خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع قالیباف از جوانان مهاجم به سفارت عربستان

«در جلسه‌ای با موضوع بررسی امنیت ملى در باره‌ی ماجراى حمله سفارت عربستان، مواضع تندی از طرف برخی اعضا نسبت به عاملان آن مطرح شد که دفاع محمدباقر قالیباف از جوانان حاضر در آن را در پی داشت»!

این بخشی از خبری به نقل از «منابع آگاه» در شبکه‌های اجتماعی است که پیگیری خبرنگار انصاف نیوز آن را تایید کرده و بر مبنای آن، قالیباف در آن جلسه ضمن نادرست دانستن ماجرای سفارت عربستان، می‌خواهد که آنها را افراطی نخوانند و «به نوع برخورد با این جوانان از سوى دولت و رسانه‌هاى زنجیره‌اى حامى دولت» توجه کنند.

سردار شهردار قالیباف در همین باره از این جوانان به عنوان «نیروهاى ارزشى» یاد کرده که به گفته‌ی او «در غائله‌هایی از قبیل فتنه‌ی سال ٨٨ با از خود گذشتگى در وسط میدان حضور داشته‌اند و جانانه از انقلاب و نظام مقدس جمهورى اسلامى دفاع کرده‌اند».

سابقه ی خبر

حسن کردمیهن، عامل اصلی ماجرای حمله به سفارت عربستان و به آتش کشیدن آن، چند روز پیش در حالی که در خارج کشور – احتمالا سوریه – حضور داشت، به کشور فراخوانده و بازداشت شد. [لینک]

وی از نیروهای نزدیک به ستادهای تبلیغاتی و حامیان قالیباف بود که پس از انتشار خبر بازداشت او، عکس‌هایش در کنار قالیباف در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب فراوان پیدا کرد. [لینک]

کردمیهن بعد از حمله به سفارت عربستان از آن در سخنانی به شدت دفاع کرده بود؛ کاری که کمتر به صورت علنی از طرف دیگر نیروهای نزدیک به آن جریان سیاسی اتفاق افتاده بود. [لینک]

انتشار طرحی گرافیکی بر روی جلد مجله‌ی همشهری جوان، برگرفته از عکسی که یکی از تجمع کنندگان در مقابل سفارت در حال سلفی گرفتن با نیروهای انتظامی است، پس از بازداشت کردمیهن و ارتباط او با شهردار تهران، معنادار شد.

همچنین به نظر می‌رسد تغییر نام یک شبه‌ی خیابانی به نام شیخ نمر در تهران که توسط همین جریان نصب شد و بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای پیدا کرد و موجب اعتراض وزارت خارجه نیز قرار گرفت، می‌تواند در همین راستا ارزیابی شود.

kordmihan 6

kordmihan 4

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جریانات تند رو و ساختار تشکیلاتی آنها و پشتیبانی بعضی از سران از آنها و بالعکس رو بعد از این همه سال تجربه با آنها برای ملت ایران مثل روز روشن است . امیدواریم همه چیز قانونمند شود و این آقایون جوابگو باشند. آقای قالیباف بااین طرز فکر و حامیان این چنینی میخواست ریس جمهور هم بشود خدا عاقب و آخرت ما را بخیر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا