خرید تور تابستان

رتبه دوم رودسر در بخش جانباختگان حوادث جاده‌ای

رئیس پلیس راه گیلان با تاکید بر اینکه از نظر افزایش کشته‌ها رودسر یکی از شهرستان‌های قرمز استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا جلسه شورای ترافیک با حضور مدیران شهرستانی و استانی برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راه گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در حاشیه شورای ترافیک شهرستان رودسر اظهار کرد: شهرستان رودسر در بخش جانباختگان حوادث جاده‌ای رتبه دوم را بین شهرستان‌های استان را داراست.

سرهنگ جاور صفاری با تاکید بر اینکه از نظر افزایش کشته‎ها رودسر یکی از شهرستان‌های قرمز استان محسوب میشود، تصریح کرد: در همین راستا جلسه شورای ترافیک با حضور مدیران شهرستانی و استانی برگزار شد.

صفاری گفت: رصد تصاویر تصادفات و اتخاذ راهکار‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ییشگیری از تصادفات در دوماه باقی مانده از ۱۴۰۲ یکی از نکاتی بود که در جلسه شورای ترافیک شهرستان رودسر مطرح شد.

او ادامه داد: چون در فصل زمستان هستیم، پلیس راه استان طرح زمستانی را آغاز کرده و تا ۲۰ اسفند ماه جریان خواهد داشت، در این طرح بر کنترل تجهیزات زمستانی علی الخصوص بر زنجیرچرخ تمرکز زیادی خواهیم داشت.

رئیس پلیس راه گیلان بیان کرد: در چند روز گذشته در محور‌های ییلاقی شاهد بارش برف بودیم و تقریبا حدود ۵۸ تیم از تیم‌های پلیس راه در محور‌های جنوبی و ییلاقی و کوهستانی استان حضور دارند.

صفاری در ادامه گفت: در چند محور گردنه‌های برفگیر استان از جمله محور اسالم به خلخال، پونل به خلخال و محور رحیم آباد به سمت اشکورات، همکاران به صورت شبانه روزی حضور دارند و برای ایمنی تردد هم وطنان عزیز و کنترل تجهیزات زمستانی با جدیت به انجام وظیفه خواهند پرداخت.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه حدود ۴۳ درصد از علل وقوع تصادفات‌عدم توجه به جلو است، افزود: ۱۵ درصد علل تصادفات نیز به دلیل تخطی از سرعت است.

او تاکید کرد: از هموطنان تقاضا دارم تا از رفتارهای پرخطر به ویژه سرعت‌های غیرمجاز که عامل اصلی بروز حوادث است جدا خودداری کنند و برای تردد در محور‌های ییلاقی و کوهستانی استان در فصل زمستان حتما قبل از حرکت از وضعیت جاده‌ها اطلاع حاصل کنند و الزاما باید زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه خود داشته باشند.

صفاری با بیان اینکه در استان گیلان ۶۰ درصد از جانباختگان موتورسیکلت سواران و عابرین پیاده هستند، افزود: نکته بسیار حساس و مورد تاکید این است که موتورسواران جوان از کلاه ایمنی حین موتور سواری حتما استفاده کنند.

صفاری گفت: طرح نوروزی را در پیشرو خواهیم داشت و نسبت به سال قبل، تقریبا ۱۶ میلیون دستگاه خودرو وارد استان شده است که حدود ۳درصد شاهد افزایش ورود خودرو هستیم.

رئیس پلیس راه گیلان اعلام کرد: در هفت ماه گذشته گیلان بعد از استان‌های قزوین و سمنان رتبه سوم را در آمار کاهش جانباختگان تصادفات استان را داشته ایم.

صفاری با بیان اینکه تعداد کشته‌ها در گیلان هنوز بالاست، افزود: باید تلاش بکنیم که این آمار کاهش پیدا بکند و همه اینها نیازمند تلاش جمعی برای رعایت قوانین رانندگی است.

صفاری در خصوص نصب دوربین‌های راهنمایی و رانندگی در استان به دیارمیرزا گفت: تا کنون حدود ۷۰ سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان داریم و ۲۱سامانه نظارت تصویری داریم که حجم ترافیک را به ما نشان می‌دهد و تقریبا ۱۵ سامانه برای مکان‌های جدید، جانمایی شده است که امیدوار هستیم هرچه سریعتر این دوربین‌ها نصب بشوند تا برای طرح نوروزی آماده بشویم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا