خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رد صلاحیت سه نامزد مهم ریاست فدراسیون فوتبال ؛ تاج تایید شد

رد صلاحیت سه نامزد مهم ریاست فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی کمیته بدوی فدراسیون فوتبال است که بر طبق آن آشتیانی ، اسدی و آخوندی از حضور در انتخابات محرومند.

به گزارش انصاف ورزشی، برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در 8 شهریور 1401 آن هم به دلیل عزل عزیزی خادم، تبدیل به محل دعوا و تفسیرهای متفاوت از اساسنامه فدراسیون فوتبال شده است و حالا کمیته بدوی سه نفر از نامزدها مهم ریاست فدراسیون فوتبال یعنی امیررضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی عضو شورای شهر را به دلیل نداشتن فرم پیشنهادی لازم اعضای مجمع و معرفی نکردن نواب رییس رد صلاحیت کرده است.

اما این قید از نظر برخی از نامزدها از جمله این سه نفر خلاف اساسنامه است و آن ها معتقدند قید تاییدیه‌ی 5 تن از اعظای مجمع برای حضور در انتخابات مطابق اساسنامه نیست و این در حالی است که فدراسیون فوتبال روند انتخابات را کاملا مطابق اساسنامه می‌داند.

در این میان قطع به یقین این نامزدها به کمیته استیناف شکایت خواهند کرد موضوعی که واعظ رسما آن را تایید کرد؛ با این تفاسیر باید گفت این ماجرا همچنان ادامه خواهد یافت و باید دید سرانجام فدراسیون فوتبال با سرپرست موقتش می‌تواند به سلامت انتخابات را برگزار کند یا خیر.

اما فارغ از رد صلاحیت سه نامزد مهم ریاست فدراسیون فوتبال ، اگر رای کمیته استیناف را در تایید رای کمیته بدوی فرض کنیم، انتخابات با سه نامزد جدی دنبال خواهد شد میرشاد ماجدی سرپرست موقت فدراسیون، عزیزالله محمدی و مهدی تاج که در مطلب دیگری به سوابق و نواب رییس آن ها پرداخته ایم.

اما در این میان قطعا ریاست فدراسیون به کسی خواهد رسید که مطابق دورهای پیشین، قدرت لابی بیشتری داشته باشند هرچند در این انتخابات مسائلی همچون نظر دولت و وزارت ورزش نیز اهمیت خواهد داشت هرچند که به ظاهر فدراسیون فوتبال نهادی مستقل باشد. این نکته نیز حائز اهمیت است که فدراسیون بعدی باید با مسائلی همچون وضعیت سرمربی تیم ملی در آستانه جام جهانی، ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه ها و کسب مجوز حرفه ای برای باشگاه ها خیلی زود مواجه شود و آنها را حل و فصل کند.

اما نکته قابل توجه آنکه مهدی تاج با وجود هجمه سنگین رسانه‌ای که علیه او به راه افتاد که از رسانه های ورزشی و غیرورزشی گرفته تا گاها آنتن تلویزیون و حتی برخی نمایندگان مجلس سعی در تخریب او کردند، هم تایید صلاحیت شده است و هم از شانس بالایی برای بازگشت به کرسی ریاست فدراسیون فوتبال برخوردار است.

در مجموع باید دید تکلیف شرایط نه چندان منظم فدراسیون فوتبال چه خواهد شد و 8 شهریور چه آینده‌ای را برای فوتبال ایران رقم خواهد زد.

آشنایی با کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال و نواب آن‌ها
رد صلاحیت سه نامزد مهم ریاست فدراسیون فوتبال ؛ تاج تایید شد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا