خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارتن خواب شدن فوتبالیست مشهور توسط یک زن !

امانوئل ابوئه فوتبالیست مشهور تیم ملی فوتبال ساحل عاج بعد از جدایی از همسرش به حدی فقیر شد که دیگر جایی برای خواب هم ندارد.

سایت نمناک نوشت: امانوئل ابوئه ستاره سابق آرسنال و تیم ملی ساحل عاج از فردی ثروتمند به بینوایی خانه به دوش تبدیل شده است. او شب ها در خانه دوستانش می خوابد و اوضاع آنچنان برای او بد شده است که دیگر نمی تواند برای خودش غذا بخرد و یا حتی لباس هایش را به خشکشویی بدهد.

هفت سال بازی کردن در لیگ برتر انگلیس و حضور در تیم محبوب آرسنال باعث شد تا ابوئه از یک پسر فقیر آفریقایی به یک فرد ثروتمند تبدیل شود اما ثروت او خود خواسته از بین رفت تا حتی به فکر خودکشی هم بیفتد.

11 سال پیش ابوئه از تیمی به نام بورن به یکی از بزرگ ترین باشگاه های فوتبال جهان یعنی آرسنال پیوست. در مدت هفت فصل حضور خود در این باشگاه مشهور لندنی میلیون ها پوند کسب درآمد کرد ، او در ویلایی باشکوه زندگی می کرد و سوار لوکس ترین ماشین ها می شد. اما اکنون اوضاع برای او کاملا متفاوت است. او کاملا به خاک سیاه نشسته است. در خانه دوستانش می خوابد و برای حمل و نقل دیگر ماشین های لوکس ندارد و به جایش سوار اتوبوس می شود. ابوئه که اکنون 34 سال دارد لباس هایش را هم با دست می شوید چون پول خشکشویی هم ندارد. او الان می گوید چطور از یک فرد ثروتمند به مردی بی خانمانی تبدیل شد که حتی به فکر خودکشی هم افتاد.

او می گوید:«از خدا می خواهم کمکم کند، فقط می خواهم او به من کمک کند فکر خودکشی را از ذهنم دور کنم. ».

داستان نگون بخت شدن ابوئه واقعا شوکه کننده است. ابوئه می گوید می خواهد آنچنان صادقانه صحبت کند که دیگران از او درس عبرت بگیرند تا به سرنوشت او دچار نشوند. این فوتبالیست سابق آرسنال و تیم ملی ساحل عاج در شش سال گذشته با بیماری های روحی روانی متعددی هم دست و پنجه نرم کرده است.

ابوئه در دوران اوج خود در آرسنال به چهره محبوبی تبدیل شده بود. این بازیکن در سال 2006 و در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا به میدان رفت. آرسنال آن فینال را باخت اما ابوئه و هم تیمی هایش برای هواداران قهرمان بودند.

امانوئل فقط برای آرسنال ستاره نبود، برای تیم ملی فوتبال کشورش هم چنین رویه ای داشت. گل او باعث صعود تیم ملی کشورش به فینال جام ملت های 2012 آفریقا شد.

اما دوران لذت بخش و خوشبختی خیلی زود تمام شد. خنده ها جای خود را به اشک ها دادند. جالا امانوئل فقط از آینده اش می ترسید. نخستین چیزی که کم کم او را از فوتبال دور کرد بیماری های مختلف بودند که قدرت بدنی و جسمانی او را به شدت کم کردند. پس از آن ماجرای طلاق از همسرش اورلی پیش آمد. ابوئه در پروسه طلاق بدون هیچ جنگ و جدلی با همسرش تمام دارایی خود را به او بخشید.

مدتی بعد هم به دستور یک قاضی مجبور به بخشیدن خانه اش به همسرش شد. بدبختی های ابوئه در این مدت هرگز تمامی نداشته است. او از ماه ژوئن همین امسال دیگر سه فرزندش را ندیده است. فرزندان مشترک او و همسرش سابقش نزد مادرشان زندگی می کنند. علاوه بر آن پدربزرگش را که او را بزرگ کرده بود به دلیل بیماری سرطان از دست داد تا شوک دیگری به او وارد شود. اما این پایان ماجرا نبود. برادرش ان دری سرجه را نیز طی یک حادثه موتورسواری از دست داد.

در همین شرایط بود که ابوئه مهلت تخلیه خانه اش را پایان یافته دید. اما سه هفته دیگر مقاومت کرد و در نهایت خانه را به همسرش سابقش واگذار کرد و به این ترتیب آواره شد. امانوئل با افسوس از روزهای خوشی که در آن ویلا با همسرش داشت یاد می کند.

ابوئه می گوید:«آنچنان بی پول شده ام که حتی نمی توانم یک وکیل استخدام کنم تا فقط بخش کوچکی از دارایی هایم را از همسر سابقم پس بگیرد.»

این بازیکن سابق زمانی که متوجه می شود همسرش آن خانه را به فروش گذاشته و از آن خانه رفته است به خانه برمیگردد. ابوئه چند روزی به طور کامل پنهانی در خانه کاملا تخلیه شده رفت و آمد می کند و برای اینکه کسی متوجه نشود داخل خانه هست چراغ ها را خاموش می کند. او فقط می خواهد جایی برای خواب داشته باشد.

بازیکن سابق آرسنال در ادامه گفت:«من قرار نیست لباس ها و سایر وسایلم را بفروشم. می خواهم تا جایی که می توانم با این شرایط غیرمنصفانه بجنگم.»

ابوئه پس از جدایی از آرسنال راهی گالاتاسرای می شود. این اتفاق در سال 2011 می افتد و تا همین سال گذشته او در این تیم مطرح ترکیه ای بازی می کرد.ابوئه در این تیم سالی یک و نیم میلیون پوند درآمد داشت. او سال گذشته دوباره به لیگ برتر انگلیس برگشت و با تیم ساندرلند قرارداد بست. البته بازگشت او موفقیت آمیز نبود. دلیلش هم این بود که شکایت مدیرسابق برنامه هایش باعث شد تا از سوی فیفا با 12 ماه محرومیت از حضور در فوتبال مواجه شود. دردسرها انگار هرگز پایانی ندارند. او می گوید هرگز در زندگی اش مشاور خوبی برای دارایی هایش نداشته است. البته تاکید می کند که به دلیل بیش از حد ساده بودن اینچنین به همسرش اعتماد کرد و تمام دارایی های خود را به او بخشید. ابوئه همچنین می گوید آدم هایی هم در اطراف او بوده اند که با مشاوره های غلط درباره مسائل مختلف زندگی او را سخت تر کرده اند.

یکی دیگر از دلایلی که ابوئه تا این حد در زندگی اش با مشکل مواجه شده این است که سطح تحصیلات بسیار پایینی دارد و همین باعث شده حساب و کتاب هیچ چیز در دستش نباشد.

ستاره سابق آرسنال حالا به تمام بازیکنان جوان اروپایی توصیه می کند اشتباهات مرگبار او را هرگز تکرار نکنند. او می گوید:«الان به گذشته نگاه می کنم و می گویم امانوئل تو چقدر ساده بودی… چرا به آینده فکر نکردی؟ لحاظت بسیار سختی داشتم. هر چه پول داشتم به همسرش بخشیدم. درترکیه هشت میلیون یورو درآمد داشتم. از این مبلغ هفت میلیون یورو را به همسرم دادم بدون اینکه مدرکی داشته باشم. اما دیگر هرگز رنگ پولم را ندیدم. »

ابوئه اکنون از اتوبوس برای رفتن به اینور و آنور استفاده می کند. می گوید طوری لباس می پوشد که هیچکس او را نشناسد. او گفت:«سخت ترین بخش ماجرا جایی است که من 12 ماه از فوتبال محروم هستم اما دوستانم را از تلویزیون می بینم که فوتبال بازی می کنند و این واقعا آزار دهنده است و چقدر دلم می خواهد جای آنها باشم. »

مانوئل اکنون در خانه یکی از دوستانش شب را سپری می کند. او برای اینکه مزاحم خانواده دوستانش نشود روی زمین می خوابد و صبح هم به سرعت خانه را ترک می کند. خیلی دردناک است که کریسمس دور از فرزندانش بود. او دراینباره نیز گفت:«قلبم شکسته است. آنها قبلا با من تماس می گرفتند اما مدت هاست هیچ تماسی از سوی فرزندانم نداشته ام. خیلی دردناک است که بدون آنها باشم.»
وی تاکید می کند:«به هر حال از خدا سپاسگذارم. من زندگی ام را دارم و البته نمی خواستم این اتفاقات برای من بیفتد. امیدوارم شرایطی که من دارم برای هیچکس تکرار نشود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا