خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازسازی منازل مسکونی مناطق زلزله زده کرمان تا پایان تیرماه

رئیس جمهور روحانی گفت : با توجه به حمایت دولت ،از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان پیمانکار پروژه قول گرفته ایم که ساخت و تحویل منازل مسکونی مناطق زلزله زده استان کرمان خرداد و تیرماه نهایی شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز جمعه در نشست خبری پایان سفر 2روزه خود در استان کرمان افزود: در منطقه زلزله زده استان کرمان مردم بسیار صبور و با ایمانی دیدیم که برخی در چادر و کانکس و برخی به شهر مراجعه کرده بودند .

دکتر روحانی با بیان این مطلب که در چهره همه صبر و استقامت و اطمینان و امیدواری را می شد دید که من خوشحال شدم ، تصریح کرد: به مردم قول دادیم در روستای گورک اسکان دائمی آنها تا پایان تیر سال آینده نهایی شود.

ایشان ادامه داد: بسیار خوشحالم که در این2 روز خدمت مردم استان کرمان بودیم و همواره مردم این استان دیار کریمان ، مهمان نواز و پر لطف و محبت هستند.

دکتر روحانی ضمن قدردانی از استقبال گرم مردم استان کرمان و شهرستان سیرجان و اجتماع باشکوه در ورزشگاه افزود: از همه آنهایی که در مسیر احیا و آبادانی و سازندگی کشور تلاش خود را ادامه می دهند تشکر می کنم.

رئیس جمهوری اظهار کرد: دلیل سفر به کرمان این بود که خدمت مردم زلزله زده برسیم و ضمن ابراز همدردی با آنان ، طرح هایی که آماده بهره برداری را افتتاح کنیم و طرح هایی که می توانست سرآغاز توسعه باشد را آغاز کنیم.

وی گفت: برای مردم کشور امیدوار و خوشحال کننده است بدانند با تلاش مردم کارآفرین کرمان دیروز و دیشب بیش از 10 هزار و 200 میلیارد تومان طرح و پرورژه در گل گهر افتتاح شد.

رئیس جمهوری ادامه داد: در سایر مناطقی که وزیران سفر کرده بودند نیز بیش از 900 مگاوات برق در استان کرمان افزوده شد و استان کرمان از این پس صادر کننده برق خواهد بود.

وی اضافه کرد: در زمینه آب و کشاورزی بیش از یکهزار و 700 طرح در بخش های مختلف کشاورزی افتتاح شد و این بیانگر تلاش و همت مردم استان است.

رئیس جمهوری گفت: طرح های بسیار مهمی هم عملیات اجرایی آنها آغاز و در مورد برخی طرح ها نیز به منظور ساماندهی بحث شد.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی راه آهن استان کرمان آغاز شد و قرار است تا پایان دولت تدبیر و امید این طرح بسیار مهم و ارزشمند اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهوری گفت: انتقال آب از جنوب به کرمان در سالهای آتی انجام می گیرد که امیدواریم آب به سیرجان و سد صفارود برسد و موجب تحول در صنعت استان و پاسداری از ذخایر آبی می شود.

**حضور و مشارکت مردم یک نیاز همیشگی است/کرمان تحرک بسیار خوبی در حوزه های مختلف دارد

رئیس جمهوری حضور و مشارکت مردم را یک نیاز همیشگی دانست و گفت: انتخابات به این معنا نیست که مردم به پای صندق آمده و فردی را انتخاب کرده و رها کنند بلکه باید نظرات، نقدها و مطالب خود را طرح کنند تا همه با هم این بار را به مقصد برسانیم.

حجت الاسلام روحانی افزود: به آینده بسیار امیدوار هستیم و مشکلات منطقه، کشور و مردم را می دانم و اگر متحد و امیدوار باشیم از این مشکلات می توانیم عبور کنیم و در 6 سال گذشته نیز از بسیاری از این مشکلات عبور کرده ایم .

وی خاطرنشان کرد: مصاف بخش های دولتی، خصوصی و خصولتی همیشگی است و باید از آنچه در اختیار بخش های دولتی و خصولتی است، بکاهیم.

رئیس جمهوری ادامه داد: در دیداری که اخیرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته ام تاکید شده که نیروهای مسلح نیز باید کارهای اقتصادی را به اهل آن واگذار کنند و یک اتفاق نظر دراین زمینه وجود دارد.

وی درباره مشکلات تامین کاغذ برای رسانه ها نیز گفت: موضوع کاغذ اخیرا دردولت بحث شد و وزیر ارشاد در حال پیگیری است.

*** حرکت بسیار خوب کرمان در مسیر توسعه

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود عنوان کرد: استان کرمان حرکت بسیار خوبی داشته و تحرک استان بسیار مطلوب بوده است و مدیریت این استان معتقد است که در سال آینده نیز ظرفیت افتتاح 10 هزار میلیارد تومان پروژه در این استان وجود دارد.

حجت الاسلام روحانی گفت: مشکلاتی در تامین مالی و گردش مالی وجود دارد و تمرکز برخی از این مسائل در مرکز کشور است که در این زمینه شفاف سازی بسیار مهم است.

وی افزود: دستور دادم ام که خرانه هر چه به هر کجا تخصیص می دهد انتشار دهند تا مردم بدانند.

وی خاطرنشان کرد: اصل جنب و جوشی که پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس ایجاد شد برای ما بسیار خوشحال کننده است زیرا پول مربوط به خزانه در حقیقت مربوط به مردم است ومردم باید بدانند این پول از کجا آمده و در کجا هزینه می شود.

وی ادامه داد:معتقدیم باید جلوی فساد و رانت را گرفته و مردم را در اجری طرح ها مشارکت بیشتری داد.

*** زلزله قابل پیش بینی نیست

رئیس جمهوری در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص امکانات لازم جهت هشدار زلزله نیز گفت: در مساله زلزله اینکه ما لرزه نگار، تاسیسات و مراکز مربوطه را داشته باشیم بسیار خوب و لازم است اما متاسفانه زلزله قابل پیش بینی نیست .

وی افزود: گسل های اصلی در مناطق مختلف مشخص شده است و همواره تاکید شده که ساخت و سازها از گسل ها فاصله داشته باشند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه باید ساختمان های خود را در برابر زلزله مقاوم کنیم، گفت: در بازدید اخیر مشاهده کردیم که ساختمان هایی که مقاوم سازی شده اند، هیچ آسیبی ندیده اند.

وی اظهار کرد: بسیاری از آموزش ها و فرهنگ برای مقاوم سازی در برابر زلزله وجود دارد و امروز خانه هایی ساخته می شود بهتر و مقاوم تر خواهد بود.

دکتر روحانی گفت: زلزله یک بار است اما هراس از آن همیشگی است و مقاوم سازی ساختمان ها و فرهنگسازی در بین مردم برای مقابله با این امور و وجود همه امکانات برای زمان های بروز حوادث و زمین لرزه ها باید همواره مد نظر باشد.

وی در ادامه پیرامون ریزگردها هم گفت: توفان های سیستان و بلوچستان در برخی اوقات استان کرمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و راه حل آن تثبیت شن های روان است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر می شد جازموریان احیا می شد خیلی عالی بود، گفت: تاکید می کنیم که در سال آینده در حوزه مالچ پاشی توجه ویزه ای شود و اعتبارات بیشتری واگذار شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی برنامه های عملیاتی و و واقعی برای افزایش اختیارات استانداران و کاهش بروکراسی گفت: همه ما باید به اصلاح امور کشور امیدوار باشیم و دست به دست هم دهیم تا کشور را بسازیم.

روحانی گفت: در دولت قبل 400 مورد از مواردی که نیاز به مجوز داشت را حذف کرده ایم اما معتقدیم بروکراسی پر پیچ وخمی داریم که باید برای رفع آن اقدام شود.

وی گفت: در استان کرمان به صورت پایلوت نسبت به واگذاری و تفویض اختیارات اقدام می کنیم و در این رابطه اصل کاهش بروکراسی اداری و اختیارات از پایتخت به مرکز استانها ضروری است و باید دنبال شود.

وی در خاتمه گفت :از مردم شهرستان هایی که در این سفر نتوانستم خدمت شان برسم عذرخواهی می کنم.

دومین سفر رئییس جمهوری به همراه هیات وزیران در دولت دوازدهم به استان کرمان رقم خورد که این سفر از روز پنجشنبه هفته گاری اغاز و تا امروز ادامه داشت .
در این سفر بیش از 20هزار میلیارد تومان طرح افتتاح و یا کلنگ زنی شد که درکشور منحصربه فرد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا