خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به رقابت «کیمیا» و «ناهید» در المپیک

واکنش‌های توییتری به رقابت کیمیا علیزاده و ناهید کیانی در المپیک توکیو و نوع انعکاس این مسابقه در صدا‌وسیما را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

محمدحسین کریمی‌پور: ‏‎کیمیا پس از پیروزی بر هموطنش، شادمانی نکرد و با غمی آشکار، ناهید و مربی ایران را در آغوش گرفت. شادی را گذاشت برای شکستن حریف انگلیسی! من اقدام او به پناهندگی را نمی پسندم. اما این ادب پهلوانیش را دوست دارم. حضور پر تعداد قهرمانان ایرانی زیر پرچم غریبه، شکست معنویِ حکمرانی ماست!

هدی هاشمی: ‏لحظه پايان مسابقه كه  کیمیا علیزاده دوست و رفيقش ‎ناهید کیانی رو بغل ميكنه و اصلا هم خوشحالى نميكنه….نگاه كيميا پر از غمه…
اى كاش وطن براى همه بود…

مهرزاد دانش: ‏تماشای مواجهه ناهید کیانی و کیمیا علیزاده همین‌طوری‌اش برای ده‌ها میلیون ایرانی بسی غم‌انگیز بود. آن نابخردی که تشخیص داده بود نامی از او نبرند و پایان مسایقه را حذف کنند، مثلا گمان داشت این غم را بپوشاند؟
برعکس، عصبیت هم بر آن افزود.

احسان کرمی: ‏در المپيك يك دختر ايرانى با يك دختر ايرانى مسابقه ميدهد و ما از قبل از مسابقه غصه داريم و ميدانيم هر كدام برنده شوند باز هم غصه خواهيم خورد…
ما چه احوالاتى را كه تجربه نكرده ايم…

سیاوش صفاریان‌پور: ‏وقت گيجى! اين غم انگيزترين سكانس فيلمى است كه همه ما بازيگر آن هستيم! بازى بى برنده! نه ميخواهم در اين فيلم بازى كنم نه تماشاچى.

سهیل جان‌نثاری: ‏عده خوبی از عزیزانی که سر  بازی نکردن ورزشکاران مختلف با اسراییلی‌ها معتقدن «ورزش سیاسی نیست» الان مخالف مدال طلای فروغی، شادمان از پیروزی علیزاده جلوی کیانی، و امیدوار به شکست همه کشتی‌گیران ایرانن.

میرجواد بیات: ‏‎کیمیا علیزاده اگر برای ملت ایران به میدان می‌رفت، برایش یقه چاک می‌کردیم، از آزادی پوشش گرفته تا حق مبارزه با نماینده اسراییل، رسیدگی مادی و معنوی به او دفاع می‌کردیم.
هر آنچه ظلم به او بود به ناهید کیانی هم بود.
کار کیمیا خیانت به یک ملت است.

کیان: ‏صحنه بغل‌کردن این دو تا خانم اشک تو چشم آدم جمع می‌کنه. بیچاره ناهید و کیمیا که هر کس به نحوی اونا رو تجلی ایدئولوژی خودش می‌بینه؛ انگار نه انگار که دو تا ورزشکار حرفه‌ای‌اند و برای خودشون هویت و شخصیتی دارند. ‏تنها چیزی هم که برای کسی اهمیت نداشت، خود مسابقه بود. عین کفتار از دو طرف نشسته بودند که نتیجه این مسابقه رو یه جور به نفع خودشون مصادره کنند. ‏به نظرم یه چیزایی باید خط قرمز باشه؛ اخلاق، هنر، محیط زیست، ورزش، برابری جنسیت و نژاد و به طور کلی هر آن چه که در مورد انسانیته. به این صورت که حتی همفکر سیاسی ما هم خواست به این حریم‌ها تجاوز کنه، محکم وایسیم و بزنیم تو دهنش. سیاست امری است متأخر و مابعد انسانیت.

زینب کریمیان: ‏ما شکیبا بودیم.
و این است آن کلامی که ما را به تمامی وصف می‌تواند کرد.

  • احمد شاملو
    .
    کیمیا علیزاده درخشید، ناهید کیانی و مربی قدیمی اش را بغل کرد، صدا و سیما سانسور کرد.. عقده‌ای ها

ولگرد: ‏‎کیمیا علیزاده که با ‎ناهید کیانی مسابقه داره، اصلا نتونسته سهمیه المپیک بگیره حتی! و به اصرار کمیته المپیک اسمش جزو تیم پناهندگان المپیک قرار گرفته و بازی اولش هم گذاشتن جلوی یک ایرانی!
بعد هم میگن ورزش سیاسی نیست!

نیلوفر حامدی: ‏صداوسیمای بخیلی که جز نفرت‌پراکنی در این سه راند کاری نکرده بود، طاقت نیاورد و به محض شنیدن سوت پایان، تصویر را قطع کرد. اما ما دیدیدم که کیمیا به سمت ناهید رفت تا او را در آغوش بگیرد. ای دشمنان هرنوع زیبایی و مهر.

سیدحمید علیزاده: ‏‎ناهید کیانی باخت، فدای سرش
ایشالا المپیک بعدی مدال می‌گیره
ولی اگه کیمیا علیزاده این المپیک طلا هم بگیره کسی خوشحال نمیشه، هیشکی نمک نشناس‌ها رو دوست نداره

مهسا سلطانی: ‏وطن یعنی نباید همه این اتفاق‌ها می‌افتاد…

مهردخت: ‏تقابل ‎کیمیا علیزاده و ‎ناهید کیانی از سیاسی ترین و کثیف ترین بازی های کمیته ملی المپیک بود ولی دیگه مهم نیست، وقتی وطن داری ولو ببازی جات تو آغوششه

مصطفی تاجزاده: ‏«کیمیا ‎علیزاده»ی ایرانی، عضو تیم تکواندوی پناهجویان، «ناهید ‎کیانی» عضو تیم ملی ایران را شکست داد. سیاست‌های غلط ورزشکاران و مردم ما را دو شقه کرده؛ گروهی خوشحال و دسته‌ای ناراحت‌اند. رویکرد ‎طالبانی باید تغییر کند تا جامعه دوقطبی نشود و نخبگان ‎وطن را ترک نکنند.

احسان آقاجانی: ‏هر دوتا تون خواهر من و قهرمان کشور هستید.
هر کدام ببرید عزیز هستید✌️

محمدصادق عابدینی: ‏گزارشگر ‎صداوسیما در زمان گزارش مسابقه ‎کیمیا علیزاده و ‎ناهید کیانی تلاش کرد نامی از علیزاده به زبان نیاورد!
این شیوه برخورد آشنا است، فکر می کنند اگر اسم چیزی را نیاورند یا ‎فیلتر کنند همه چیز درست می شود.

امیرحسن: ‏به نظرم مسابقه تکواندوی کیمیا علیزاده و ناهید کیانی تلخ‌ترین رویداد ورزشی امسال در جهانه.

حسین معصومی: ‏گویا شاملو معتقد بوده تصنیف ای ایران خوب نیست، چرا که خاک را بیش از آدمی ارج می نهد.بزرگوارانی که ادعا دارید،نگران تجزیه ‎ایران هستید.چرا پیراهن نمی درید؟ تجزیه ایران همین بود که دید.ایران در برابر ایران،‎کیمیا علیزاده در برابر ‎ناهید کیانی. چرا علیه تجزیه طلبان نمی نویسید؟

تارا سپهری‌فر: ‏آرزوی من روزیه که ناهید کیانی و کیمیا علیزاده دوباره یه تیم باشند هرآنچه که فکر میکنند، هر آنچه که میپوشند.

صادق زیباکلام: ‏از دخترم‌ سارا که در روزگار نوجوانی اش مسئول بسیج خواهران دانشگاهش(دهه هشتاد)بود پرسیدم دوست داشتی کیمیاعلیزاده پیروز میشد یا ناهید کیانی؟ بی درنگ پاسخ داد کیمیا.گفتم آب،خاک، پرچم سه رنگ ایران برات مهم نبود؟ گفت از آنها مهم تر برام شخصیت و حریت یک زن در جامعه مردسالار ایران بود.

زُها: ‏مهم نیست نتیجه بازی چی میشه،‌ هردوی شما برنده اید . بازنده اونیه که شمارو مقابل هم قرار داده

امجد عبدی: ‏بازنده اصلی مسابقه بین کیمیا علیزاده و ناهید کیانی بدون شک بیژن خراسانی، گزارشگر […] صداوسیما بود که از فرصتی برای ابراز ارادت و چاپلوسی خالصانه با هدف تخریب علیزاده استفاده کرد.

حواس_پرت: ‏حذف ناهید کیانی و تماشای رقابت او با کیمیا علیزاده واقعا تلخ بود
اما گزارش صداوسیما و هجمه علیه علیزاده مشمئزکننده بود! هر چه باشد علیزاده روزی نماینده‌ی ایران بوده
مساله مهاجرت را نمیتوان با ناسزا گویی حل کرد
اگر فدراسیون تکواندو عملکرد مناسبی داشت اینقدر مهاجرت نداشتیم…

سارا: ‏این بازی برنده نداشت اما یک بازنده بزرگ داشت!
همه شماهایی که دارید یه کاری می‌کنید همه به رفتن فکر کنند، لعنت به همتون!!
شما برنده این بازی رو ببینید این تصویر یک برنده‌است؟

‎مرضیه: من بیشتر از خوشحالی و یا ناراحتی تو صورت کیمیا علیزاده، به ترس و اضطراب صورت ناهید کیانی و مربیش نگاه کردم وقتی علیزاده میخواست بغلشون کنه.
انگار تاکید شده بود صمیمی نباشن و نگاهش نکنن.

حسین نقاشی: ‏به کشورهای تیم پناهندگان ‎المپیک توجه کنید؛ سوریه، اریتره، سودان، کنگو، عراق و…
کشورهایی باسالها نزاع داخلی،فقر گسترده و بی‌سامانی حکومتی
چه کرده‌اید که نام ‎ایران ما باید در این میان باشد!؟
‎کیمیا علیزاده ما در مقابل ناهید کیانی ما باشد!؟اینها
نبود اگر«ایران برای همه ایرانیان»بود.

ناظم‌الدیوان: ‏اون ارزشی که داره به ‎کیمیا علیزاده فحش می‌ده تکلیفش معلومه همیشه باید یه دشمن داشته باشن بدبختا
اما براندازی که به ‎ناهید کیانی فحش می‌ده و طرفدار کیمیا شده تا دیروز که کیمیا ایران بود فحش نثارش می‌کرد و فردای روزم اگه کیانی بره انگار نه انگار حرفای دیروزش می‌شه و می‌شه طرفدارش!

متین: ‏مسابقه تکواندو بین ‎کیمیا علیزاده و ‎ناهید کیانی تموم شد و کیمیا برد.
من نمیدونستم مربی تیم تکواندوی پناهنده‌ها هم ایرانیه. تو تمام مسابقه صدای مربی‌ها شنیده میشد که به زبون فارسی داد میزدن “آفرین” یا “حمله کن” یا… خیلی حس عجیبی بود دیدن ایران در مقابل ایران تو المپیک

رامتین جباری: ‏کیمیا ۱۸، ناهید ۹، ورزش ایران صفر

عرفان: ‏گزارشگر مسابقه تکواندوی ‎کیمیا علیزاده و ناهید کیانی کم مونده بود بگه:
ناهید کیانی با ضربه پای راست از بعضیا امتیاز گرفت😒

مهدی ملکی: ‏تصویری که تلویزیون حاضر به پخش آن نشد…
ناهید کیانی و کیمیا علیزاده پس از پایان بازی در آغوش هم. هم‌تیمی‌ها و دوستان سابق، امروز برابر هم قرار گرفتند. علیزاده پس از پیروزی، مربی ایران را هم در آغوش گرفت و البته خوشحالی نکرد.

زمان‌آبادی: ‏گاهی هم تقدیرمون این می‌شه که
همه ایرانی‌ها باید دعا کنن تا کیمیاعلیزاده‌ی ایرانی بره فینال تا ناهید کیانی ایرانی حذف نشه!

فرشاد: ‏نه کیمیا برد نه ناهید
ما همگی باختیم…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا