خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حملات علیه موسویان در آمریکا و رسانه‌های فارسی خارج کشور

نشریه دست راستی و صهیونیستی فریبکن آمریکا طی گزارشی دعوت “فرماندهی استراتژیک آمریکا” از موسویان برای سخنرانی در نشست سالیانه این نیرو را به باد انتقاد گرفت. همزمان برخی رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور ازجمله بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال گزارشی‌هایی را علیه حضور موسویان منتشر کردند.

بی‌بی‌سی

واکنش‌هایی در توییتر به بی‌بی‌سی:

قیس قریشی: صدای ما را از “تیرانا”، نه ببخشید از لندن می‌شنوید! از بی بی سی هم‌ میشه سیمای آزادی ساخت …

مهدی جامی: بی بی سی نقش کاسه داغ تر از آش را بازی می کند: پنتاگون طرف را دعوت کرده بی بی از ناراحتی منتقدان گزارش می کند!

حسین درخشان: بی‌بی‌سی فارسی رسما شده کیهان شریعتمداری!

سید محمد صحفی: حسین موسویان مگر چه گفته که موجب خشم و اعتراض انگلیس و اسرائیل شده؟ جز اینکه به رهبران آمریکا هشدار داده: سیاست تشدید خصومت با جمهوری اسلامی راه به جایی نخواهد برد. #ایران_آمریکا


گزارش فریبکن

روزنامه‌ی فریبکن نوشت: «موسویان در سخنرانی خود با ارائه لیستی از سیاستهای آمریکا علیه ایران، این سیاستها را غیرمنطقی و تجاوزکارانه خواند. موسویان خروج ترامپ از برجام را یک فاجعه خواند و گفت ایران به تعهداتش عمل کرد اما آمریکا زیر تعهداتش زد. موسویان همچنین از ترامپ بخاطر قتل قاسم سلیمانی انتقاد کرد».

آقای جیم بانکز عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا در مصاحبه با فریبکن گفت: “کمکهای موسویان منجر به دسترسی رژیم ایران به سلاح هسته ای شد تا امرروز بتواند آمریکا راتهدید کند و متحدین آمریکا را هم تهدید به نابودی کند”.

خانم گابریله نورونها مشاور قبلی وزارت امورخارجه آمریکا درامور ایران نیز به فری بیکن گفت: “دعوت از موسویان بعنوان سفیر سابق ایران برای سخنرانی دراجلاس فرماندهی استراتژیک آمریکا یک حماقت غیر قابل تصور است. کنگره آمریکا باید پروسه تحقیق و تفحص درمورد دعوت و سخنرانی موسویان درفرماندهی استراتژیک آمریکا را آغاز کند”.

علیرضا نادر تحلیلگر ارشد در موسسه رند در واشینگتن گفت که دعوت ازموسویان به فرماندهی استراتژیک آمریکا بسیار خطرناک است چون زمینه ساز دسترسی او را به عالیترین مقامات نظامی آمریکا فراهم میکند.

نشریه فری بیکن به حضور موسویان درمراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی اشاره و او را متهم به حمایت از ترور مسئولین آمریکایی میکند. این نشریه درپایان گزارش خود نیز به دعوت دانشگاه پرینستون از رابرت مالی نماینده قبلی آمریکا درمذاکرات هسته ای با ایران را مورد انتقاد قرار داده است.

موضع کیهان لندن

همچنین روزنامه کیهان لندن نیز با انتقاد از سخنرانی موسویان درفرماندهی استراتژیک آمریکا نوشت:

کمتر از یک ماه بعد از برکناری رابرت مالی مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا به دلایل امنیتی از جمله «ارتباط با مشاوران ایرانی» و «لو رفتن اسناد حساس وزارت خارجه آمریکا» که روزنامه «تهران تایمز» (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) اخیراً در چند نوبت اسنادی از آن را منتشر کرده، جریان‌هایی از تهران تا واشنگتن تلاش می‌کنند بار دیگر با عَلَم کردن افرادی مثل حسین موسویان…. با تحریف ماهرانه و حرفه‌ای واقعیت‌ها دلیل‌ و برهان می‌آفرینند و به اسم «امنیت و صلح پایدار در منطقه» و «منافع مشترک» و «کاهش خطر جنگ» در رسانه‌ها و سمینارها سعی میکنند تا به قول محمد جواد ظریف وزیر دو دولت حسن روحانی، مشکلات ایران را «علاج» کنند.

محسن سازگارا در ایران اینترنشنال

محسن سازگارا از ایرانیهای طرفدار تحریم و جنگ علیه ایران نیز هم در مصاحبه با ایران اینترنشنال با انتقاد از دعوت فرماندهی استراتژیک آمریکا از موسویان برای سخنرانی درنشست سالانه این اجلاس گفت: موسویان از طرفداران هاشمی رفسنجانی و قاسم سلیمانی بود.

سال گذشته نیز لابی صهیونیستی “اتحاد علیه ایران هسته ای” طی نامه ای به رئیس دانشگاه پرینستون خواستار اخراج موسویان از این دانشگاه شد. در دوره ترامپ هم عده ای از مخالفین ایران طی نامه سرگشاده ای که در نیویورک پست منتشر شد، از دادستان آمریکا خواستند که موسویان را از این کشور اخراج کنند. سازمان منافقین خلق هم در دوره اوباما طی نامه ای سرگشاده به اوباما، خواستار اخراج موسویان از آمریکا شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا