خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازداشت 34 کارگر معترض «نیشکر هفت تپه» تاکنون

امروز یکشنبه 15بهمن ماه در ادامه‌ی اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در هفته جاری، خبرها از بازداشت چند تن از کارگران معترض از سوی نیروهای پلیس مستقر در کارخانه حکایت دارد.

بازداشت کارگران در حالی صورت می‌گیرد که کارگران معترض خواستار پرداخت حقوق‌های معوقه‌ی خود هستند. یکی از کارگران هفت تپه که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌و‌گو با انصاف نیوز گفت: به علت پرداخت نشدن سه ماه دستمزد کارگران، اعتصاب کارگری نیشکر هفت تپه که از روز پنج‌شنبه مجدد شروع شده بود، وارد چهارمین روز خود شد.

او گفت که کارگران در محوطه‌ی شرکت دست به تجمع زده‌اند و تاکنون هیچ‌یک از مدیران، پاسخی به مطالبات آنها نداده‌اند؛ این درحالیست که اعتصاب و اعتراض حق هر کارگر است و هیچ کارگری نباید به علت اعتراض و اعتصاب بازداشت شود؛ این کارگران تنها بدنبال حقوق معوق خود هستند.

این کارگر نیشکر هفت تپه افزود: این کارگران هشت ماه پول بن و دستمزد آذرماه و دو پاداش بهره‌برداری را تاکنون دریافت نکرده‌اند. همچنین اکنون دستمزد مهرماه را هم به کارگران رسمی شرکت نداده‌اند.

کانال تلگرامی منسوب به کارگران خبر داده 34 کارگر اعتصابی شرکت نیشکر هفت تپه، امروز به علت اعتصابات کارگری بازداشت شدند و بر اساس گزارش‌های دریافتی، اسماعیل بخشی و کرامت پام از نمایندگان کارگران هم در جمع بازداشت‌شدگان بودند.


پیگیر بازداشت کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه هستم

یک نماینده اصولگرای عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به بازداشت تعدادی از کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه، از پیگیری موضوع ازطریق مسوولان منطقه خبر داد و گفت که بازداشت کارگران به خاطر اعتراض به وضع معیشتی جایی در نظام اسلامی ندارد.

سیدراضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به اخبار منتشر شده درمورد بازداشت تعدادی از کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه اعلام کرد: اخباری در رابطه با بازداشت این کارگران شنیدم و موضوع را از طریق مجموعه فرمانداری و دیگر مسوولان منطقه پیگیری کردم.

وی افزود: طبیعتا هر انسان عاقلی بازداشت کارگرانی را که به دنبال نان شب خود هستند، مردود می‌داند اما اگر کسی نظم محیط کار را برهم زده باشد یا با محوریت مسائل غیرمعیشتی دست به اغتشاش بزند، برخورد با آنها ناگزیر خواهد بود.

نماینده اصولگرای شوش در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این حال آنچه مسلم است نباید در دولت جمهوری اسلامی ایران کارگران به خاطر اعتراض به وضعیت معیشتی بازداشت شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره علت بازداشت این کارگران گفت: بازداشت این کارگران چه ازسوی دادستانی صورت گرفته باشد، چه از جانب شورای تامین و فرمانداری صرفا در راستای برقراری نظم و انضباط در منطقه بوده و اگر اعتراض‌ها به خاطر مطالبات معیشتی باشد، حتما به زودی مشکل بازداشت‌ها مرتفع خواهد شد.

وی افزود: طبیعتا بازداشت کارگران اگر نظم و امنیت را برهم نزده باشند و صرفا به خاطر وضع نامساعد معیشتی اعتراض کرده باشند، جایی در نظام اسلامی ندارد.

نوری در پایان با تاکید بر پیگیری این موضوع، گفت: درصورتی که برخوردی نادرست صورت گرفته باشد و کارگران به خاطر اعتراض به وضع معیشتی‌شان بازداشت شده باشند، به مسوولان تذکرهای لازم را خواهیم داد.

ادامه‌ی اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا