خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند نکته که باید برای ویلموتس ترجمه کنید!

عصر ایران نوشت: مارک ویلموتس رسماً سرمربی تیم‌ملی ایران شد. هنوز امضای پای قراردادش خشک نشده که کسانی در شبکه‌های مجازی علیه او موضع گرفتند و معتقدند ضعیف و ناتوان است. استقبال دلگرم‌کننده‌ای نیست اما برایش آرزوی موفقیت می‌کنیم. اگر کسی به او دسترسی دارد این ۱۵ نکته را برایش ترجمه کند:

۱- هیچکس از نیمکت تیم‌ملی ایران بزرگ‌تر نیست. این جایگاه برای همه ایرانیان ارزشمند است. به آن اعتبار ببخشید و یادتان بماند که مردان بزرگی روی این نیمکت نشسته‌اند و مورد نقد قرار گرفته‌اند. این جایگاه را کوچک نکنید.

۲- این فوتبال نیم‌بند را مدیون کسانی هستیم که در همه این سال‌ها آن را روی دوش گرفته‌اند، از میان یک جنگ خانمانسوز گذر داده‌اند، در زمین‌های خاکی بازیکن ساخته‌اند، با بی‌پولی، نداری، دست‌خالی و بی قرارداد و منت ساخته‌اند و نگذاشته‌اند چراغش خاموش شود. پیشکسوتان ما برایمان مهم هستند. ممکن است زیدان، پله، مارادونا و پلاتینی نباشند اما برای ما مهم هستند. احترام آنها را لطفاً حفظ کنید.

۳- ما شما را با کارلوس کی‌روش مقایسه می‌کنیم. تا آخرین لحظه‌ای که ایران هستید هر رفتارتان با او مقایسه می‌شود. از مشاوران‌تان کمک بگیرید و بپرسید مردم چه نکات مثبت رفتاری او را تحسین می‌کردند و از کدام برخوردهایش دل‌چرکین بودند.

۴- اینجا بلژیک و اروپا نیست. ما کشوری قرار گرفته در خاورمیانه‌ای هستیم که سال‌هاست بوی نفت، باروت و خون می‌دهد. در چند کیلومتری مرزهای ما آدم را در قفس آتش زدند و شلوار پای الاغ کردند، محتاج تعریف کسی نیستیم اما تحقیرمان نکنید. نه وقتی ایران هستید و نه وقتی قراردادتان تمام شد.

۵- ما به افتخار نیاز داریم. رنکینگ‌های روی کاغذ را بایگانی کنید، به ما کمک کنید جام بگیریم. خیلی وقت است کاپیتان یک تیم فوتبال ایران روی سکوی قهرمانی نایستاده است. ما اندازه کافی در رنکینگ فیفا بالا رفته‌ایم و دست‌مان از افتخار خالی مانده است.

۶- حتماً در مذاکرات متوجه شده‌اید که ما مدیران فوق‌العاده‌ای نداریم، امکانات‌مان هم خیلی درخشان نیست، فیلم بازی‌های لیگ برتر و تیم‌ملی را حتماً دیده‌اید، شما با چشم باز این کشور را برای مربیگری انتخاب کرده‌اید، سخت کار کنید و بهانه نیاورید. ما خودمان امپراتورهای بهانه‌ایم.

۷- بیشتر ما یا عاشقیم یا فارغ. بعد از یک پیروزی شما را تا سر حد اسطوره قرن تا عرش بالا می‌بریم، بعد از یک شکست به فرش می‌ساییم. این را از وینفرید شفر بپرسید بهتر برایتان توضیح می‌دهد. اما هیچکدام را جدی نگیرید. «چیزی ته دلمان نیست». این را زیاد می‌گوئیم!

۸- از همین امروز سعی کنید «فارسی» یاد بگیرید. به کارتان می‌آید. اگر لازم بود بگویید حتی یک کلمه بلد نیستید اما شما یاد بگیرید و به روی خودتان نیاورید!

۹- مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌تان را به یک کاربلد بسپارید. هر لایک شما با ذره‌بین بررسی می‌شود. مواظب باشید چه کسانی را لایک می‌کنید. از خواننده و بازیگر گرفته تا پست‌های علی کریمی و فرهاد مجیدی. یک لایک اشتباه، یک عمر پشیمانی!

۱۰- برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی شتاب نکنید. خوشبختانه یک برنامه تلویزیونی صریح به نام ۹۰ داشتیم که متوقف شد و خطر چندانی شما را تهدید نمی‌کند اما شما سرمربی تیم ملی هستید و به هر دعوتی لبیک نگویید، از بانک تا آب میوه احتمالاً سراغ شما می‌آیند، لطفاً روی تیم ملی فوتبال تمرکز کنید.

۱۱- مراقب استفاده از انگشتان‌تان باشید. ۶ و ۴ تنها دو عدد نیستند. استفاده غلط و نابجا از آنها می‌تواند دودمانتان را بر باد بدهد! به سرزمین قصه‌های هزار و یک شب خوش آمدید!

۱۲- روی دُم‌های باریک پا نگذارید. اینجا همیشه یک دُم باریک به یک دُم کلفت وصل است، هیچکس را دست کم نگیرید، یک ایرانی را تهدید نکنید و در مورد مسائل غیر فوتبالی کمتر حرف بزنید. سفارت بلژیک دیوارهایش خیلی بلند نیست!

۱۳- یادتان نرود هر موفقیتی نتیجه درخشش ذاتی استعدادهای ناب ماست و هر مربی دیگری هم بود ما موفق می‌شدیم اما شکست‌ها حتماً تقصیر شماست چون ما هیچوقت شکست نمی‌خوریم و چیزی از ارزش‌هایمان کم نمی‌شود!

۱۴- «چهار چیز است که باید نسبت به آن بدگمان باشید: اسب، شب، رودخانه و جنگل». این ضرب‌المثل بلژیکی را حتماً شنیده‌اید. اینجا چهار چیز هست که باید نسبت به آنها خوش‌گمان باشید: مهربانی مردم، غذای ایرانی، وعده و رانندگی ما.

۱۵- به ایران خوش آمدید. این یک سفر تازه در یک سرزمین باستانی و افسانه‌ای است. تصویرهای ساختگی و سیاه از ایران را فراموش کنید. همان طور که دیدید ما در خیابان‌هایمان شتر نداریم، زنان و مردان‌مان خوش‌پوش و خوش‌مشرب هستند و قدر کسی که برایشان بجنگد را می‌دانند. کنارتان می‌مانیم، محترم و موفق کنارمان بمانید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا