خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش معاون قوه قضاییه به اظهارات روحانی

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه در حاشیه مراسم تحلیف 245 کارآموز وکالت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به صحبت‌های اخیر رییس جمهور روحانی که گفته‌اند «بدانیم که با دادگاه و بگیر و ببند فساد به درستی از میان نمی رود. اگر می خواهیم فساد از میان رود باید همه چیز شفاف باشد» عملکرد دادگاه‌ها در این زمینه چگونه بوده است؟ آیا این صحبت‌ها را تایید می‌کنید؟ اظهار کرد: اصلا این دو موضوع مانع از یکدیگر نیستند و قابل جمع هستند.

به گزارش ایسنا معاون حقوقی قوه قضاییه عنوان کرد: قوه قضاییه هم با شفافیت موافق است و هم مبارزه با فساد را جدی می‌گیرد. این دو ربطی به هم ندارند ما هم موافق شفافیت هستیم هم به صورت جدی با فساد مبارزه خواهیم کرد و در این خصوص هیچ خط سیاسی، خط قرمز، جناح بندی و راست و چپ هم نداریم. با هر مفسدی هم برخورد خواهیم کرد.

وی در رابطه با دادگاه اخیری مربوط به مفاسد اقتصادی و حضور نوجوان 16 ساله به عنوان متهم در این دادگاه و اعتقاد بر رسیدگی به این پرونده در دادگاه اطفال، گفت: در قانون آیین دادرسی کیفری مقررات ویژه ای برای اطفال و نوجوانان تنظیم شده است. از جمله اینکه برای مثال هیچ زیر 18 ساله ای بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری در دادگاه انقلاب محاکمه نمی‌شود ولو اینکه جرم در صلاحیت دادگاه انقلاب باشد.

مصدق افزود: اجازه ای که از مقام معظم رهبری یا همان استجازه بر قانون حاکم است و اصلا مصلحت نیست به خاطر سن 17 ساله و 19 ساله تفکیک شوند و 17 ساله جای دیگر و 19 ساله در شعب ویژه رسیدگی شود. این خلاف قانون هم نیست زیرا مقام معظم رهبری در رابطه با رسیدگی توام و یکجا اجازه داده‌اند.

معاون حقوقی قوه قضاییه در رابطه با سامانه تنقیح قوانین نیز تصریح کرد: به شدت در حال انجام است و این کار چند ماه نیست. ما 3 نماینده خود را معرفی کردیم. خانم جنیدی هم 3 نماینده و دکتر میرمحمد صادقی هم معرفی کردند و این 9 نفر مستمر جلسه دارند ما نیز نظارت می کنیم ان شاءالله نتایج خوبی حاصل شود. 100 درصد نتیجه خوب خواهد بود اما این‌که انتظار داشته باید 6 ماه دیگر قوانین منقح شود این چنین نیست. این یک کار اساسی و کلانی است که اگر در مدت 5 سال اتفاق بیافتد خیلی مبارک است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا