوق معلما رو تقبل میکنه که واسه اونم منت میذاره وقتی سران مملکت معتقدن آموزش پرورش یه وزارت خونه مصرف کنندست مطمئنا نباید بیشتر از بقیه انتظار داشت.

درسته که با کل کل من و شما چیزی درست نمیشه ولی حداقل اینه که نظر شما نسبت به جامعه فرهنگیان شاید عوض شه این که ضعف سیستم آموزشی نه تنها بلکه از معلم نیست بلکه سیستم اینطور وضعیتی از معلم می‌خواد این که سیستم اموزش نمی‌خواد آمار می‌خواد سیستم براش یادگیری مهم نیست. در واقع مدارس ما یجور مهدکودک بزرگن که بچه‌ها چند ساعتی خودشونو و تخلیه می‌کنن و خانواده‌ها ازشون در امانن و معلمای ما یه پرستار بچه همین.

«دریا» در اینستاگرام نوشت: بله که مدرسه دولتی پول میدیم. اگه ندیم که قبض آب و برقشونم نمی‌تونن پرداخت کنن وقتی دولت هیچ بودجه‌ای بهشون نمیده!

«مهرداد» در اینستاگرام نوشت: بله! گرفتن متاسفانه.

«افضلی» در اینستاگرام نوشت: این کار اساسا خلاف قانون اساسی و قوانین عادی کشور است، اما این بدستور پشت پرده مسوولان مقام بالادستی انجام می‌شود شما باید با کمک اولیای دانش‌آموزان علیه مدیر مدرسه. در دادگاه صالح دادخواست بدهید و رای دادگاه هر چه باشد باید افشاگری بکنید تا جامعه را روشن کنید، ترس به دل خود را ندهید#25/9/96# از ساری والسلام

«ابوالفضل» در اینستاگرام نوشت: باسلام دختر دوقلو دارم بخاطرخرج مدرسه آنهم دولتی که مدیرمدرسه گفتن پول نداری بچه‎هاتو نذار مدرسه منم دیگه نگذاشتم درس بخوانند؛ البته نتونستم پولی که خواستن بدم چندماهی گریه کردن، ولی دیگه عادت کردن چنددفعه هم از مدرسه زنگ زدن.

«سلطانی» در اینستاگرام نوشت: حتی دانش‌آموز چون پول نداشته به کلاس راه ندادند، چون خانواده بی‌بضاعت هست، اما دانش‌آموز بسیار باهوش و درسخوان که پول را ما جمع کردیم و دادیم، اما آبروی این دختر را بردند.

«عسل» در اینستاگرام نوشت: بیچاره پدر و مادری که مجبور هستند در این وضعیت جامعه پول تو جیب مدیر مدرسه هم بریزن، بعد مردم را تشویق به فرزند بیشتر می‌کنن، بی‌قانونی که باشه و نظارت ناصحیح و مدیریت ضعیف نتیجه‌اش همین می‎شود، اگر والدین پول داشتن که دیگه نیازی به ثبت‌نام مدرسه دولتی نبود می‌برد غیرانتفاعی با احترام بیشتر و حتی توجه بیشتر !!!!!! واقعا متاسفم

«مکی» در اینستاگرام نوشت: این‌ها چیزی نیست. در روستاهای اصفهان که کلا یک مدرسه وجود داره و طبق طبقه‌بندی‌های آموزش و پرورش در درجه‌ی ۲و۳ قرار می‌گیرند، خیلی از خانواده‌ها در شرایط بدی هستند ولی برای ثبت‌نام ازشون ۲۰۰هزارتومان می‌گیرند. در مدرسه‌های داخل شهر اصفهان قیمت‌ها متغیره هر مدیری برای خارج محدوده از یک میلیون و پانصد هزارتومان میگیره و این قیمت تا ۵ میلیون می‌رسه. این مبالغ برای مدارس دولتی است. در مدارس هیات امنایی مبالغ دریافتی سر به فلک می‌کشه. در مدارس داخل محدوده مبالغ دریافتی از ۱۰۰ هزارتومان تا ۵۰۰ هزارتومانه ولی این‌ها باز بستگی به شغل پدر و جیب خانواده داره.

«امید» در سایت انصاف نیوز نوشت: یادم میاد توی دوران مدرسه با عنوان «کمک به مدرسه» ازمون پول می‌‌گرفتن و اگه نمی‌دادی می‌‌گفتن که کارنامه نمی‌دهیم و این جور موارد.

«مجيد» در قسمت کامنت‌های سایت نوشت: با سلام و احترام
حدود دوهفته پيش نيز از مدرسه دخترم در منطقه ۵ تهران با بنده تماس گرفتند و گفتند كه بايد مبلغ ۶۰۰هزار تومان بابت هزينه‌هاي تحصيلي بپردازم و وقتي با اعتراض بنده مواجه شدند عنوان كردند كه مدرسه هيات امنايي است و بايد اين هزينه پرداخت شود.
بنده با صراحت به ايشان اعلام كردم كه طبق قانون اساسي، هزينه‌ی تحصيل تا مقطع ديپلم رايگان است و هيچ كس نمي‌تواند قوانين مخالف با آن را تصويب نمايد كه ايشان گفتند كه اگر اعتراضي داريد بايد حضوري مراجعه كنيد كه بنده هم گفتم فرصت آن را ندارم.
سال قبل هم بنده مبلغ را پرداخت نكردم و به همين دليل امسال همسر بنده مي‌گويد كه دخترم را در بدترين كلاس و معلم انداختند و مدعي است بدليل عدم پرداخت شهريه است.
فكر مي‌كنم بايد در اين حوزه قوانين شفاف شود و جلوي سوءاستفاده‌هاي فراواني كه مي‌تواند روي دهد، گرفته شود.
البته بنده به اين موضوع اذعان دارم كه حقوق معلمان كم است و كفاف زحمات آنها را نمي‌دهد ولي هر مشكلي بايد به شيوه‌ی درست ان اصلاح شود نه اين كه بار هزينه‌هاي دولت بر دوش مردمي باشد كه خود محتاج نان شب خود هستند و…

«پروانه میری» در سایت انصاف نیوز نوشت: دخترم اول ابتدایی بود و به خاطر این که پول جشن الفبا رو ندادیم دخترمو از وسط جشن بیرون کردند.

«ابراهیم قاسمی» نیز نوشت: بعضی از مدارس خیلی پدر سوختن، به بهانه‌ی کمک به مدرسه پول زور می‌گیرن و تا وقتی اینو ندی اذیتت می‌کنند.

 «مریم ز» در سایت انصاف نوشت: سلام من شوهرم پاش شکست، شش ماه تو خونه بود نه در آمدی نه چیزی موقع ثبت‌نام ۷۵۰ هزارتومن مدیر می‌خواست، اما چون پول نداشتیم گفتیم فعلا تا آذرماه نمیتونم پول بدیم آنقدر با بچه‌ام بدرفتاری کرد و هر روز از کلاس می‌نداختش بیرون تا این که یک هفته پیش آورده بودش در خونه و پیاده‌اش کرده بود تو کوچه، چون کسی خونه نبود نشسته بود پشت در؛ قبلش حتی یه تماس نگرفنه بود، در صورتی که طبق آیین‌نامه حق این کار را نداره چون مدیر مدت زیادی هست که در مدرسه کار می‌کنه و محیط شهرستان ما کوچکه و همینطور جانبازه فکر می‌کنه مجوز چاپیدن داره، البته من مجبور شدم فرزندم را به یک مدرسه دیگه ببرم!!

فراخوان والدینی که برای ثبت‌نام دانش‌آموزانشان پول پرداخت کرده‌اند

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام،

    لطفن این نظرات را برای آقای […] بفرستید تا ببیند نتیجه سیاست گزاری ها … چه فاجعه ا ی آفریده است. و برای آقای روحانی تا بگوید چرا بودجه […] باید از کیسه ملت پرداخت شود ضمن این که وجوه شرعی هم دریافت می کنند و مالیات هم نمی پردازند. آقای روحانی دست کم می تواند دلیل این بودجه بندی ستمگرانه را به مردم بگوید

  2. درود بر شما
    علی کمالی یزدی هستم رییس انجمن دو مدرسه در شهر جدید هشتگرد. کرج هر سال ب بهانه های مختلف از اولیا پول میگیرن. تنها راهکار اینست ک اولیا انجمن های قدرتمندی با مشارکت افراد توانمند و آگاه تشکیل بدهند ک حقوق دانش آموزان را مطالبه کنند . و من دو ساله خواب را مسولین آموزش و پرورش منطقه خود گرفته ام . اگر بقیه روسای انجمن بجای چای نبات خوردن با مدیر و چشم بسته امضا کردن مثل من عمل کنند در اینده همه چی درست میشه وگرنه خدا هم سرنوشت هیچ قوم ملتی را عوض نمیکند مگر ب اراده خودش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا