خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مواضع اعضای انجمن تهران در دیدار وزیر علوم

اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با دکتر منصور غلامی، وزیر علوم دیدار کردند. آنها در این دیدار به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزۀ دانشگاه پرداختند و خواستار پاسخ‌گویی مسوولان وزارت علوم نسبت به مشکلات پیش‌آمدۀ اخیر برای دانشجویان شدند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی، با اشاره به نقش آفرینی انجمن اسلامی در هشت دهۀ گذشته، از محقق نشدن شعار «دانشگاه امن» در دولت یازدهم و دوازدهم گلایه کرد. وی مشارکت دانشگاهیان و دانشجویان در تمامی بخش‌های ادارۀ دانشگاه را ضرروی خواند و درخواست خود را در باره‌ی ایجاد تشکل‌ها با عقاید مختلف، مطرح کرد.

وی محدودیت ایجاد تشکل‌های مختلف را منجر به مختل‌ شدن سایر نهادهای دانشجویی از جمله شوراهای صنفی دانست. وی امروز انجمن‌های اسلامی را در خط مقدم دفاع از جمهوریت نظام برشمرد. او همچنین عدم رعایت سازوکارهای رسمی در شوراهای فرهنگی را ناشی از نقص‌های آئین‌نامه‌ای برخواند و از اعلام آمادگی تشکل‌های دانشجویی برای اصلاح این آئین‌نامه‌ها خبر داد.

این فعال دانشجویی در ادامه از آمادگی دانشجویان برای تدوین پیش‌نویس لایحۀ «استقلال دانشگاه‌ها» خبر داد و همکاری مجلس و دولت را زمینه‌ساز استقلال یافتن دانشگاه دانست. وی گفت‌وگوی مستقیم بین دانشجویان و مسئولان را موجب بالندگی و رشد فضای دانشجویی و شنیده شدن دغدغه‌های دانشجویان از نزدیک دانست.

عضو دیگر شورای مرکزی انجمن اسلامی، با تشریح روند حوادث دی‌ماه تا امروز، آن را «امنیتی سازی مضاعف دانشگاه» توصیف کرد. وی از دستگیری ۴۹ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران و دریافت احکام قضایی توسط ۹ نفر از دانشجویان خبر داد.

وی با بیان برخی از عناوین اتهامی موجود در کیفر خواست این دانشجویان، آن را زنگ خطری برای دانشجویان و دانشگاه خواند که حتی حضور و فعالیت در تشکل‌ها نیز مصداق جرم تلقی شده است.

او از همکاری حراست دانشگاه و وزارت علوم با وزارت اطلاعات خبر داد و از عدم بررسی این موارد در خارج از دانشگاه را منجر به هزینه‌سازی برای دانشجویان و از بین رفتن استقلال دانشگاه دانست.

یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی، از روی‌کرد کلی دانشگاه‌ها و بی‌تفاوتی مسوولان دانشگاه نسبت به نشریات دانشجویی انتقاد کرد. وی نظارت پیش از چاپ توسط هیات نظارت بر نشریات و حراست، احضار دانشجویان به دلیل نوشتن مطالب در نشریات دانشجویی، کمبود و کاهش بودجۀ نشریات دانشجویی، نقص‌های آیین‌نامه‌ای را عامل رکود نشریات در دانشگاه‌ها برشمرد.

عضو هیات رئیسۀ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، افت کیفیت علمی در دانشگاه‌ها را از معضلات اصلی دانشگاه دانست و اکتفا به برخی آمارهای کمی را انحراف از واقعیت خواند.

وی از عدم شفافیت در مورد مسالۀ بورسیه‌ها انتقاد کرد و آن را موجب نگرانی اهالی علم و دانشگاه دانست. او از ایجاد فضای ناامیدی در دانشجویان به تبع وجود سهمیه‌های مختلف و متعدد خبر داد و پذیرش اساتید و هیات‌های علمی با روندهای غیرقانونی را موجب تضعیف نهاد علمی دانشگاه دانست.

در پایان یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی، از مانع‌تراشی در برگزاری برنامه‌های مجوزدار از سوی دانشگاه و برخوردهای متناقض در ارائۀ مجوز ورود میهمانان برنامه‌های دانشجویی گلایه کرد و آن را منجر به کاهش اثر گذاری انجمن‌های اسلامی در دانشگاه دانست. وی از شرایط بد رفاهی دانشجویان از جمله خوابگاه‌ها خبر داد و روی‌کرد سلبی در مقابله با آسیب‌های موجود در میان دانشجویان را ناکارآمد قلمداد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا