خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شورای میانه‌روها | ناصر ایمانی: شاید حاکمیت استقبال کند

محمد توکلی، انصاف نیوز: ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره‌ی نوع مواجهه‌ی حاکمیت با ایده‌ی تشکیل شورای میانه‌روها گفت: من تصور نمی‌کنم هیچ مانعی از طرف حاکمیت برای تشکیل چنین شورایی وجود داشته باشد؛ مگر در دوره‌های قبل انتخابات اگر اینطور جمع‌هایی تشکیل می‌شد مانعی از طرف حاکمیت وجود داشته است؟! در انتخابات‌های قبلی هم داشتیم که چند نفر از این جمع که نام‌شان مطرح شده دور هم جمع می‌شدند و جلساتی داشتند و تصمیم‌گیری می‌کردند و مانعی هم از طرف حاکمیت نبود. البته اینکه در تصمیم‌گیری‌هایشان موفق شدند یا نشدند بحث دیگری است اما تصور نمی‌کنم مانعی از طرف حاکمیت وجود داشته باشد؛ شاید حتی استقبال هم کنند.

آقای ایمانی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: من چنین خبری را درباره‌ی تشکیل شورای میانه‌روها نشنیدم البته قبلا هم درباره‌ی این افراد در انتخابات قبلی  خبرهایی به این شکل مطرح بود که برای مثال یک افرادی دور هم جمع شوند ولی عملا انجام نشد و نمی‌دانم این دفعه هم انجام چنین کاری امکانپذیر است یا نه. در نتیجه ابتدا باید پیرامون امکان‌پذیر بودن آن صحبت کرد و بعد درباره‌ی اینکه مفید است یا خیر.

او در ادامه افزود: به طور کلی می‌شود گفت که در حال حاضر باید از تمام پتانسیل‌هایی که در عرصه‌های مختلف -از جمله‌ عرصه‌ی سیاسی- در کشور وجود دارد استفاده کرد تا فضای کشور مقداری به سمت فضای همدلی و آرامش حرکت کند. از هر پتانسیلی در این راستا باید استفاده کرد. اگر این آقایان که نام‌شان مطرح‌شده و یا آقایان دیگری که هستند آنها هم اگر حاضر باشند در این فضا کمکی کنند برای اینکه وحدت ملی در جهت منافع ملی بیشتر شود قاعدتا باید استقبال کرد. اما اینکه این جمع بتوانند در کنار هم جمع شوند یا خیر را نمی‌دانم و به نظرم بیشتر در حد یک شایعه است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که «آیا تشکیل شورای میانه‌روها با موانعی از سوی حاکمیت مواجه خواهد شد؟»، گفت: من تصور نمی‌کنم هیچ مانعی از طرف حاکمیت برای تشکیل چنین شورایی وجود داشته باشد؛ مگر در دوره‌های قبل انتخابات اگر اینطور جمع‌هایی تشکیل می‌شد مانعی از طرف حاکمیت وجود داشته است؟! در انتخابات‌های قبلی هم داشتیم که چند نفر از این جمع که نام‌شان مطرح شده دور هم جمع می‌شدند و جلساتی داشتند و تصمیم‌گیری می‌کردند و مانعی هم از طرف حاکمیت نبود. البته اینکه در تصمیم‌گیری‌هایشان موفق شدند یا نشدند بحث دیگری است اما تصور نمی‌کنم مانعی از طرف حاکمیت وجود داشته باشد.

ایمانی با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: شرایط مقداری خاص شده است و با گذشته متفاوت است برای همین هم باید سماحت بیشتری به خرج داد. این دوستانی که در عرصه های مختلف سیاسی می‌توانند کمک کنند و در صحنه حاضر شوند الان به نسبت گذشته وجودشان بیشتر احتیاج است اما اینکه بتوانند این کار را کنند و یا نه نمی‌دانم اما بیشتر یک ذهنیت پردازی است که حاکمیت بخواهد در اینطور تشکل‌ها  مداخله کند، شاید حتی استقبال هم کند. من فکر می‌کنم اگر در انتخابات تغییر رویه‌هایی داشته باشیم  شرایط انتخابات مثل یکی دو سال گذشته نخواهد بود و بهتر خواهد شد؛ مشروط بر اینکه رویه‌هایی تغییر کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا