خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نیما اقلیما: فیلم‌نامه‌ی فیلم جدیدم آماده است

روزبه توکلی – انصاف نیوز: در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر نشست خبری فیلم «امیر» ساخته «نیما اقلیما» که اولین تجربه او بود، برگزار شد. چهره متفاوت «میلاد کی‌مرام» و انتقاد یکی از خبرنگاران از حواشی این نشست بود.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، نشست خبری فیلم «امیر» ساخته «نیما اقلیما» و با حضور عوامل این فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. نیما اقلیما، با تشکر از تلاش‌های میلاد کی‌مرام دراین پروژه، گفت: من این شانس را داشتم که سال پیش در پشت صحنه یک فیلم با میلاد کی‌مرام آشنا شدم. ما یک سال سخت را کنار هم گذراندیم، با هم فکر می‌کردیم و با هم دنبال اسپانسر گشتیم و میلاد در این یک سال به خاطر اقلیما هیچ پروژه‌ای را قبول نکرد.

این کارگردان درباره نگرانی از اکران عمومی این فیلم و استقبال مخاطب از آن، افزود: ما عادت کرده‌ایم که در یک فیلم مخاطب را به هیجان آورده و از این طریق پول به دست بیاوریم، اما در این فیلم ما تلاش کردیم مخاطب سمت دیگری از خودش را ببینند. ما سایه‌ای از یک مثلث عشقی یا خانواده پرتلاطم را ایجاد کردیم و می‌خواستیم که مخاطب را با تفکر و حس از سالن خارج کنیم.

او درباره هزینه تولید فیلم و نگاهش به گیشه گفت: فیلم را با هزینه بسیار کمی ساختیم، اما فروش فیلم برایمان مهم است. حرف من این است که ممکن است فیلم من درآمد پنج میلیاردی نداشته باشد، اما می‌تواند حداقل دو میلیارد فروش کند.

نیما اقلیما با خبر دادن از این که فیلمنامه فیلم جدیدش آماده است، گفت:‌ من همین جا اعلام می‌کنم که فیلمنامه فیلم بعدی من آماده است و نامش «شمال» است. قطعاً با همین تیم کار خواهم کرد و منتظر سرمایه‌گذار هستم. من با سینمای هنر و تجربه منافاتی ندارم.

او در پاسخ به انتقادی که از وجود بیش از حد سیگار در سکانس‌های این فیلم شد و خبرنگاری به طنز گفت «حتماً سرمایه گذار بیشتر هزینه را خرج سیگار کرده است»، توضیح داد: تلاشمان بر این بود که فیلمی ضد سیگار بسازیم، اما قطعاً برای گفتن این حرف باید سیگار را نشان می‌دادیم. فقط یک آدم سیگاری می‌داند که افراد چقدر درگیر آن می‌شوند و می‌خواستیم پیام دهیم که ترک آن سخت است، اما شدنی است.

سحر دولتشاهی بازیگر فیلم «امیر» نیز درباره علت پرکار بودن در جشنواره امسال و همچنین نقش خویش در این فیلم، گفت: اولین مواجهه من با فیلمنامه برایم بسیار هیجان‌انگیز بود و بازی کردن در نقش کسی که تعادل روحی ندارد برایم بسیار جالب بود. البته ترجیح می‌دادم در نقش بزرگ‌تر و اصلی‌تری بازی کنم ولی این سناریو را دوست داشتم. من قانونی برای انتخاب تعداد فیلم‌هایی که بازی می‌کنم ندارم ولی ترجیح می‌دهم سالی حداقل یک بار تئاتر بازی کنم. من برای این فیلم با چندین بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی صحبت کردم تا به ویژگی‌های این افراد پی ببرم.

میلاد کی مرام که با چهره‌ای متفاوت به کاخ جشنواره آمده بود درباره چهره اش این گونه توضیح داد: این چهره به خاطر گریمی است که در یک فیلم دارم.

در پایان این نشست خبری یکی از خبرنگاران در انتقاد به جو مثبت پرسش‌ها، گفت: وجود نقد برای سازندگان یک فیلم مثبت است، اما متأسفانه این شرایط در نشست‌ها وجود نداشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا