خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شورای میانه‌روها | منتجب‌نیا: باید در کنار مردم بود‌

محمد توکلی انصاف نیوز: حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره‌ی ایده‌ی تشکیل شورای میانه‌روها گفت: قبل از حضور در صحنه‌ی انتخابات و فعالیت‌های سیاسی به این شکل باید در کنار مردم بود‌. باید درد مردم را شناخت و دوا کرد. امروز مشکل مسئولان نظام و حتی نخبگان این است که حرف مردم را گوش نمی‌دهند. خودشان جدای از مردم و به جای مردم تصمیم می‌گیرند، در حالی که باید در کنار مردم باشند 

آقای منتجب‌نیا در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: شرایط ممکلت به گونه‌ای است که همه‌ی دغدغه‌مندان و کسانی که درد ملت و کشور را دارند دنبال راه‌حل هستند تا راه برون‌رفتی از این مشکلات به وجود آید و بتوانند کشور را به آرامش و مسیر اصلی خودش برگردانند. این ‌وضعیت کشور برای همه‌ی صاحب‌نظرها جای نگرانی دارد اما هر یک از زوایای مختلف به مسئله نگاه می‌کنند. بعضی از زاویه‌ی حاکمیت، بعضی‌ها از زاویه‌ی اپوزیسیون، بعضی دیگر از زاویه‌ی منتقدان و معترضان و جمعی هم هستند که ضمن اینکه خودشان هم اعتراض دارند ولی اپوزیسیون نیستند و دلشان می‌خواهد که در درون نظام مشکلات حل شود و به خارج از نظام کشیده نشود. افرادی که در این شورا نام برده شد و خیلی از صاحب‌نظرها و بزرگان از این دست افراد هستند.

او در ادامه افزود: بعید نیست که بعضی از این آقایان دنبال این باشند که در حاکمیت حضور پیدا کنند و تلاش کنند تا مشکلات برطرف شود. به خصوص اینکه سال آتی انتخابات نمایندگی مجلس را در پیش داریم و با شرایطی که در کشور به وجود آمده امید اینکه انتخابات پر شوری داشته باشیم بسیار ضعیف است و در نتیجه می‌تواند نظام و کشور لطمه ببیند. لذا صاحب‌نظرها به دنبال این هستند که یک راه حلی پیدا کنند. البته من خبر قطعی از این شورا که مطرح‌شده ندارم ولی مطمئنم که جمعیت‌هایی هستند که دلشان می‌سوزد و می‌خواهند مردم در سرنوشت خودشان دخالت کنند و پای صندوق بیایند و نتیجه‌اش هم این بشود که مجلس از این وضعیتی که در آن قرار گرفته خارج شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به عملکرد دولت و مجلس اصولگرا و مشکلات موجود گفت: من بارها گفتم که یکدست شدن نظام و حکومت در صورتی می‌تواند تعریف خوبی داشته باشد و مثبت تلقی شود که اکثریت ملت و نخبگان با آن حاکمیت یکدست همراه باشند، اگر چنانچه یک اقلیتی قوای سه گانه را در اختیار بگیرند و حکومت یکدست بشود نه تنها به نفع کشور نیست بلکه ضربه و صدمه بزرگی بر نظام و کشور وارد می کند. چرا که نتیجه‌اش این می شود که یک اقلیتی بار سنگین نظام و کشور را به دوش بکشند و نتوانند آن بار را به مقصد برسانند و اکثریت مردم و نخبگان بی تفاوت باشند و کنار گود بنشینند و در نتیجه رفته رفته به نظام آسیب جدی وارد می‌شود. من از همین تریبون خدمت آنهایی که خوشحال شدند و خوشحالند که نظام مدیریت یکدست شده عرض می‌کنم که این تفکر اشتباهی است، شما باید کاری کنید که همه‌ی مردم احساس تعهد و وظیفه کنند و همه‌ی نخبگان در مدیریت کشور به نوعی دخالت داشته باشند نه اینکه اکثریت را کنار بزنید و یک اقلیتی بار را به دوش بکشند آن هم اقلیتی که بسیاری‌شان توان لازم و کارایی لازم را ندارند که در نتیجه‌ی آن متاسفانه چنین شرایطی الان به وجود آمده است.

منتحب‌نیا درباره‌ی مواجهه‌ی مردم با تشکیل شورای میانه‌روها گفت: قبل از حضور در صحنه‌ی انتخابات و فعالیت‌های سیاسی به این شکل باید در کنار مردم بود‌. امروز مشکل مسئولان نظام و حتی نخبگان این است که حرف مردم را گوش نمی‌دهند. خودشان جدای از مردم و به جای مردم تصمیم می‌گیرند، در حالی که باید در کنار مردم باشند این همه در اوج ناآرامی‌های امسال ما فریاد زدیم و گفتیم علاج قطعی این ناآرامی‌ها شنیدن اعتراضات مردم است و باید یک محل و امکانی را فراهم کنید که مردم بتوانند اعتراضات و انتقادهای خود را بیان کنند و به آنها تضمین دهید که برخورد نمی‌شود، همه هم در پاسخ گفتند بسیار خوب است و این موضوع تصویب شده؛ رئیس جمهور و وزیر کشور گفتند شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند ولی هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خیانت غیر قابل جبران حزب مشارکت و نهضت ازادی با حمایت از معین در انتخابات 1384 باید آنها را از ائتلاف اصلاح طلبان حذف کند.
    اینها … هایی بودند که دست کمی از پایدارچی ها در مانع تراشی برای اصلاحات در ایران نداشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا